This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym EnjoyLife

Er der nogen der har erfaringer ved at rejse ud alene som førstegangsrejsende? Jeg ved godt det afhænger af personen der rejser, men hvis der er nogen der kunne sige om det er sikkert og nemt nok at rejse til bl.a. Malaysia og Thailand alene værende ung mand på 20, og evt. hvor det er bedst at starte, så ville jeg blive meget glad for lidt oplysninger om dette. Jeg har hørt, at man møder mange andre unge bp’ere undervejs man ofte bare kan rejse videre rundt med specielt i Thailand, er dette sikkert hvis man nu sørger for at ha’ fornuften med sig eller råder i folk til at lade være?

Anonym Anonym

Det kommer som du selv var inde på an på personen. I mit tilfælde rejste jeg afsted som 18 årig til Indonesien for derefter at rejse videre til Australien etc. Det tog lidt tid inden jeg fandt rejserytmen med at hooke op med andre rejsende, men derefter var det mere en selvfølge. Du skal dog være glad for dit eget selskab hvis du vil afsted alene, dine rejsefæller vil andre steder end du vil og du kan ende ude på en rismark alene, hvor der ikke lige er andre der skal samme vej som du. Dette er dog med til at gøre oplevelsen bedre og du vil komme til at udvikle dig enormt meget ved at gennemgå disse ting. Mht. sikkerhed så har jeg ikke selv haft dårlige oplevelser, hvor jeg har følt mig truet på noget tidspunkt. Du skal dog udvise fornuft og respektere de gældende regler de steder du vil bevæge dig hen. De eneste problemer jeg har haft har været i forbindelse med de lokale myndigheder når jeg har haft lejet bil. De vil til enhver tid forsøge at plukke en for de mindste overtrædelser og det er svært at snakke sig fra det, så hvis du skulle løbe ind i problemer i den dur så spil lidt dum og se om du ikke kan slippe en smule billigere. Alt i alt vil jeg til enhver tid anbefale at rejse alene da det vil give dig en frihed til at gøre lige hvad du vil og det vil give et stort personligt udbytte. Hvis du skulle blive lidt ensom kan du jo bare tage til nogle af de mere turist prægede områder. En anden løsning vil være at finde en rejsekemmerat hjemmefra og så vil tiden jo vise om i vil de samme ting, og hvis ikke så har kulturchocket til at starte med nok ikke været så stort.

Håber du får en god tur

Hendrik
    Jamodise@hotmail.com

Anonym Jesper Jensen

Min erfaring er, at det at rejse alene kræver den rigtige person. Omvendt – er man bare en smule udadvendt kommer man aldrig til at rejse alene, og man får større chance for at knytte nye venskaber med folk fra hele verden.

Er du i tvivl – så søg en rejsekammerat og del den første del af rejsen med vedkommende. Når du er rejsevant er det helt sikkert lettere at rejse alene.

Anonym Anne Marie

Jeg har rejst 3 måneder alene i Asien startende i Hong Kong, gennem Kina, Vietnam, Cambodia og til Thailand og for mig var det helt perfekt. Man møder massere rejsende hvis man er interesseret i det og får store oplevelser både alene og sammen med andre fra hele verden. Jeg ville ikke være bekymret over at tage til Thailand og Malaysia, da det er nemme “begynderlande” med god infrastruktur, flinke mennesker og masser som taler engelsk. Så tag bare afsted -eller søg en rejsefælle. God tur.

Anonym Anonym

Tag afsted alene – det er den fedeste rejseform, du er fri til at gøre hvad du vil, og du er ikke afhængig af andre. Du møder så mange andre backpackere på egen hånd, og det er intet problem at skabe kontakt.
    Nyd din frihed – det er for skønt.
    Jeg rejste alene i tre en halv måned i Thailand, Cambodia, Laos og Malaysia, det var faktisk ikke meningen, men hvor er jeg glad for det i dag.
    Og når jeg tager afsted nu her igen, gør jeg det alene igen.
    Trust me, det er intet problem.

Anonym martin

hej

du skal skam ikke vaere bange for at tage afsted alene..
    hvis du starter i thailand vil 100% sikkert finde nogle der rejser samme vej som dig…
    jeg rejser selv alene i oejeblikket og har gjort det de sidste 8 maaneder og har to tilbage!! har rejst rundt i thailand i 3 maaneder og en i malaysia, ingen problemer og er ikke selv den mest udadvendte men er ikke bange for at snakke med folk saa ingen problem… bare med at komme afsdted..
    jeg vill forslaa cambodia,laos,vietnam maaske end da indonesien et af de lande eller flere efter thailand istedet for malaysia.. (billiger og mere til opleveren)er selv i cambodia nu.. og det er noget af en omveldtning efter thailand, meget mindre udviklet og turistet en god opplevelse!! men jo malaysia er ikke darligt men jeg har haft bedere oplevekser!!
    hilsen martin

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account