This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tanjahnielsen

hej hej.. jeg skal studere i bangkok i 3 mdr. Jeg har forlænget weekend hver uge, dvs fri fra torsdag eftermiddag til mandag morgen.
    Jeg har set Thailand før og rejst rundt der, så jeg vil meget gerne til de omkringliggende lande som fx vietnam, singapore, malaysia m.m
    Jeg kan se man bare kan gå ind på airaisia hjemmeside og booke og købe flybilletter derinde også skal man selv printe dem ud fra sin mail, korrekt?
    MEN;
    – hvordan forløber betalingen og kan man stole på man er med og styr på det, virker næsten for nemt.. og billigt..
    – samt det store spørgsmål — kan man bare lige rejse 3 dage til det lang en weekend og næste weekend et andet land osv…eller skal man til at have visum osv også… eller er det bare at købe flybilletten og tage dertil tur retur..
    – hvordan kan man bedst finde bosteder til disse lange steder for weekenden, skal også heslt bo bedst sted i byen så nå se noget..
    håber nogle kan hjælpe..
    også evt med noget man bare skal se og opleve ..

Anonym Rasmus

Hejsa. Det er ikke for nemt til at være sandt 🙂 ( Airasia er bla hovedsponsor for Manchester United og blev kåret som verdens bedste flyselskab sidste år) Har selv brugt dem mange gange, og har aldrig været bøvl med dem!!! Og du printer bare billetten ud ja..
    De lander du snakker om er det intet problem at rejse ind i.. Cambodja køber man visa for 20 dollars i lufthavnen og i Vietnam og Malaysia får du det gratis.. Bolig burde ikke være noget problem nogle steder medmindre der er lokal højtid. Book evt gennem jysk etc.. Du skal være opmærksom på at Thailand har lavet nye visumregler så man max kan få gratis visum 3 gange indenfor 3 måneder!
    Jeg ville tage til Hanoi og evt det nordlige Vietnam(Sapa) hvis det var mig. Der er dog også en god weekendtur til Angkor Wat i Cambodja.
    Håber det kan hjælpe

Anonym Jesper Jensen

Jeg har også kun haft gode erfaringer med Airasia, dem kan du roligt stole på.

Til en weekendtur kan Singapore varmt anbefales. Det er en by / stat man ikke bør gå glip af, hvis man er i området.

Jeg kender ikke situationen i Burma i dag, men også Rangoon er et besøg værd.

Anonym HLJ

jeg har lige købt en retur billet fra kuala lumpur til kota kinabalu, som jeg har købt 2½ måned i forvejen. faktisk har jeg ikke betalt noget for billetterne, men kun for skatterne, så det kan bestemt betale sig at bestille i god tid,
    desuden prøvede jeg at betale med visa, men dette virkede ikke. mastercard er virker bedre, og så kommer billetten på e-mail.

Anonym Rasmus

hvis man køber med visakort skal man have netbank med på usb da det skal godkendes. Derfor nogle har problemer. Jo før du booker jo billigere er det generelt, De har tit en masse tilbud som kan bestilles med fordel.
    Mht jysk kan du bare tage ned på deres kontor i Bangkok. Er 2 danskere der arbejder der.. De kan hjælpe dig med alt, også selvom du ikke køber andet ved dem.
    Jeg ville ihvertfald også bruge en weekend i det nordlige Thailand og natmarkedet i Chiang Mai..

Anonym Anonym

Hej med jer.
    tusind tak for nogle gode svar. Jeg tænkte på hvor lang tid før skal man booke billetter ved air asia? og når man så køber dme på nettet, køber man dem så med sit visakort også sender de billetten til mail også er det det.
    Tænker vil hvertfald til Vietnam, Singapore, Malaysia på weekendtur…
    Kan man booke bosted ved jysk også når ikke rejser med dem eller noget? men så bare kontakte dem samme tid som booker fly.
    har i ellers nogle gode råd til hvor er godt tage hen? hvad med vejret i den tid er fra aug til nov.
    Sys det er fedt man bare lige kan booke en billet ved airasia på den måde.. så an jeg endelig få set noget mere.

Anonym Rasmus

Når du køber billetten går man automatisk ind på netbank hvor man så skal skrive sin kode.. mere er der ikke i det.. så bare du har din netbank-“nøgle” med så er der intet problem.. ellers vil jysk gerne købe dem over deres kort for dig, koster kun en lille 50’er tror jeg nok..

Anonym Tanja

Hejsa.. Tak for svar. Jeg har ikke mastercard, men jeg har visakort og har webbank på min bærbare computer som jeg skal have emd til Bangkok, kan det så lade sig gøre? forstår ikke helt hvad det er man skal gøre med betaling. Jeg tænker også at vil tage rundt i Thailand og se en masse, selvom været der før, ser man tit mere når man rejser rundt igen.
    Men hvad med vejret denne tid, hvor er bedst hvornår mth regn osv,,

Anonym Anonym

Øhh… lille rettelse. AirAsia er aldrig blevet kåret som verdens bedste flyselskab. Sidste år belv det iøvrigt igen igen Singapore Airlines.
    Muligvis har det vundet en titel som bedste asiatiske discount selskab eller ligende. Her tænker jeg på forbruger bedømmelser eller branche relaterede kåringer.

Jeg har selv benyttet AirAsia en del, og synes egentligt at de er fine nok, prisen taget i betragtning. For de håndøre er det jo svært at klage. Vær dog opmærksom på at de meget ofte er forsinket, og at der er nul service ombord.

Anonym Nina

I forbindelse med Air Asia, ville jeg (som selv skal afsted til nov.) egentlig gerne vide hvordan I ser hvad prisen er på div. billetter. Skulle gerne finde en rute fra Chaing Mai til Siem Reap, mon det kan lade sig gøre?? Alternativet rute fra Bangkok – Siem Reap.

Anonym Kurt Møller Nielsen

Sludder og vrøvl at der skulle være nul service ombord- AA er i særklasse og positivt overraskende i forhold til pris- har rejst med AA mange gange og absolut intet at udsætte hverken på kvalitet eller forsinkelser- AA er 4 år i træk kåret til Årets Lavprisselskab i Verden

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account