This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Christian Ø

Hej alle rejsende og berejste

Jeg er en ung mand som skal to måneder til henholdsvis Vietnam og Indien i nogle af de første måneder af det kommende nye år.
    Jeg har desværre ikke kunnet lokke nogle venner med på denne forhåbenligt fantastiske tur, men det skal nu ikke holde mig tilbage.
    Dog er jeg meget interesseret i at høre fra andre som har erfaring med at rejse alene – specielt i et eller begge af de to ovennævnte lande.

Er det nemt at møde andre?
    Skal man passe bedre på med nogle ting?
    Er der vigtige tlf. nr. hvis nu uheldet skulle være ude og man ikke har andre end sig selv?
    Osv. osv. osv.

Jeg håber selvfølgelig på at møde andre på min færd som jeg vil kunne følges med noget af vejen, men jeg har ingen anelse om det ville være realistisk?

//Christian

Anonym Anne Marie

Hej Christian

Jeg har (for snart en del år siden) rejst alene fra Hong Kong gennem Kina, Vietnam, Cambodia til Thailand.

Jeg synes, at Vietnam er et SUPER land at rejse alene i. Der er MASSER af andre rygsækrejsende og de aller fleste rejser enten fra nord til syd eller omvendt. Det betyder, at man møder de samme rejsende igen og igen på sin tur og derved får man skabt en masse kontakter – hvis man er interesseret i det.

Jeg mødte folk hele tiden og jeg følte mig ikke ensom i 2 minutter ud af mine 3 måneder.

Hvis man er vant til at rejse sammen med andre, vil de fleste nok erfare, at det er noget anderledes at rejse alene. Man bliver meget mere opmærksom på sine omgivelser og henvender sig mere til andre. Det gør ander “alenerejsende” også, og hvis man vælger at bo på guesthouses, hvor der også bor mange andre, vil man hurtigt finde nogle at snakke med.

Mine “erfaringer” fra de gange jeg har rejst alene bruger jeg stadig, når jeg nu oftest rejser med min kæreste. Jeg er meget opmærksom på andre rejsende og det er ikke ualmindeligt, at vi f.eks. inviterer “alenerejsende” til at spise med ved vores bord.

Rigtig god tur – og bare kast dig ud i det.

Anne Marie

Anonym raslyng

Hej Christian

Lyder som en fed tur, og du kan godt glæde dig!
    Du spørger, om der er telefonnumre mm. du skal have med. Du har naturligvis en rejseforsikring! Hvis noget går galt, så ring til SOS international. De er super professionelle og hjælpsomme.
    Vær opmærksom på, at dårlig mave i de to lande er almindeligt. Så hvis du bliver syg, så søg læge tidligt. Har du haft problemer i en halv til en hel dag, så søg hjælp hos en lokal læge – få dit huesthouse til at hjælpe dig.
    Jeg havde min kammerat på sygehuset i Vietnam med madforgiftning, og efter tre dage fandt vi ud af, at det var mig, der skulle sørge for mad til ham;-)
    Så i såsanne tilfælde, kan du få hjælp fra de lokale ved at give dem en lille skilling, når du nu ikke har en rejse makker.
    Alt dette ikke for at skræmme dig. Men jeg ville gerne have vidst det for 11 år siden, for vi ventede alt for længe med at søge læge.

Der venter super mange fede oplevelser på dig, så hold øjne og ører åbne og nyd det.
    God tur
    Raslyng

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account