This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hovgaard

En der kender et godt sted at overnatte som backpacker i Nairobi..!? Vil gerne bo billigt, men stadig at sikkerheden og rengøringen er i orden. Det må meget gerne være et lidt “socialt” sted, da jeg rejser alene + evt arrangere ture.
    Jeg har 1 mdr i Kenya og Uganda, hvor jeg skal på “Gorilla-tur” i 14 dage bestilt gennem Kilroy. Hvad skal ellers ses..!? Hvad skal jeg regne med af budget de 14 dage, hvor jeg ikke er på tur, men stadig gerne vil opleve noget?
    Ift visum vil jeg søge det til Kenya ved ankomst i lufthavnen. En der er klar over om et visum kan udløbe? Visumet til Uganda vil jeg søge herhjemme, men jeg skal først til Nepal i 3 mdr inden Afrika- og derfor vil der gå over 3 ½ mdr inden jeg skal bruge visumet. Men turen kræver man har visum inden afgang.. Det er ikke lykkes mig at komme igennem pr tlf til ambassaden.
    Rejser som alene kvinde – er det sikkert? Nogen forbehold jeg skal tage udover ikke at færdes udenfor om natten, osv? Må indrømme jeg er lidt nervøs ift at rejse alene kvinde i Afrika selvom jeg tidligere har rejst jorden rundt alene.
    Håber på I berejste mennesker kan hjælpe 🙂
    Tak 🙂

Anonym Claus

Vent med at søge om visum til Uganda, når du er i Afrika. Det er billigere dernede, og det kan nemt ordnes ved grænsen.

Det er helt sikkert at rejse i Østafrika, men du skal selvfølgelig følge de alm uskrevne regler om færsel.

1. Tag en taxi om natten/aftenen
    2. Spørg på hostellet om sikkerhed, de lever da af turister.
    3. Lad være med at flashe med værdier.
    4. tag to plastikbetalingskort med + lidt kontanter i tilfælde af uheld

Prøv Upper Hill Campsite, en smule udenfor Nairobi, der er mulighed for både telt og hytte.

Et visum har en udløbsdato.

mvh
    Claus

Anonym Hovgaard

Ift visum kræver den booket tur bare, at jeg har visum inden turen begynder – og derfor skal jeg have det inden afrejse. Men med 3 mdr i Nepal inden, ja?

Anonym Anonym

Jeg ville ringe til Kilroy og høre, om det ikke er muligt at vente til du er landet i Afrika.

Anonym Anonym

hvis du vil møde andre backpackere i Kampala, så er Red chili og Backpackers steder, du skal opsøge. Personligt bryder jeg mig ikke så meget om specialt backpackers.
    Den bedste deal i Kampala er formentlig Aponye, som ligger på en meget kaotisk gade og facaden ser ikke ud af meget.

Anonym Anonym

Kilroy henviser bare til selskabet´s hjemmeside, hvor de skriver man skal have det inden tur start, så 🙁 Og har ikke en idé til, hvordan jeg skal gøre.

En der også kender et godt sted at overnatte i Kampala, Uganda?

Anonym Anne

Uha, vil ikke skræmme dig. Men hvor skal du rejse i Kenya?
    Jeg brød mig bestemt ikke om, at gå på gaden alene – særligt i Nairobi. Og så snart der bliver mørkt, så hold dig indenfor

Anonym Anne

Uha, vil ikke skræmme dig. Men hvor skal du rejse i Kenya?
    Jeg brød mig bestemt ikke om, at gå på gaden alene – særligt i Nairobi. Og så snart der bliver mørkt, så hold dig indenfor

Anonym Anonym

Et godt sted at overnatte i Nairobi er Narobi Bacpackers, billigt og man møder en masse andre rejsende. Kan også anbefale Red chilli i Kampala. Glæd dig til gorillasafari, det er super fedt og er man heldig (det var jeg) kommer man helt tæt på de store gorillaer.
    Mht at rejse alene og som pige/kvinde er det ikke noget problem, har aldrig følt mig utryg og har da både kørt med lokale busser, tog og gået alene rundt i Nairobi på steder hvor jeg var den eneste hvide i miles omkreds.
    Rigtig god tur.
    Mvh Pernelle

Anonym Anonym

Et godt sted at overnatte i Nairobi er Narobi Bacpackers, billigt og man møder en masse andre rejsende. Kan også anbefale Red chilli i Kampala. Glæd dig til gorillasafari, det er super fedt og er man heldig (det var jeg) kommer man helt tæt på de store gorillaer.
    Mht at rejse alene og som pige/kvinde er det ikke noget problem, har aldrig følt mig utryg og har da både kørt med lokale busser, tog og gået alene rundt i Nairobi på steder hvor jeg var den eneste hvide i miles omkreds.
    Rigtig god tur.
    Mvh Pernelle

Anonym Hovgaard

@Pernelle: Dejligt, at høre om en positiv oplevelse fra Nairobi 🙂 Selvom jeg stadig vil tage mine forbehold er det dejligt at vide, at man ikke skal ligge vågen flere nætter i forvejen inden man lander der.

Anonym preciousesther

prøve den her hjemmeside http://www.hostelbookers.com/ der er forskellige hoteller til forskellige priser

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account