This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle!
    Jeg vil høre om nogle af jer måske kan give mig nogle gode råd og hjælpe mig med priser i forskellige land og til forskellige ting!
    først skal det måske lige siges at jeg er en pige på 18 år (bliver nok 20 inden jeg rejser) og min plan er at rejse alene.
    min plan er at rejse et år i afrika og asien
    i Afrika vil jeg gerne til:
    sydafrika, Ghana (hvor jeg har planer om at være frivillig), elfenbenskysten, Uganda, Egypten, Zambia og måske også Malawi.
    i Asien vil jeg gerne til:
    Indien, Nepal, Kina (frivilligt arbejde) , Vietnam, Bangladesh også afslutte min rejse i Malaysia og Indonesien.
    Er der nogle der ved hvad det ca. vil koste at opholde sig de forskellige steder? og evt. et bud på hvad rejsen (uden flybilletter) vil koste i alt?
    og om der er nogle ting eller generelt gode råd til hvad man skal gøre/se og hvad man ikke skal gøre/se?
    Og om i syntes at det er for farligt eller risikabelt at rejse alene i min alder?
    mit sidste spørgsmål er at jeg har hørt man kan tage bus fra Nepal til Indien om det kan andbefales og evt hvor meget det koster?

Anonym Hanne

Jeg vil gerne kommentere på sidse spørgsmål: jeg har selv rejst med bus mellem indien (Delhi) til Nepal (Kathmandu). De værste 40 timer af mit liv. til gengæld meget billigt. (100 kr., dog 5 år siden) Jeg er absolut ikke sart, og kan godt lide autenticitet , men det var bare frygteligt.
    Jeg har kun rejst i Indien, Nepal, Kina og Vietnam af de lande du nævner. I indien er varanasi populært, og selvfølgelig Taj Mahal i Agra. I kina er beijing selskrevet, men brug en masse tid i sydkina. jeg kan anbefale Guilin og særligt Yangshou. Det er et af de smukkeste steder jeg nogensinde har været (ud over Himalaya) Nepal byder jo på fantastisk trekking, og der kan du vælge mellem everest-trek og et anapurna-trek.. jeg tog anapurna-trekket, og var fuldstændig blæst væk af den skønhed naturen bød på.
    Jeg vil ikke komme med et bud på priser, da det efterhånden er nogle år siden jeg var i Asien. Asien er dog billig i forhold til alt andet. særlig Indien hvor du kan leve for en slik.

Jeg synes du forsat skal have mod på at rejse selv. du vil mødes masser af ligesindede, så du vil ikke føle dig ensom. som enlig pige vil jeg tro du får ekstra opmærksomhed, men så længe du er fornuftig og holder dig til de almindelige sikkerhedsråd er du vel rustet. jeg var selv start-tyverne, og plejede at lyve og sige til nærgående indere at jeg var forlovet. det hjalp:-)

Anonym Anne

Hej Hanne! Mange tak for dit svar! Ja jeg har hørt før at det er en hård tur, jeg er også selv personlig en der gerne vil være så autentisk som muligt. Du siger den tager 40 timer, er der mulighed for at sove i busen, eller køre de så dårligt at det ikke er muligt?
    Hvis jeg må spørg, hvor mange penge brugte du ca. i de lande da du var der? 🙂
    Jeg regner med at være frivillig i Kina som engelsk lærer, da jeg har en lille fordel i at kunne snakke kinesisk, men er der ellers nogle hoteller du kan andbefale i både Kina og Indien?
    Og tak for det gode råd!

Anonym Anne

Og jeg har hørt at tog-turer er en rimelig usikker måde at komme fra by til by, pga. tyveri og sådan, har du erfaring med det? 🙂

Anonym Anne

Og jeg har hørt at tog-turer er en rimelig usikker måde at komme fra by til by, pga. tyveri og sådan, har du erfaring med det? 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Rolig nu, indien er det vilde vesten, det er hård at rejse i indien, mega hård og når man ved man skal rejse i indien bliver man nöd til at deal med det vilde indien og nu skal man heler ikke göre det vaere ind det er,Bus tur fra nepal til varanasie har jeg aldrig taget, er sikker på man kan tag bus mod dajlling som ligger i indien,hvis man ikke önsker at köre bus i 40 timer kan man flyve mellem katmandu og varanasie som skuller vaere billige,har haft 5 store rejser til indien og indien er et fedt land at rejse og bliver det for meget pres på, så rejs til Dhamasla eller leh ladak nord indien er super fedt og flot, men rigtig indien hård arbejde men det hele vaer synes jeg, man skal ikke rejse til indien hvis man ikke kan lige at blive udfordert hele tiden, indien er en oplevelse for livet man aldrig glemmer ,alt lykke til lars

Anonym Anne

Jeg har slet ikke nogle problemer med at tackle pressede situationer, og det er ligepræcis derfor jeg gerne vil til Indien, for at blive udfordret og se hvordan kulturen er i et land hvor der bare er så mange flere mennesker end der er her i Danmark 🙂 men tak for de gode råd Lars!
    er der nogle byer du kan andbefale og evt. nogle ting jeg skal se? 🙂

Anonym hanne

jeg har taget vanvittige transporter igennem tiden, men busturen mellem indien og nepal vil jeg aldrig anbefale til nogen. der var ingen støddæmpere på bussen, ingen sovepladser, og jeg fik knap lukket i øjet. hardseaters i Kina er ingenting ved siden af. Det gode ved denne bustur, er at du får overskrevet alle dine fysiske grænser. det er god historie når du kommer hjem, og kan være det ultimative trumfkort når folk klynker over 25 timers hardseaters:-)

jeg kan kun anbefale tog. det kan selvfølgelig også været hårdt og lidt af en oplevelse. Jeg rejste med tog både i Kina og Indien, og du vil møde mange lokale, hvilket jo kun synes er hyggeligt. Har aldrig mødt ubehageligheder, ud over det sædvanlige med tis på gulvet og levende husdyr, som man jo bare kan grine af. Til gengæld har jeg oplevet ubehageligheder i busserne. Måske har jeg bare været uheldig. Husk altid at købe billetterne på stationerne. dem som vil sælge på gaden (og reklamere med bedre priser) er fulde af løgn (for det meste) Ofte når nogen vil gøre tingene nemmere for dig, skal din advarselslampe gerne lyse..
    Ang. Hoteller kan jeg anbefale i Beijing af flytte ind i futongen midt i Beijing, hvor der et hav af backpacker-hangout. Gaden er vild stemningsfuld med et hav af gadekøkkener og handlende. Jeg mener jeg boede på Hello Hostel, hvilket varmt kan anbefales. I yangshou vil jeg anbefale dig at flytte ind på west street. Jeg flyttede næsten altid ind på hosteller, da man på den måde ofte lære andre rejsende godt at kende. I Indien husker jeg ikke noget specifikt sted, men der er et hav af hoteller og guesthouses, hvor jeg foreslår du tager imod råd fra andre rejsende. De bedste rejseråd er ikke dem jeg har læst i rejsebøger, men af de rejsende jeg mødte undervejs.
    Nu er det 5 år siden, og priserne har sikkert ændret sig. På 3 uger i Indien har jeg max. brugt 5000 kr., og det kan helt sikkert gøres billigere. man spiser ikke billigere, og bor til en slik. I kina var jeg i 5 uger og brugte vel lidt over 10.000 kr, nok lidt mere. Jeg var fuldstændig vild med Kina, og gik vist lidt amok i souvenirs og oplevelser.
    Jeg er så misundelig, du får dit livs oplevelse:-)

Anonym Anne

Tror i at 100 tusinde er nok? 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account