Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540528
     Anonym

      Hej.

      Jeg har længe drømt om at komme til Afrika bl.a for at se gorillaer. Selvom jeg har rejst alene som backpacker i en del lande har jeg altid sagt, at jeg ikke ville rejse alene i Afrika og Sydamerika pga sikkerheden. Men er mine bekymringer unødvendige?
      Jeg har kigget på en tur gennem Dragoman (sælges af Kilroy) på 39 dage som hedder “Nairobi<- ->Victoria Falls”. Denne tur kommer i hvert fald op i 35.000-40.000 kr uden fly, hvilket er en DEL mere end mit budget.. Er normalt ikke så meget for “pakketure”, men det var en måde til ikke at rejse alene. Har prøvet at finde rejsekammerat herinde 2 gange – og det har ikke været en succes, derfor vil jeg ikke det mere.
      Er det sikkert at rejse alene kvinde gennem lande som Uganda, Kenya, Mozambique, Zimbabwe. Og hvad ville et budget på ca 2 mdr være, hvis man bor og spiser billigt, men stadig gerne vil opleve en masse som f.eks. at se gorillaer (som jeg ved koster!).

      Håber I har råd, tak 🙂

      #3540531
       Claus

        Hvis du følger de alm kendte rejseråd, som:

        Lad være med at flashe med værdier
        Tag en taxi fra station til hostel
        Pas på når det bliver mørkt
        Tag to plastikbetalingskort med
        Forhør dig lokalt om sikkerhed, dvs på hostels/hoteller. De lever trods alt af turister

        Hvis du bare skal have et sted at bo, noget spise og lidt transport, vil USD 40,- række om dagen. Det, der koster, er at besøge nationalparkerne.

        mvh
        Claus

        #3540553
         René

          Forstår helt sikkert din bekymring. Min første rejse alene gik til Uganda/Rwanda/Kenya og jeg var ret nervøs inden. Blot følg de almindelige råd som Claus har skrevet, så går det helt fint og lad være med at drikke dig fuld uden at du er tryg ved selskabet. Bliv på dit hostel når det bliver mørkt (sorte mennesker bliver kulsorte i mørke og det er faktisk lydt skræmmende).
          Pakketurene er nyttige, hvis du ikke vil rejse alene, men de følger også kun turistruten og er som nævnt ret dyre. Men hvis du selv skal ind i parkerne i Afrika, så skal du leje bil med chauffør og det koster dyrt, så det bliver også dyrt.
          Prøv og følg med på UWA (Uganda wildlife authority) hjemmesiden. De har nogle gange i off season nedsatte gorilla tilladelser til 350 USD. Hvis du rejser i off season, så kan det betale sig og besøge Kisoro og bo på Golden Monkey guesthouse. Ejeren Moré kan hjælpe med at skaffe nedsatte tilladelser, hvis du har et par dage i overskud (men det er ingen garanti). I DRC har de nogle gange tilladelser til 200 USD, men det er kun for korte perioder ad gangen og det bliver offentliggjort kort op til. Jeg har ikke set gorillaerne i Uganda, men derimod i Rwanda og DRC (fantastisk oplevelse). Sigtbarheden skulle være lidt bedre i Rwanda/DRC men ligegyldig hvor så er oplevelsen fænomenal og highlightet på din tur.
          Chimpanze tracking koster normalt 150 USD i Kibale, men der er et sted i nord Uganda ved Masindi, hvor det kan gøres meget billigere (står ikke i guidebøgerne)
          Forresten så skal du have fat i Bradt guide, hvis du skal til Uganda/Rwanda (Lonely Planet er elendig til den del)

          #3540653
           A Posteriori

            Tjek min profil hvis du er interesseret i Zanzibar og Kenya – jeg er åben for andet også.

            Tænk på at de lokale faktisk overlever for 1 USD om dagen. Du kan selv gøre det meget billigere end de foreslåede 40 USD. Det er op til dig hvor ´autentisk´og sikkert du vil leve. Min plan er 15.000 kr for 4 måneder på Zanzibar – hvis de lokale kan leve for langt under det – så kan du og jeg også 🙂

            Men igen, det kommer an på hvad man vil 🙂

            #3541037
             stine

              Hej!!! Jeg tænker at besøge min veninde i kenya fra den 25/5 til 9/6 2012- men jeg har fået af vide at det er i pergperioden- er der nogen der har erfaring med at rejse i den periode- har det en stor betydning?

              På forhånd tak!

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account