This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sofieh92

Hej
    Jeg overvejer at rejse til Sri Lanka i tre ugers tid i slutningen af juli/starten af august.
    Er der nogen, der ved hvordan det er at rejse alene her? Det er mit indtryk, at det er meget nemt at møde andre backpackere i Asien generelt, men hvordan med Sri Lanka? Bør jeg forsøge at finde nogle rejsekammerater hjemmefra eller kan jeg godt tage derned og så satse på at møde nogen at rejse med?
    Synes nemlig tre uger rundt om øen ville være lidt ensomt 🙂

Mvh. Sofie

Anonym Tine

Så vidt jeg ved er det endnu ikke lige så populært som Thailand og Vietnam, men tror ikke at du bliver alene 🙂 Hostels plejer at være et godt sted at starte – et med fællesområder plejer at være godt, hvis man skal møde andre 🙂

Anonym Tine

Nu har jeg ikke været i Sri Lanka, men de steder jeg har været i Asien har det generelt været nemt at møde folk 🙂 Jeg vil forslå at du booker to overnatninger på et dorm i fx Colombo og tager det derfra 🙂 Du kunne jo vælge et af de populære hostels på hostelbookers eller hostelworld 🙂

Anonym sofieh92

Ja, det har jeg også hørt fra mange om Asien generelt. Men jeg tænkte bare på, om Sri Lanka var ligeså populært blandt backpackere som f.eks. Thailand eller Vietnam 🙂
    Men du har nok ret i det med hostels, det er nok et godt sted at starte..

Anonym Cilotte

Hej Sofie! Min opfattelse af Sri Lanka er, at det ikke er lige som resten af Asien…..m.h.t. at møde andre backpackere. Da vi var der, mødte vi næsten ingen andre vi faldt i snak med…..det var ligesom om, at dem der rejste på Sri Lanka, gerne ville passe sig selv og det er man jo ikke vant til andre steder i Asien.

Så jeg vil anbefale dig at finde en at rejse sammen med inden….da det godt kan være et sats at finde en rejsemakker dernede!!

Men super dejligt land….så glæd dig 🙂

Anonym sofieh92

Tusind tak for dit svar, det var lige præcis det jeg tænkte på 🙂
    Hvornår på året var I der?

Anonym Cilotte

Vi rejste i november og december. Det er meget brugt på Sri Lanka, at leje en bil med chauffør og så køre rundt, hvilket gør, at man ikke møder andre. Vi valgte dog at tage de lokale toge og busser og engang imellem kørte vi fra by til by i Tuk Tuk. Super sjov møde at opleve de lokale på 🙂

Anonym Kirsten Petersen

Hej!
    Jeg havde en fantastisk eventyrrejse på 3 mdr. i begyndelsen af 2014, hvor jeg rejste alene rundt i Sri Lanka. Havde selv håbet på at finde en rejsemakker, men der er ikke mange backpacker på øen. Befolkningen er utrolig imødekommende og du vil aldrig komme til at sidde alene i f.eks. bussen, der kommer straks een der vil snakke m dig ha tlf. og inviterer dig hjem til spisning…..lad være m. at ta noget med du ikke vil miste!! Det er nemt at finde et værelse, forhandl kraftigt om prisen! Mange indbygger blev fordrevet op i bjergene under tsunamien, og lever for helt ned til 4 kr. om dagen.
    Ting du må se: Elefantbørnehjemmet, Kandy+tempel, Yalla nationalpark (største oplevelse), hvaltur fra Mirissa, Hikkaduwa Beach fantastisk snorkelsted og kæmpe skildpadder, som lægger æg på stranden og som du kan være heldig at svømme sammen med og fodre. Ta m på en riversafari, hvaltur…hvor du ka se mega blå hvaler. Ta toget ned gennem regnskoven fra Kandy til Colombo på 1. kl utrolig smukt og spændende.
    Nå men det var jo om du kunne rejse alene dernede…….næste gang jeg skal afsted, vil jeg foretrække at ha en rejsekammerat m. ….det bliver allerede mørkt ved 18 tiden, og jeg kan ikke anbefale at gå alene i byen!!!
    Ha en super tur, du er velkommen til at kontakte mig, hvis du mangler nogle gode råd før turen på Kipet@hotmail.com

Anonym Nanna Sørensen

Hej Sofie.
    Har du fundet en rejsemakker til din rejse til Sri Lanka?
    Jeg er selv i overvejelserne omkring en tur i 3-4 uger i juli måned, men vil gerne have en at rejse med.

Mvh. Nanna

Anonym Christina

Hej Sofie.
    Vi var på Sri Lanka i en mdr. sidste år. Vi rejste dog rundt i landet som familie, men med rygsæk.
    Sri Lanka er et fantastisk land at rejse i. Alle er meget åbne og imødekommende, og man kan føle sig tryg.
    Vi mødte en del unge backpackere i både Unawatuna og Mirissa. Særligt i Mirissa var en del af stranden fyldt med unge, glade backpackere om aftenen, og det virkede til, at der var et stort fællesskab.
    Jeg kan kun anbefale dig at tage afsted.
    Hvis du vil læse om seværdigheder på Sri Lanka, kan du gå ind på vores hjemmeside og læse om vores oplevelser: http://www.atrejsemedboern.dk.
    Rigtig god tur.

Mvh Christina

Anonym Malthe

Hej Sofie

Sri Lanka er et fantastisk land, så det er bare om at komme afsted. Jeg har selv været der for ca 3 år siden. I næste måned rejser jer derned igen med min kæreste.
    Dog er der lige nogle ting du skal være opmærksom på:
    Hele syd-vest siden af øen (fra Negombo to mirissa) er meget touristet og har faktisk mistet sin charme, flere af byerne lever kun af tourisme (så hold dig laangt væk derfra, efter min mening der ikke mere adventure eller spændende på sydvest øen end i Thailand eller andre mainstream rejsemål som indo mv). Der er dog stadigvæk ganske behageligt og hyggeligt, men faktisk bare et feriemål som så meget andet.
    Øst og nord øen, er derimod en helt anden snak, det er spændende og her kan du også møde interessante personer (du er dog slet ikke sikker på at møde nogle at rejse med) men du møder helt sikkert andre alligevel, jeg så min 10 andre på den del af øen på 2 måneder, så det er ikke fordi du slet ikke møder nogen. Så tag til Sri Lanka hvis du vil til Jaffna, ellers er det sgu tynd kop og indien er mere spændende end syd-vest øen.

Anonym Henrik

Hej Sofie

Jeg skal alene afsted til Sri Lanka starten af august. Du kan finde mig på facebook, hvis du stadig mangler en at rejse med.

Mvh
    Henrik Palmelund

Anonym Iben

Hej Sofie,

jeg har lige vaeret i Sri Lanka i januar i 3 uger og det var en fantastisk oplevelse!

Det er endnu ikke saa turistet som andre lande i Asien, og derfor vil du heller ikke stoede paa hostels eller store chancer for, at moede andre backpackere og rejse rundt sammen. Til gengaeld vil du opleve en autencitet, som nogle andre lande i Asien efterhaanden har mistet lidt 🙂

Jeg kan anbefale Galle, Mirissa, Uda Walawe Nationalpark, Polunaruwa ruinerne og at bestige Adam’s Peak.
    Vi besoegte et par andre steder, som vi ikke var saa begejstrede for, bl.a.hovedstaden Colombo og Kandy.

Rigtig god rejse!
    Mvh Iben

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account