This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Johannax

Jeg har længe gerne ville arbejde som frivillig i Afrika, og har nu besluttet mig at komme afsted i 2015.
    Jeg søger en evt. rejsepartner, alderen er egentlig ligegyldig (jeg bliver selv 21 i år)
    Et enkelt spørgsmål:
    Hvilket bureau vil I anbefale?

Anonym Betina

Vil anbefale Projects-abroad.dk til dem med penge
    Saveaheart.dk til dem der vil have stort set det samme for mindre penge 🙂

Anonym Johannax

Okay.
    Tak for det 🙂

Anonym Annasofie Lysbeck Olsen

Hey! Jeg tager til Tanzania i omkring 10 måneder her til slutningen af august. Jeg skal være frivillig på nogle forskellige projekter som jeg selv har fundet vha. http://www.workaway.info

Den hjemmeside kan klart anbefales! Det koster lidt – virkelig ikke særlig meget at oprette en bruger og så kan du selv skabe kontakt med forskellige, små og vigtigst af alt lokale organisationer. På den måde så skal du ikke betale det hvide ud af øjnene og ressourcerne bliver brugt der hvor der er mest brug for dem.
    Jeg starter 3 måneder i Iringa i Tanzania og regner med at tage til Nairobi i Kenya bagefter.
    Jeg tror virkelig at det giver noget andet end for eksempel at være med mellemfolkeligt samvirke. Jeg har været i Tanzania i år på ferie med en ven og der mødte vi nogen danskere der var med netop MS. Det lød ikke som om de mange penge de havde betalt kom deres ophold specielt meget til gavn. Desuden tror jeg at det giver mere (en større forskel) hvis man hjælper afrikanerne selv med deres egne projekter end med vestlige projekter.

Håber du kan få lidt ud af alt det her. Ærgerligt, at du ikke tager afsted i år! 🙂

Hilsen Annasofie L. Olsen.

Anonym CHR

Hej!

Jeg vil klart anbefale Projects Abroad. Jeg har rejst med dem i tre lande og har også prøvet et rejsebureau engang. Projects abroad er meget professionelle og de arbejder seriøst med udvikling af de områder de arbejder i. det er ikke bare et “moderne rejsebureau” der formidler en kontakt for dig, sender dig til en bopæl og et børnehjem og ellers er lidt ligeglad med hvad du foretager dig, så længe du ikke falder og slår dig.

For at det skal være bæredygtig udvikling skal det altså foregår ordentlig og der bliver nødt til at være professionelle og udviklings faglige mennesker der håndterer og udvikler projekterne. Ellers er det bare ren turisme og lidt tilfældigt hvad der sker med alle disse børn på børnehjemmene.

Mit råd er: Kig godt efter – der er kæmpe stor forskel på organisationer. Man får som regel hvad man betaler for. 😀

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account