This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mie

Jeg har rejst alene i Cambodia og det er et fantastisk land og nemt at rejse alene i. Befolkningen er super flinke og det er nemt at møde andre rejsende. Så det skal du ikke være bekymret for. Selvom man selvfølgelig skal bruge sin sunde fornuft mht. at undgå at gå alene når det er mørkt i Phnom Phen og i øde områder, ligesom alle andre lande i verden.
    Du skal ikke blive alt for skræmt af at rejse ind via land fra Thailand. Det er som sådan ikke farligt, der er bare chance for at blive snydt for nogen dollars hvis man ikke er opmærksom. Jeg tog en lokal minibus fra Bangkok tidligt om morgenen og kom smertefrit over grænsen ved bare at fortælle at jeg allerede havde visum til dem der ville sælge det. På den anden side, fik jeg arrangeret transport til Siem Riep med det samme. Jeg blev kørt til en busstation og her ventede flere rejsende til vi fik fyldt en minibus.
    Jeg tror det var en fordel at være ved grænsen tidligt. Dem jeg mødte ved grænsen havde været med tog dagen før og så overnattet i Poipet, derfor tog det ingen tid at komme over grænsen.
    Ellers står der en del god info i div. lonely planets om netop denne strækning.
    God tur – Bare det var mig 🙂
    Mvh. Mie

Anonym estelanedraithammen

Hej. Jeg er en kvinde på 23 år, som snart tager en tur til Cambodja alene. Hvad er jeres erfaringer for kvinder, der rejser alene rundt der? Er der ting jeg skal være særligt opmærksom på i Cambodja? Jeg har stor rejseerfaring og har tidligere rejst alene i bl.a Bolivia og Sydafrika.

Jeg skal ind i Cambodja via Thailand. Nogen som kender prisniveauet på fly fra Bangkok til Siem Reap eller Phnom Penh? Både retur og enkelt, tak. Og hvad med indrejse via land? Hvordan er det at komme rundt i Cambodja? Er der svært at begå sig med engelsk i Cambodja?

På forhånd tak!

Anonym Bo Hansen

Hej
    Jeg har også rejst in Cambodia. Det er ikke helt det samme som i thailand. Folk er flinke ,med mere bestemt.
    Jeg kan på det kraftigeste fraråde dig at gå alene rund om natten. Cambodia er et meget fattigt land. Og fattigdom går grimme ting ved folk. Mange der dør af “Bonebreaker fever” og livet er ikke let. Men tag flyet fra BKK til Siamreap, det er bedst. Trust me:)
    Jeg kunne virkelig godt tænke mig at tage afsted igen;)
    Men skriv hvis du har spørgsmål. Jeg har rejst meget i den del af verden.
    BoHansen1979_606@hotmail.com

Hilse
    Bo

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account