This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym HHMH1986

Hej…

Jeg rejser for foerste gang til Sydafrika til sommer i 6 uger. 4 uger skal jeg bruge paa frivilligt arbejde i Bloemfontain, hvorefter jeg tager et fly direkte til Cape Town for at tilbringe 2 uger her.. Jeg rejser alene, er en kvinde paa 28 somre og en helt uerfaren globetrotter. Turen er bestilt og betalt (via KILROY ioevrigt), og nu er kommet i tvivl om, om jeg mon kan faa tiden til gaa alene i Cape Town i hele 2 uger. Jeg bestilte relativt spontant, saa det er foerst bagefter jeg er kommet i tanke om det.. Jeg kunne godt taenke mig at komme paa et par udflugter, men i og med at jeg er der i den afrikanske vinter, kan vejret godt vaere daarligt, og saa er spoergsmaalet om, der er saa mange udendoersaktiviteter (vandring, safari, baadture osv.)… Er der nogle af jer, der har erfaring med at opholde sig i Cape Town alene og ved, hvad man kan faa tiden til at gaa med? Kunne godt taenke mig at bo paa et vandrehjem, hvor der maaske er muligt at moede andre unge rejsende.. Jeg har endnu ikke bestilt overnatning i Cape Town, da jeg gerne vil vaere lidt spontan – i oevrigt har jeg heller ingen idé om, hvor det er godt og sikkert at bo… hmmm.. tager gerne imod tips 🙂

Anonym Anonym

Jeg har selv rejst alene Cape Town området for et par år siden. Der var ingen problemer. Der er masser at lave, og nogle aktiviteter er faktisk bedre om vinderen. Hvis du f.eks. har lyst til at prøve at dykke med hajer fra et bur (dvs. du snorkler bare, eller holder vejret, når du er nede, så du skal ikke bruge dykkercertifikat), så kan du tage til Gaansbai, som kun ligger to timer fra Cape Town. Det er et af de bedste steder i verden, at dykke med hajer i bur, og det er bedst om vinteren, da sigtbarheden er bedre, selvom vandet er koldere.

Derudover, så er der ture til Table mountain, til Townships (sørg for at få en guide, hvis du tager til Townships), almindelig dykning, kitesurfing, sandboarding og mange andre ting. Noget er selvfølgelig mere oplagt end andet, når det er vinter, men der er mange muligheder.

Anonym Anonym

Ih, tak for svar! Det lyder rigtig fedt, det med hajerne (ja, også alt det andet :-)… Havde selv tænkt på at det med hajerne var noget jeg ville se og prøve! Ved du, om man kan tage en bus til Gaansbai eller om der går organiserede ture fra Cape Town? Og eventuelt om man kan komme på en safari i området omkring byen (Cape Town)?

Anonym estelanedraithammen

Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke kan huske, hvordan jeg kom til Gaansbai fra Cape Town og tilbage dengang i 2010 (man skulle tro, jeg kunne huske fire år tilbage XD ). Men jeg bookede mit hajdyk hjemmefra, da det var min hovedmotivation til at tage til Sydafrika. Jeg var ude med at firma som hedder White Shark Ecoventures, og dem var jeg godt tilfreds med. Jeg tror faktisk, at de hentede mig, men jeg er ikke sikker. Men jeg mødte mange andre backpackere, der bare bookede det, mens de var i Cape Town, og så arrangerede det derfra, så jeg går ud fra, at uanset hvem du booker med, så kan de fortælle dig, hvordan du skal komme til Gaansbai. Gaansbai er en lille bitte havneby, hvor der ikke sker noget ud over hajturisme, så det er ikke et sted, man ellers lægger vejen forbi, så jeg er ret sikker på at alle firmaer, der driver forretning der hjælper med transporten på en eller anden måde.

Jeg bookede så godt nok tre dage. De fleste booker kun én, men jeg er lidt af en hajfanatiker;-) Man kan reelt risikere, at der er meget lidt hajaktivitet, den dag, man er ude. Men på mine tre dage, var der god aktivitet to ud af tre dage. Men det er jo også dyrt, så man skal da lige overveje, om man måske bare skal booke én dag, og så tage en ekstra, hvis den første ikke var god – hvis man altså ikke er hajfanatiker;-)

Husk for guds skyld søsygepiller, hvis du har den mindste tendens til at få det lidt dårligt – jeg glemte det og lå og kastede op hele min første dag:-(

Safari i Cape Town området ved jeg desværre ikke noget om, da jeg kun har været på Safari i Kenya og Uganda. Men Kruger National Park i det nordlige Sydafrika skulle være et af de bedste steder i verden for safari. Parken er på størrelse med Holland. Jeg tror dog, du vil få svært ved at nå derop.

Anonym HHMH1986

Manga man tak for dit lange og udførlige svar! Det hjælper rigtig meget! Når man rejser alene for første gang og så langt væk, er der jo altid en vis usikkerhed 😉 Tak for tippet med søsygepillerne! Dem skal jeg ha købt! 🙂
    Jeg opholder mig de første 4 uger af mit ophold i SA i Bloemfontein, så da kan det være jeg kan nå et smut forbi Krüger Nationalpark, ellers må det vente til mit næste besøg…

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Har ikke selv rejset i Afrika,men rejser man med sund fornuft og snakker med de lokale som ved alt om det område du kommer til at befinde dig i står man bedere,du kan jo også söge en rejseven til cap town

Anonym HHMH1986

Hej Lars, det har du self ret i! Jeg er også meget åben for at møde rejsende undervejs og håber at det lykkes. Tak for dit svar 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Er man positiv så lykkes det alt sammen. Men at rejse alene over længer tid er også hård.
    Du for en super oplevelse er jeg sikker på alt lykke til.
    lars

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account