This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Bine22

Står og overvejer at tage alene til Indien her til juni påtrods af regntiden… Nogen der har prøvet det og har gode råd el. lign?

Anonym liv

Hej Bine.
    Du kan sagtens tage alene til Indien, men selvfælgelig skal du tage dine forholdsregler. Du skal være klar over hvad du går ind til. Indere kan til tider være meget nærgående og du skal kunne finde ud af at sige fra. I Indien skal være være klar til at tage imod en meget fremmed kultur og du skal nok også være forberedt på at du på et tidspunkt bare vil væk fra det hele. Især som pige skal du tænke over din påklædning. Hvis du har mod på at indstille dig på et kæmpe kulturchok, rigtig mange mennsker, svindlere, “hello my friend-sælgere, meget skrald og dyr i gaderne er Indien helt sikkert en oplevelse for livet.

Anonym jakob

Hej Bine.

Indien er fantastisk på hvilket som helst tidspunkt af året – Alt afhænger jo af hvad du vil og hvor din tolerance grænse går. Kashmir, Himachal Pradesh og Uttaranchal ser ikke meget regn i Juni. Hvis du er til bjerge så vil jeg absolute foreslå dig Kashmir. Du kan flyve til Leh i Ladakh og derfra findes der masser af muligheder og Ladakh er stadig ikke så kendt bland turister, derfor vil du højst sandsynligt ikke støde på så mange “blegansigter” hvilket vil gøre di ferie unik.
    Kerala helt i bunden af Indien derimod ser en god del regn, men som den Engelske trip hop gruppe Morcheba synger det: After the rain comes the sun og det er faktisk en helt fantastisk følelse. Jeg kan stærk anbefale dig at læse (GO) Chasing the monsoon skrevet af Alexander Frater, efter du har læst denne korte bog vil du uden tvivl rejse i hans fodspor, hvis du er en eventyrer. Han jagtede monsoon regnen og det samme gjorde jeg da jeg boede i Indien fra 2003 til 2005.
    Jeg kan kun anbefale dig en ting: REJS.

Mvh
    Jakob Jensen (29)
    http://www.jakobjensen.com
    http://www.spaces.live.com/jakobjensen

Anonym Bine

Tak for jeres svar. Det er rart at få lidt opmuntring. Min faster, som er rejsevant (ogs på egen hånd) i Indien trak på skuldrene, så kunne ikke helt finde ud af om det er en go ide. Men er der nogen piger derude, som har rejst alene i Indien uden at være tilknyttet en organisation? Som bare har rejst rundt og som evt har nogle gode råd?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account