This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Jeg rejser snart til Indien, men jeg er en smule usikker på, om det er klogt af mig at færdes alene overalt. Jeg mener, er der bestemte stater eller områder, som jeg burde holde mig fra – og er der igen steder, der er mere sikre end andre?
    Og en helt anden ting: jeg har hørt, at man skal holde sig fra at tage busserne i Indien, da de er meget usikre og ikke helt ufarlige mht. deres kørsel. Er der hold i det?

Hej…Du kan gå ind på http://www.um.dk, som er udenrigsministeriets hjemmeside og de har skrevet noget om hvor man må færdes og hvor man ikke må.

Jeg tror det er løgn det med busserne, da vi har fået af vide af en der lige har været der nede at det er sikkert nok.

hilsen Christina

Hej
    Jeg har været på tur i indien, hvor vi rejste 12 sammen på ladet af en lastbil, så jeg er nok ikke den mest kvalificerede til at besvare dit spørgsmål. I den gyldne trekant, som ligger i nordstaterne, er de vant til turister, da det er her, alt det der er mest værd at se, ligger. Taj Mahal, ganges, og alt det der. Men befolkningen her er meget ubehagelige og sexfikserede. Jeg ville nok helst finde nogle rejsekammerater undervejs, hvor det er muligt. Jeg følte mig ikke truet på noget tidspunkt, heller ikke om aftenen, men jeg gik jo heller aldrig alene. Nogen vi mødte fortalte, at hotelfatter krævede at de var inde kl. 22, da det ikke var sikkert herefter. Vi mødte også en lyshåret pige, der rejste alene, hun klarede sig da fint. Befolkningen er rarest i syd efter min mening, og det sagde inderne også selv.

Hej.
    Jeg har lige været i Syd Indien. Der kører busserne nogenlunde, men er i en elendig stand. Befolkningen de stder jeg var, var utroligt søde. De er meget hjælpsomme, specielt hvis du vil købe noget af dem.
    Ellers se dig for og få en fed tur ud af det.
    mvh.
    martin

Anonym Peter

heysan…
    Med hensyn til busserne vil jeg lige nævne at mens jeg var i Indien (Delhi og nordligere) blev jeg aldrig klar over om de havde færdselsregler….. de kører sindsygt! Nogle gange var jeg da også i tvivl om dørene, hjulene, og taget ville forblive en del af den øvrige bus. Men når det så er sagt/skrevet, vænner man sig hurtigt til det, og jeg så ikke flere uheld end hvad man ville gøre hvis man kørte rundt i et hvilket som helst andet land. Indien er det dejligste land og jeg ved at du vil få en
    super rejse, med eller uden busser 🙂
    Hilsen Peter

Anonym Anonym

Jeg har rejst alene i Indien i 3 måneder og jeg har ikke på noget tidspunkt følt mig utryg. Selvfølgelig skal man tage sig sine forholdsregler når man rejser som ene pige. Den vigtigste forholdsregel er, ikke at være alt for udfordrende klædt. Tænk på, at du er i et land, hvor den mandlige del af befolkningen ikke er vant til at se deres egne kvinder gå rundt i lårkort og top. Mændene er enormt kontaktsøgende og kommer meget hurtigt med tilbud om giftemål…….. og det kan være svært at få dem til at forstå hvorfor jeg ikke lige vil gifte mig med ham. Jeg har aldrig været i situationer, hvor jeg har følt mig utryg.

Jeg kan kun anbefale at rejse til Indien – efter at have rejst i en stor del af asien, sluttede jeg i Indien og det er landet som du elsker eller hader. Der er ingen mellemvej……. Jeg elsker det og har absolut planer om at tage tilbage i nær fremtid.

Du spørger også om busrejserne – jeg har rejst fra Kashmir til Goa i bus(med stop undervejs). Jeg kan kun sige, at det at køre med bus i Indien er ikke kedeligt, for man kan blive i tvivl om færdselsregler eksisterer. Det er en meget udfordrende oplevelse og mange af mine mails hjem handlede netop om disse busture, hvor dørene var ved at falde af, sæderne ikke var sat fast, geder eller 8 unger på skødet, forruden blev pillet af undervejs(aircon) eller også var jeg omringet af mange indere som bare ville vide, hvad det var for en hvid skabning der sad der. Men er der ikke det hele oplevelsen går ud på? Nyd det og ha’ en rigtig god tur.

Hvis du har flere spørgsmål omkring Indien er du velkommen til at maile til mig. Jeg kan skrive side op og ned om landet……….. Malene

Anonym Anne

hej, jeg overvejer også at tage alene til Indien, jeg er af udseende en meget normal pige med blondt hår, men du siger at hvis jeg selvfølgelig ikke tager lårkorte kjoler på, men klæder mig efter omstændighederne, så vil jeg godt kunne rejse sikkert i Indien? (er 19 år)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account