Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3523699
     Anonym

      Hey vi er to adrenalintørstige drenge som står foran en rejse bl.a. gennem sydamerika. I den forbindelse vil vi selvfølgelig gerne et smut i junglen. Kan I komme med nogle input af erfaringer, forslag og inspiration.
      Hvorfra: Bolivia eller Peru (de to passer os bedst)
      Hvordan: Hvilke former (vi vil gerne presses!)
      Hvem: Nogle gode steder at støve de allerbedste guides

      Ps. vi er villige til at betale hvad den pris det koster, with no concern, men hvis en billigere tur er bedre tager vi den.. 😉

      #3523704
       Anonym

        Fra Bolivia har jeg umiddelbart fire muligheder:
        1. Fra Rurrenabaque kan i tage en pampastur i kano. Dette er ikke særligt hårdt, men I vil se en masse dyr. Jeg tog selv en tur og havde en masse gode timer.
        2. Fra Rurrenabaque kan i tage nogle treks af varierende sværhedsgrad. Nogle vil være særdeles hårde. Jeg var selv på vej til Rio Malditi, men blev forhindret af regntiden (noget I skal være opmærksomme på)
        3. Fra Santa Cruz kan i tage en tur til Amboró. Jeg lavede selv et trek her af 10 dages varighed med fuld oppakning. Det var allerhelvedes varmt, men skide fedt. Vi så ikke så mange dyr men var dog meget tæt på en Tapir.
        4. Fra Santa Cruz kan I tage til Noel Kempf. Denne park er meget afsidesliggende. Der er forskellige bureauer i Santa C. der arrangerer ture derud.

        Håber det kan hjælpe.

        #3523723
         Michael_munk

          Tak for forslagene. Det er helt sikkert noget vi vil undersøge nærmere.

          – Michael Munk

          #3523742
           Anonym

            Jeg vil anbefale at tage til iquitos i Peru. Iqiotos er den by som ligger midt inde i junglen. Det er kun muligt at flyve eller sejle dertil. Vi gjorde det at vi fløj fra lima (kostede ca 400 dkk). Her fandt vi et agency som arrangerede ture. Vi fik en guide som sejlede os ud til en lille hytte midt ude i junglen. Det var ikke så hårdt fysisk men vi oplevede bla at sove hos indfødte og sove på en tømmerfløde. Da vi efter 8 dage kom tilbage til Iquitos fandt vi en lokal transport båd som kunne sjele os ud af junglen via Ecuardor. Vi boede så som de eneste turister på en kæmpe båd i 6 dage sammen med alle de lokale og herefter fortsatte turen gennem junglen på ladvogne op igennem bjergene. Det var meget meget lokalt altsammen.

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account