Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540695
     Theis

      Hvis man snakker med en fra PET siger de også at man skal være på vagt på Nørreport i KBH. så jeg syntes i skal tage afsted og få en super dejlig tur med jeres lille pige, hvis vi lade os styre af den frygt som disse mennesker spreder i verden, så har de sgu vundet.

      #3540696
       LisbethFriis

        Det skulle meget gerne fremgå af jeres afbestillingsforsikring samt købsbetingelserne i almindelighed, hvordan I er stillet, hvis I aflyser rejsen på grund af de aktuelle forhold. Der er ingen, der ved hvordan forholdene er om 14 dage.

        Kontakt det selskab I har købt billetter gennem og hør hvad de siger.

        Vi var i Bangkok i 2008, hvor rejsevejledningen fra Udenrigsministeriet lød nogenlunde som nu. Vi oplevede ingen problemer overhovedet. Bangkok er en meget stor by og man kan sagtens styre uden om de områder, det frarådes at færdes i.

        Vores erfaring er, at personalet på vores hotel var meget opmærksomme på, hvor vi gerne ville hen og de var helt opdaterede på, om det var et godt område, at færdes i på den aktuelle dag.

        Som mor forstår jeg godt bekymringen for, om der skal ske noget med ens barn. Det er en bekymring, man skal lære at leve med og måske ind i mellem skubbe lidt til side, for den vil være der resten af livet.

        Jeg ved ikke hvor gammel jeres datter er, men generelt er det fedt at rejse med børn…dels er det udviklende for børnene, men de er også en fantastisk ‘dør-åbner’ i forhold til at møde nye mennesker. I vil opleve, at thai’erne er meget imødekommende og venlige overfor børn.

        #3540697
         Julie

          Vi har rejst rigtig meget i hele verden, kun min kæreste og jeg og har altid blæst på frygten for at der skulle ske noget, men livet og ens prioriteringer ændrer sig hurtigt med en bany. Hun er kun seks måneder gammel og jeg har det nok sådan, at Thailand kan man altid rejse til, så bliver det ikke denne hang, bliver det bare en anden 🙂 Jeg ser ikke situationen i Thailand, som PET ser på Nørrebro st. Jeg mener der er stor forskel. Fuck terroristerne og terrorismen og lad os allesammen opleve verden – hele verden – men ikke med mulighed for at der kunne ske min datter noget. Så tager vi sgu bare en måned et andet sted :-p

          #3540692
           juliejonas

            Er der nogen der ved om man er helt lost, hvis man vil aflyse sin rejse pga andet end sygdom. Vi overvejer at blive hjemme fra vores rejse til Bangkok, som vi skulle på om to uger (med vores lille datter!). Vil simpelthen ikke kunne bære hvis der skete noget med hende!!! Men så længe destinationen ikke er rød, er der vel ikke rigtig noget at gøre for os…eller hvad???

            Mvh Julie.

            #3540694
             Sorenjensen1984

              Jeg er selv i den situation at jeg lander i Bangkok i morgen tidlig. Jeg har talt med UM, som ikke fraraader turen, men anmoder om agtpaagivenhed. DVS, hold jer vaek fra meget turistet omraader. Jeg synes det er svart, for hvordan er man agtpaagivende??

              Jeg ville da foreslaa jer at booke en billig billet fra Bagkok til et af turistomraaderne som fx. Krabi eller Phuket. De koster ikke meget med Airasia, og i kan booke den saa smart at i ikke behoever bekymre jer om at skulle ud af lufthavnen.

              Saa kan i have en god ferie et sikkert sted. Risikoen er lige nu kun Bangkok, og ferieomraaderne betegnes altsaa som ret sikre..

              Saa vidt jeg ved er maalet israelere, og de befinder sig primaert i Bangkok… Her i Ao Nang hvor jeg er nu, er der kun blege danskere og svenskere.

              #3540703
               LisbethFriis

                Når jeres datter ikke er ældre, betyder destinationen jo intet for hende. Så er det eneste afgørende om I kan nyde turen!
                Du har ret i, at en prioriteringer ændrer sig, når man bliver mor. Men som tiden går og barnet bliver ældre, lærer man at ‘slippe kontrollen’ på de rigtige steder. Men det er en anden diskussion, som ikke er relevant for jeres aktuelle problem.
                Med hensyn til afbestilling er I nødt til at undersøge betingelserne for den specifikke rejse og afbestillingsforsikring, I har købt.
                Der kan være stor forskel på selskabernes betingelser samt på de enkelte billettyper.

                #3540712
                 Julie

                  Efter nærmere overvejelser, har vi besluttet at hoppe på et direkte fly fra Bangkok til SYDPÅ et sted, så pyt med afbestillingen. Tak for jeres svar, er temmelig enig i det meste 🙂

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account