This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Frkhimmelblå

Hej!
    Håber I kan hjælpe mig med mit spørgsmål!
    Min veninde og jeg rejser snart til Brasilien, hvor vi ankommer i Sao Paulo. Herfra tager vi fly til Manaus, hvor vi gerne vil rejse via floden til Belem.
    Vi har dog de her ønsker om at prøve at sove en nat i junglen, besøge stammer, på “krokodille”jagt i mørket, svømme med pink delfiner m.m
    Hvordan kommer vi til dette?
    Er det kun muligt at rejse til Belem i de store berømte flodbåde, hvor man sover i hængekøje?

Anonym Claus

Det, der med at besøge stammer, skal I virkeligt langt væk fra Manaus. Manaus er en stor magnet på turister, der gerne vil opleve en smule af Amazonas.
    Men, alt det andet kan sagtens arrangeres, når I kommer til byen. Der findes bunkevis af bureauer, som I kan shoppe rundt for at finde det bedste tilbud.

Fra Manaus kan man tage både til Peru, Bolivia og Columbia i en båd, hvor man kan sove i hængekøje.

I kan også nøjes med at tage en båd til Santarém og derfra flyve til Belém, hvis I synes det er lang til at være på en båd.
    Men selvom det er mange timer, og man ligger tæt, så er det en fed oplevelse. Turen giver jer ret til 3X forplejning, og det er bestemt ikke dårlig mad, men måske lidt ensformig, så I kunne supplere ved at tage kiks og bananer med.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Har selv taget turen fra manaus til Belem. Husk og haeng jers haengeköjer op på överst daek, så i ikke sover neden under hvor man spiser og går på toilet. Som Claus skriver, er der mad med i prisen. Turen er super hyggelig,
    Husk og pas godt på jer selv i manaus, Hvis i skal ind i Amazonas, skal i tag en anbefaldet guid med, lov mig det. Ellers er brasilien et super flot sted og masser af söde mennesker, god rejse.lars

Anonym Jonas

Jeg var paa jungletur for lidt over en maaned siden og ja, i kan finde massere af bureaer rundt i Manaus.

Jeg tror de fleste ture starter med piratfiskning og kaimanjagt om aftenen. Derudover kommer i nok til at sove i junglen men sikkert kun en enkelt eller to dage alt efter hvor mange dage i tager i junglen. Men jeg er rimelig sikker paa at i ikke kommer til at svoemme med pink delfiner. De fleste guider vil vist gerne lade dyrene forblive saa uforstyret som muligt og pink delfiner er ikke saa legesyge som deres graa faetre som lever i saltvand. Men i kommer helt sikkert til at se mange pink og graa rygfinner hvis i tager paa jungletur og sikkert ogsaa nogle stykker paa flodbaaden.
    I moeder nok ikke stammer men besoeger maaske nogle lokale familier hvor i eventuelt sover.

Paa flodbaaden skal i helst haenge jeres haengekoejer op saa tidligt som muligt og helt ret hoejt ellers kan folk finde paa at slaa deres haengekoeje op lige oven i jeres. Maden er ris, boenner, laekker farinha(Ironi! De fleste gringos kan ikke lide farinha men det er altsaa fast bestanddel af meget mad i Brasilien) og kylling eller fisk. Hvert maaltid! Saa tag frugt, kiks, toastbroed og tun med. Og tag boeger og mp3ere med for der er ikke meget at lave paa saadan en flodbaad end at danse til DEN Forró-cd i vil hoere igennem hele turen. Men ellers er saadan en flodtur meget hyggelig 🙂

Anonym frank jensen

hej skyfri -med hensyn til flodturen ville jeg ta udgangspunkt fra belem (evt santarem hvis tid er et issue) og sejle op af floden for da holder man sig langt tættere på breden hvor strømmen ikke er så stærk og man ser flere fugle dyr og bebyggelser og også delfiner ( der ikke er pink men en blanding af lever og menneske hud farvet og skuffende grimme i forhold til havets smukke fætre).ned af floden sejler man midt i amazonas, der sine steder er 4-5 km bred, for at udnytte medstrømmen (og den er kraftig). på de store både (100 -300 passagerer) findes der osse kahytter i forskellige prislejer — og de er ikke så dyre– men samme forplejning. og køb selv rigeligt med flaskevand før og når i er i havn undervejs. go tur –for det blir det. frank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account