This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mymle88

Halløj,
    Jeg regner med at tage halvanden måneds tid alene til Sydøstasien om nogle uger.

Havde tænkt mig at starte enten i Bangkok eller Vietnam, og så bare tage den på gefuhl. Har ikke købt billet endnu. Er der nogle er rejser i området til den tid og har nogle råd?

Havde også overvejet at arbejde frivilligt i en periode, mest for at have noget at lave, og møde nogle mennesker man kunne rejse med – evt. noget byg-en-skole eller lav-en-have-til-et-børnehjem halløj. Er der nogle der har erfaring med dette i området, eller ved hvor på nettet man evt. kan finde noget?

På forhånd tak !!
    PS. Det er første gang jeg rejser alene, and I’m scared shitless!!

Anonym Tine

Do it! Det lyder som en god plan, foretog selv min første store rejse alene og det var rigtig fedt! Man møder så mange mennesker og får så mange gode ideer og så kommer du helt sikkert til at møde nogen som du svinger rigtigt godt med, det kan være at de har en plan og at I så kan rejse efter den! Man møder rigtig mange backpackere i Bangkok, specielt på Kao San Road! Jeg har ikke selv været i vietnam, så ved ikke hvor mange backpackere man møder der. Jeg vil foreslå at du køber en flybillet til Bangkok, booker de første to nætter på et dorm og tager den derfra 🙂

Hvis du vil lave frivilligt arbejde, så kan du evt. se på helpx.com eller workabroad.com, god tur!

Anonym Tobi

Jeg rejser selv mutters alene til Vietnam den 07/06 – håber det bliver vildt, det eneste jeg har sørget for er visum og flybillet!

obs. Visum tager 9-12 dage!

Anonym Tobi

Jeg rejser selv mutters alene til Vietnam den 07/06 – håber det bliver vildt, det eneste jeg har sørget for er visum og flybillet!

obs. Visum tager 9-12 dage!

Anonym Hovgaard

Det er så fantastisk at rejse alene – og du har ikke noget at skulle være bange for 🙂 Brug din sunde fornuft! I disse lande vil du møde så mange andre backpacker.. og tvivler på du vil føle dig alene på noget tidspunkt 😉

Skriver du “kun” skal rejse i halvanden mdr – og tror ikke du skal være nervøs for, at du ikke har noget at fylde tiden ud med, hvis du både vil rejse i Thailand samt Vietnam.. så det faktisk “kort” tid i hvert land. Og du rammer også regnsæsonen, hvor du vil opleve transport måske tager længere tid end lige planlagt. Så i forhold til det frivillige arbejde synes jeg, at du skal overveje om du vil af sted for at rejse rundt eller lave frivilligt arbejde. Alt hjælp kan selvfølgelig bruges på institutioner i disse lande, men der er også børnene at tage hensyn til.. De binder sig så hurtigt til en – og hvis man så allerede skal videre efter en uge vil det skabe mere forvirring end andet hos dem.
    I hvert fald skal du ikke lave frivilligt arbejde for at møde andre backpackere.. Som Tine skriver er Kao San Road i Thailand fyldt med andre backpackere – og i et dorm room kommer man altid i snak med andre.. Og man finder altid nogen som skal samme vej.

Anonym Mymle88

Jeg har lige købt billetter til Bangkok! Rimelig vildt.

Afhængig af hvordan situationen er i Thailand efter det der militærkup, er jeg ikke sikker på jeg bliver så længe i landet, måske tager til Cambodia og Laos i stedet. Ser lige på det dernede tænker jeg..

Er helt enig ift. børn og frivillig, det er også derfor jeg kun ville hjælpe ift. noget bygge-workcamp og ikke direkte børnerelateret arbejde, hvis det var – nu må vi se om jeg overhovedet får tid, ja 🙂

Tak for opmuntringen allesammen!!

Og god tur til Vietnam, Tobi!

Anonym Tine

Fedt!!! Du kan godt glæde dig!! Må du få en fantastisk tur (også dig Tobi)!

Anonym Patrick

Hej Mymle.

Jeg er i Bangkok pt. og du vil umiddelbart ikke mærke til urolighederne, og nok kun mindre, nu mere syd du kommer i Thailand. Det eneste der er, det er udgangsforbud fra 23-05, hvilket jeg har hørt de ikke helt overholder på øerne.

God tur 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account