This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej
    Er der nogen der har erfaringer med at rejse alene rundt i Malaysia og Borneo alene pige? Er det sikkert nok (hvis man selvfølgelig tænker sig lidt om)? I samme forbindelse vil jeg gerne høre om påklædning er et stort problem? Nu er det jo et muslimsk land så går shorts (lidt over knæ-længde) og stropbluser an eller skal man dækkes mere til? Håber der er nogle der kan svare.

/Trine

Anonym Pernille

Hej 🙂 Jeg har rejst en del i Malaysia og har også været alene på Borneo…. Du kan være helt rolig, de der mænd kan være lidt belastende af og til, men jeg har aldrig følt mig truet. Shorts og en top er fint, du kan jo altid tage et par bukser med der er lidt længere og en t-shirt for en sikkerheds skyld, nogle gange føles det mere rart at være tildækket, det kommer an på hvor man er. Jeg kan fortælle dig at der på Perhentian er et område for topløs solbadning, så det er rimelig afslappet, men vær fornuftig alligevel 🙂

Anonym Tracking

Hej Trine.

Nu er jeg godt nok ikke pige/kvinde, men har dog rejst alene rundt i Malaysia og har et indtryk er forholdene.

Hvis du rejser på vestkysten (Penang, Kuala Lumpur, Melaka etc.), så vil du på ingen måde opleve nogen problemer mht. påklædning. Det er det moderne Malaysia, der er fyldt med turister, hvor man er vant til den europæiske “livsstil”.

På Østkysten er man langt mere religiøs – det kan bl.a. være svært at købe alkohol visse steder. Generelt er det dog således, at man også her udbredt accepterer shorts, stropbluser mv. – hvis man da ikke lige befinder sig i en moske og lign.

Man kan sagtens rejse alene i Malaysia – også som kvinde. Man skal blot tage de forholdsregler, som man vil gøre alle andre steder som (alene) rejsende.

Dog en VIGTIG ADVARSEL! Både i Penang, men dog i særdeleshed i Kuala Lumpur, findes der en del “scams” – særligt målrettet mod naive alenerejsende. Vær meget opmærksom på pludselige henvendelser fra personer på gaden, der gerne vil i kontakt, fordi de er meget interessede i den danske kultur og lign. De er typisk meget veltalende, venlige og kender til de mest utrolige ting om Danmark (og andre nordiske lande)……med PAS PÅ…venligheden stopper på et tidspunkt! Kontakten har kun ét formål – at få nogle penge ud af dig på et tidspunkt!

Hold dig til lokale kontakter fra guesthouses/hoteller og spisesteder, som du selv har valgt – her er venligheden som regel oprigtig.

Ønsker dig en god rejse til et fantastisk land med et væld af muligheder.

Mvh.
    Tracking

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account