This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pernille20

Hej.
    Skal rejse til Thailand og Vietnam om ca. 8 måneder. Ville høre om der var nogen der kunne anbefale nogle steder at opholde sig i Vietnam og Thailand? Steder som man bare SKAL SE og OPLEVE.
    Vil meget gerne opleve befolkningen tæt på, se en fascinerende natur, men også historie. Og ikke mindst opleve religionen tættere på.

Men dernæst også hvor der er godt at opholde som pige og backpacker i henholdsvis de 2 lande.
    -Pernille

Anonym Anonym

Hej…

I Vietnam ville jeg helt klart vælge at tage på Trekking i Sapa og området omkring, tage en sejltur på Halong Bay!
    Se Hanoi, Ho Chi Minh… tage i byen og på badeferie i Nha Trag, få syet tøj i den smukke by Hoi An… Og ja, listen er lang, men Dalat er også flot…

Det er et fascinerende land! Skriv endelig hvis du vil vil mere på Kasproegel@hotmail.com

Anonym Anonym

Jeg vil helt klart også anbefale Halong Bay og Hoi An, som er en helt fantastisk hyggelig by.
    I thailand må du ikke snyde dig selv for at tage til phi phi island, du kan tage en færge fra phuket – det tager ca. en time. Det er en smuk ø og det bliver kun endnu bedre hvis du lejer en kajak eller sejler med longtail boat til Monkey Island, som kommer på listen over den mest idylliske strand jeg nogensinde har været på.
    Rigtig god tur

Anonym Anonym

Hejsa,

Chiang Mai i det nordlige Thailand skulle også være et sted for naturelskere.

Jeg tror det er svært at komme tæt på de lokale og deres hverdag… Der er ikke særlig mange der forstår engelsk, end ikke alle taxifolkene. Måske er det nemmere i turistområderne fordi de ofte handler med engelsktalende folk.

Hvis man endelig møder nogen der kan tale engelsk så er de ofte mere interesserede i at høre om dig og hvor du kommer fra end at fortælle om dem selv.

Anonym jones

I Thailand skal i tage til phiphi og dykke, koh samui for shopping og feste og koh phangan for “full moon party”
    mvh jones

Anonym kitter

Hey…
    I vietnam skal I ikk snyde jer selv for en tur med Easy Riders’ne som I finder i Dalat. De tilbyder at tage jer med på en 5 dages tur igennem det centrale højland bag på deres motorcykler – det er SÅ SINDSYGT FLOT! Har aldrig set noget lignende. I kommer tæt på befolkningen; besøg hos små familier og minoritetslandsbyer, “fabrikker”, vandfald og Ho chi Minh stien – der er ikk det, de ikk viser jer. Jeg følte, jeg havde set hele Vietnam efter de 5 dage der:) Find dem på google.
    Thailand er et fantastisk land og rejser I med Jysk Rejsebureau, så snyd ikk jer selv for en af de trekkingture som de tilbyder. Der får I virkelig oplevet noget natur og Asiens største vandfald, som er virkelig flot!!
    Mvh Kitt

Anonym Anonym

Tag til Nordthailand på trekking. Evt. væk fra Chiang Mai, f.eks. den lille by Pai, som du overalt i Chiang Mai nemt kan finde transport til. Det er en lille, laidback by omkranset af bjerge og de bedste muligheder for at køre rundt i landskabet på motorbike selv. Har I tid, så tag via Mekong Floden ind i Laos og oplev den smukke gamle hovedstad, Luang Prabang.

Anonym Ollie

Mountain Bike i Chiang Mai…. Det er for fedt…

Anonym Helene

Nha Trang – helt klart! Så SKØN by. Jeg var på noget der hed Jungel Beach da jeg var i Nha Trang. Det var en tur vi købte i Nha TRang. Det er det bedste jeg har gjort

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account