Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544556
     Anonym

      Hej alle

      Jeg er en pige på 25 som gerne vil ud at rejse med rygsæk til sommer. Jeg overvejer kraftigt at rejse til Zanzibar, men kender ikke så meget til Afrika da jeg ikke har rejst der før.
      Jeg har før rejst alene i både Goa og Vietnam, men er det sikkert og nogenlunde trygt at rejse alene pige på Zanzibar? Jeg er selvfølgelig klar over at man altid skal bruge sin sunde fornuft og at man skal tage hensyn til landets skikke og kultur. Men kan man gå rundt alene uden at skulle føle sig usikker og kan man gå ud og spise alene om aftenen osv?
      Ud over det er jeg også interesseret i at vide hvor dyrt det er at rejse der? Hvad koster det f.eks. at overnatte på hostel eller billigt hotel og hvad koster et almindeligt simpelt måltid mad ca?
      Håber der er nogen der kan svare på nogle af mine spørgsmål!
      Venlig hilsen
      Sidsel

      #3544561
       DanielJohansen

        Som du selv beskriver, handler det om at bruge sin sunde fornuft og gør du det er Zanzibar – i min optik – lige så sikkert som så mange andre turistdestinationer. Jeg har ingen negative oplevelser fra Zanzibar, heller ikke ved at gå ud alene om aftenen.

        Zanzibars prisniveau er højere end hvad du angiveligt at oplevet i Goa og Vietnam. Ganske vidst opstøve et måltid til $1-2 men uden at fornærme nogen er der bare ikke den samme gastronomiske arv som du oplever i Indien, eller Vietnam. Jeg elsker gadekøkkener men brugte altid etablerede restauranter på Zanzibar, og her slipper du let $5-10. I forhold til logi skal du påregne priser fra $10-15.

        Rigtig god tur!

        #3544657
         frkappel

          Hej.. Jeg har læst din beskrivelse, har godt nok ikke et svar. Men jeg skal lige nu tilbringe 3 måneder i nord indien, men vil gerne en lille tur til goa inden jeg tager hjem til dk igen. Så det bliver nok i maj måned? jeg er 26 år og alene, men mangler virkelig nogel tips til hvor jeg kan bo, og om det er sikkert? og hvor langtid jeg skal bruge der? regner med et par uger? er det nok. skal bare lige ned og have lidt sjov. Har nemlig arbejde i nord i 3 måneder, så betragter det som en lille ferie. kunne se du havde været der i 3 måneder?:) Håber du lige har 5 min 🙂
          Mvh Maria

          #3544658
           frkappel

            Hej.. Jeg har læst din beskrivelse, har godt nok ikke et svar. Men jeg skal lige nu tilbringe 3 måneder i nord indien, men vil gerne en lille tur til goa inden jeg tager hjem til dk igen. Så det bliver nok i maj måned? jeg er 26 år og alene, men mangler virkelig nogel tips til hvor jeg kan bo, og om det er sikkert? og hvor langtid jeg skal bruge der? regner med et par uger? er det nok. skal bare lige ned og have lidt sjov. Har nemlig arbejde i nord i 3 måneder, så betragter det som en lille ferie. kunne se du havde været der i 3 måneder?:) Håber du lige har 5 min 🙂
            Mvh Maria

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account