This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym solskinsglad

Jeg flytter snart til Guatemala, og jeg vil derfor gerne bombarderes med information
    Hvordan er vejret? Mange siger, at det er sååå koldt om natten, men de oplysninger jeg finder, siger som det mindste 12 grader, og jeg er trods alt dansker!!
    Jeg skal bo mellem Antigua og Lago Atitlan i en by, der ligger 2200 m o.h.

Jeg skal jævnligt rejse ud af landet for at forny mit visum, er der steder inden for rækkevidde, der er “must see”?

Anonym JS

Var selv i Guatemala for ca. 2 mndr. siden og er nu i Nicaragua…
    Guatemala er forholdsvis koldt om natten – men selvfoelgelig ikke noget i fht. DK lige nu. Et par lange bukser en troeje og en sweater er nok at medbringe. Hvis du skal rejse ud af landet for at forny dit visum vil jeg foreslaa en tur til utilla ,bay islands, i Honduras. Der er selvfoelgelig ogsaa copan, hvis du er interesseret i maya/ruiner. Det sydlige Mexico, har ogsaa meget at byde paa. Fx San christobal, palenque og nogle dejlige strande. I guatemala selv, vil jeg klart anbefale dig at besoege Lake atitlan som er et vidunderligt smukt sted! Og en tur igennem cuchumatanes-bjergene er ogsaa utrolig smuk. Baade fra Nebaj og Todos santos kan du hike i fantastiske omgivelser! Saa er der selvfoelgelig markedsdagen i chichicastenango, som godt nok er temmelig turistet – men en rigtig god oplevelse alligevel. Men pas paa Antigua – DET ER DYRT!!!

God tur i hvertfald.

Anonym mortenmj

Hej

Har selv arbejdet i Guatemala i 6 mdr. og der er ikke super koldt om natten, det afhænger meget af hvor man er.
    Jeg kan forstå at du skal bo et stykke oppe i bjergene, så der er nok en smule koldt, men ikke overdrevet.

Skriv endelig en mail hvis du har flere spørgsmål, så vil jeg mere end gerne hjælpe.

Mvh.
    Morten (mullerup.morten@jubii.dk)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account