This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

Jeg ved ikke hvad det koster at tage en bil med over grænsen, men biludlejeren tager et ekstra gebyr, hvis du skal tage deres bil med over grænsen. Jeg tror at gebyret også afhænger af landet…

Ja, det skal du. Hvis du har været i et land hvor der findes gul feber, som jeg ved at der i hvert fald er i Zimbabwe (sikkert også Nambia, Botswana og Mozambique) så skal du have et vaccinekort, altså et kort lavet af den læge som vaccinerer dig, på at du har fået gul feber vaccinen ellers kan det være at du ikke får lov til at komme tilbage ind i Sydafrika

Anonym Nillenn_

Hej alle.
    Er der nogle der ved, hvor meget de forskellige lande tager for at køre over deres grænser i en låne bil? her tænktes på fra sydafrika til nambia – botswana – zimbabze – mozambique – sydafrika. Jeg har kørt de skulle tage helt op til 1000kr – kan det virkelig passe?
    Vil man behøves at få en vaccine mod gulfeber for at komme ind i de forskellige lande?

Håber i kan hjælpe

Pernille

Anonym Claus

Det er rigtigt, som Tine siger. Men det er yderst sjældent, at det bliver kontrolleret.

mvh
    Claus

Anonym Hovgaard

Jeg har så kun rejst i Kenya, Uganda og Rwanda – Men der blev vi virkelig kontrolleret ved krydsning af grænserne i forhold til gul feber vaccine. Vi måtte pænt ind og stå skoleret en efter en :-/

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account