This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anne S. W. S.

Jeg har indtil nu været sikker på at jeg bare skulle rejse i Afrika alene, men nu er jeg alligevel kommet i tvivl!
    jeg vil gerne besøge Egypten, Sydafrika, Ghana, Uganda, Kenya – hvor af at jeg har rejst meget i Egypten både som barn og teenager så der er jeg ikke usikker og i Ghana skal jeg være frivillig og er altså også derfor i sikre hænder. Min plan er at være der i 5 måneder og derefter rejse videre til Asien. Så nu er mit spørgsmål til alle jer backpackers! Vil i anbefale mig at rejse alene til Afrika som pige 21 år høj og blond? Jeg er van til at rejse steder hvor man skal være diskret og være rimelig tildækket. Så hvad siger i? Er det for farligt?
    På forhånd mange tak!

Anonym Sanne Jørgensen

Hvis du mangler kontakter i Uganda, deler jeg gerne ud. Var i august i Uganda i forbindelse med miy sygeplejestudie – og blev her taget rigtig godt af og vist rundt af verdens rareste afrikaner – Amos.

Anonym Anne S. W. S.

Det vil jeg da mægtig gerne! Det vil være en kæmpe hjælp!

Anonym AndreasRye

Jeg ved ikke hvornår du har planlagt at rejse, men jeg vil befinde mig sammen med nogle pædagogstuderende i Uganda, fra perioden 1. feb – 1. juni. Så hvis du kommer i den periode, kan jeg/vi sikkert godt hjælpe med kost/logi og evt vise dig den nusery/primary school hvor vi skal være.

Hvis du kommer efter den periode, er jeg forhåbentligt blevet en masse erfaring rigere, og vil være i stand til at give dig en masse gode råd.

Derudover, som svar til dit spørgsmål, har jeg læst frem til (på nettet) at det burde være muligt at rejse rundt alene, også som pige. Man skal bare, som du siger, respektere deres kultur/skikke!

Anonym SophieSchmidt

Kære Anne, for få dage siden oprettede jeg et indlæg med samme spørgsmål. Jeg er selv 19 år gammel og har besluttet at rejse alene til Afrika 2. marts og cirka 4 måneder frem. Jeg spørger mig selv, hver dag, om det nu også er klogt. Der er er utal af spørgsmål i mit hoved som taler imod, at jeg skal gøre det, men nu er beslutningen taget. Det er dejligt at høre, at der er andre, der tænker på det samme som mig. Må jeg tillade mig at spørge hvornår du skal rejse? Jeg skal selv rejse i den sydlige del af Afrika, Zambia, Malawi, Mozambique og muligvis tager jeg også til Sydafrika!
    Det kunne være vildt fedt hvis vores veje stødte sammen undervejs!
    Glæder mig til at høre fra dig!

Mvh Sophie

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej sophie.
    Rigtig godt forsalg du kommer med,Hvis i kunne rejse Africa sammen,i kan jo altid starte ud sammen og se hvor det ender,
    Ellers er der overlanders truck,
    Vil man selv,så spring ud i det,find et godt hostel i det land man starter med,der vil man möde andre back packer der rejser rundt og så er man ikke alene mere,da man kan finde nogen at rejse med,lars

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account