This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

Hej!
    Jeg vil da gerne hjælpe dig med nogen af dine spørgsmål, kan dog ikke svare på dem alle, men håber alligvel at du kan bruge de svar som jeg kan give dig 🙂
    1. Selvfølgelig bliver man nødt til at være lidt udadvendt for at falde i snak med folk, men da jeg rejste alene, så synes jeg egentlig at det kom lidt naturligt. Hvis man bor på dorms, sidder på hostellets bar eller tager på ture, så falder man hurtigt i snak med folk. Jeg synes at folk generelt var gode til at spørge ind til hinanden, så man ikke altid selv skal tage intiativet til at opsøge andre rejsende når man rejser alene, så det ville jeg ikke være nervøs for hvis jeg var dig. Bare vær åben og imødekommende, så går det nok 🙂

2. New Road Guesthouse er det dansk ejet hotel og der er nærmest ikke andet end danskere der, så hvis du ikke lige finder nogen herinde som er der i det tidsrum, så møder du helt sikkert andre danskere der!

3. Jeg har ikke været i Singapore, men skal dertil næste år på vejen til New Zealand og glæder mig helt vildt. Har hørt lidt blandet om byen. Nogen elsker byen og for andre er det bare en by….Jeg har været på Bali i juli måned, det var rigtig fint, men har hørt at det skulle regne meget omkring jul/nytår, men ved det ikke….

4. Prøv at spørge lokale eller andre rejsende når du er dernede, hvis ikke du får et svar herinde, de ved det i hvert fald!

5. Mener at min veninde har været til det på Koh Phangan, men er ikke sikker….

Mine bedste anbefaling når man skal rejse alene er at rejse uden en egentlig plan, så er det lettere at finde nogen at rejse med, da man hurtigt kan springe med dem på en bus videre 🙂

Anonym cdeblanck

Hej alle.

Jeg er en 20årig fyr, der her d. 5 november står til at skulle til Asien i 4 måneder frem. Jeg er været i tvivl, om jeg skulle tage på en grupperejse eller rejse alene, men da jeg søger frihed og jeg-gør-hvad-jeg-vil-når-jeg-har-tid, så har jeg besluttet mig for at gøre det alene. Det har dog sået en del spørgsmål nervøsitet i mig:

1. Jeg er bange for, at jeg kommer til at mangle selskab og føle mig ensom på min tur. Jeg ved, at der er mange unge at finde på hostels, men jeg er umiddelbart ikke en type, der normalt rækker hånden frem til folk jeg ikke kender, selvom jeg ellers er meget socialt indrettet som person.

2. Jeg skal bo på New Road Guesthouse i Bangkok fra d. 8/10 og 2 dage frem. Er der evt nogle danskere der også befinder sig her i det her tidsrum?

3. Jeg har lavet en midlertidig ruteplan, der ser således ud: Thailand, Singapore, Indonesion, Vietnam og Cambodia. Jeg er i tvivl om Singapore fx er værd at besøge, så er der evt nogle der har erfaringer de vil sætte ord på herfra? Jeg forventer at tilbringe jul/nytår på Bali, da det passer godt ind i mit program samt at der er mange turister. Har nogen af jer prøvet at være på Bali i den tid?

4. I Vietnam kunne jeg godt tænke mig at investere i en motorcykel/scooter og køre igennem landet. Jeg har bare ingen ide om, hvordan man anskaffer og afskaffer sig sådan en, og hvordan det hele foregår mht til ruteplan osv.

5. Yi Peng / Loi Krathong:
    Jeg har læst om disse 2 festivaler, der ligger oven i hinanden, og de skulle meget gerne være omkring 17-18 november. Chaing Mai skulle være det absolut smukkeste sted at opleve det, men er der nogen der ved, om festivalerne også bliver afholdt på fx Koh Tao, Koh Phangan?

Jeg håber der er nogle, som vil dele nogle erfaringer eller komme med anbefalinger til min tur 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej .
    Pas visa kort flybilletter kaosan road i Bangkok så köre bussen ven-
    Er du til trykhed rejser du med en gruppe, er du klar på at stå alene med det hele så afsted og du kommer til at möde mange back packer på din rejse,
    vigtig og start med et godt hoste hvor du kan möde andre back packer, god rejse .
    lars

Anonym Nor

Hej du.

Jeg rejste selv rundt i asien da jeg var på samme alder som dig.
    Kan kun sige én ting og det er: Spring ud i det!
    Jeg havde selv de samme betænkeligheder som du roder med i forhold til selskab og det at mangle social kontakt med andre.
    Du vil helt sikkert komme i kontakt med mange andre unge, som står i præcis samme situation som dig. Jeg er bestemt ikke en opsøgende person, men alligevel endte jeg med at få en lang række bekendtskaber med folk fra hele verden. Det kan nærmest ikke undgås.

Singapore er i mine øjne helt klart værd at besøge. Især hvis man trænger til at opleve “ordnede forhold” efter lidt for længe i eks. Laos eller Nordthailand.
    Hvis man interesserer sig lidt for mad, kan de store madhaller helt klart anbefales!
    Det koster næsten intet at flyve fra Bangkok og til Singapore, så det er bare at springe ud i det.

Der er 100.000 backpackere der har lånt/købt MC’er i Vietnam, så det finder du helt sikkert ud af. Du skal dog huske at det kræver kørekort.
    Jeg kørte selv rundt i Thailand i to uger og det var fantastisk! Det er dog ikke helt ufarligt, så lidt erfaring med scooter/mc er nok bedst.

Loi Krathong bliver fejret overalt i Thailand, men i byer som Chiang Rai og Chiang Mai gør de særligt meget ud af det. Jeg oplevede det selv ved et tilfælde i Chiang Rai.

Mit forhold til New Road Guesthouse er lidt ambivalent. Som udgangspunkt synes jeg det er noget underligt noget at bo på et “dansk” hostel i Bangkok. Jeg sov der selv to nætter og skyndte mig væk efter det. Jeg var ikke taget til Asien for at høre på danskere snakke om paradise hotel.
    Hostellet er som sådan fint nok, men der findes mange bedre og ikke mindst billigere i Bangkok.

Hvis du har andre spørgsmål skriver du bare 🙂

Anonym steffenmose@hotmail.com

Hej.

Jeg tager et smut til Thailand her d 30/10-13. Og 3-4 uger frem, smid mig evt en mail. Jeg har ikke lavet nogle planer endnu så et eller andet spændende er jeg nok klar på.

Anonym Katrine91AsienNovDec

Hey you 🙂
    Vi er to piger, der er i østthailand ca. 4.-14. nov, cambodja ca. 14.-24. nov og vietnam ca. 24. nov-4. dec. 🙂 du er også velkommen til at kontakte os. min mail: Katrinerosenlundaase@gmail.com

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account