This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KatrineGertsen

Hej backpackers!

Vi er to piger som gerne vil ud og opleve europa i to uger til februar – 2014. Er der nogle trails der kan anbefales? Vores budget er på maks 5.000 pr. person. Vi har bla overvejet frankrig.

Er der andre sider man kan finde hjælp, når man er nybegynder indenfor denne rejsetype?

Hilsner fra 2 eventyrslystne tøser. 🙂

Anonym amboye16

Ikke for at være lyseslukker – men februar er jo ikke ligefrem den varmeste måned at rejse i i Europa. Bare så I er opmærksomme på det.

Når du skriver trails – mener du så vandreruter i Frankrig eller hvad?

God tur og husk hue og vanter
    Anne Marie

Anonym Claus

Man kan sagtens rejse rundt i Europa i februar mdr. Katrine spørger jo ikke specifikt efter varme.
    Der findes et hav af muligheder. Køb en billig billet med Easy Jet eller Air Berlin. Eller bussen med Eurolines.
    Find et hostel på hostelworld, og så kører turen.

5000,- er ikke så meget, så I skal måske ikke bruge for lang tid i Frankrig, og slet ikke i Paris. Østeropæsike byer som Budapest, Sofia er meget billige. Derfra er der jo kun et stenkast til I er i Istanbul. Og der er der varme.
    En tur til Egypten vil også være indenfor jeres budget. Hvis I køber en billet nu. At opholde sig i Egypten er billigt.

Bare kom afsted. Brug bøger, internet i jeres søgning. Men ellers køb en billet til et vilkårligt sted og se, hvad der sker. 2 uger er jo heller ikke så lang tid, og jo mindre, at I planlægger desto mere udfordret bliver I også.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Du har fuldstændig ret Claus. Pigerne bad ikke om varme, og ja, man kan sagtens rejse i Europa i februar.

Jeg har selv rejst en uge til Budapest i februar. Al udendørsaktivitet krævede hue og vanter. Det var koldt og regnfuldt og vi sad mere på cafe end gik rundt i byen, så hvis det er det, man vil, så er det jo det helt rigtige tidspunkt!
    Næste gang jeg rejste til Budapest valgte jeg april. Det passede mere til mit behov og til det, jeg gerne ville opleve.

Det var ikke for at fratage nogle muligheden for at rejse i februar – men nogle gange glemmer man måske vejret i iveren for at komme afsted – som den sommer jeg var i Filippinerne lige midt i regntiden og vi havde mere regn end sol… næste gang valgte jeg netop februar til den destination!

Anne Marie

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account