This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym At-rejse-er-at-leve

hej hej 😉

Så er det snart tid til at jeg skal afsted på en fantastisk tur!.

Jeg går bare og tænker på hvor meget man ca skal regne med af lommepenge?

Jeg skal til Thailand, Malaysia, og her regner jeg med max at bruge 7000 .- er det for meget eller for lidt?

Herefter står turen til Australien, hvor jeg allerede har betalt billeje og greyhound, så er kun mad og drikke og overnatning i 1½ måned der skal betales ekstra for. Her har jeg tænkt at det bliver ca. 10.000 .- om måneden.. Er det for lidt eller for meget?

Håber at få lidt svar 🙂

Med venlig hilsen
    Pernille :D!!

Anonym Anonym

7000 om måneden passer meget godt i Asien, men det kommer an på hvor mange ting du vil lave dyknig, dyre ture osv. Mad og værelser er meget billige. i de lande mellem 20 og 60 kr pr værelse som regel. Kommer selvfølgelig an på hvilken standard man vælger.

Jeg havde et budget på 7000 hver månede og så havde jeg 3000 ekstra hver månede til specielle dyre ting. Levede godt og gjorde hvad jeg ville så endte med 30.000 på lidr over 3 mdr. Men jeg kunne ha gjort det langt billigere.
    Så det hele afhænger af hvad din standard er , om du spiser turist mad og hvor meget du går i byen.

Anonym SofieogJacob

Da jeg var i Australien i fire måneder brugte jeg 60.000, men tog også dykkercertifikat, svømmede m delfiner, sprang faldskærm osv. Havde sparet alle pengene op hjemmefra, så havde masser at bruge af.
    10.000 er helt fint vil jeg sige, så har du også råd til at hygge dig med en del af overstående på vejen 🙂

7.000 kr. i Thailand er i hvert fald rigeligt! Du kan sagtens finde rigtig, rigtig lækre bungalows på øerne for omkring 100 kr. pr nat, hvilket giver 2.800 om måneden og så er der jo masser penge tilbage til mad. Men som der står tidligere er der også billigere muligheder.

Du kan nemt regne ud hva du vil bruge på mad og overnatning. Det alt det andet der virkelig trækker op!
    Jeg vil i hvert fald anbefale dig, at vente med at booke noget i Thailand før du kommer derned.

God tur 🙂

Anonym At-rejse-er-at-leve

Hej jacoogSigne

Tusind tak for dit svar.. Det er var lige hvad jeg havde brug for at høre!! 🙂 Nu er jeg mere end parat til at smutte 🙂

Anonym tine surel

mht til malaysia og Thailand kommer det også an på hvor lang tid du er der. Thailand kan være lidt tricky fordi de gerne lusker sig til flere penge mht transport rundt omrking hvor de i malaysia er meget reelle. transporten kan i hvert fald koste mange penge hvis man gerne vil se mange steder og har mange stop på rejsen ned gennem thailand. Men ellers tror jeg det kommer til at være helt fint. Malaysia er i hvert fald rigtigt dejligt billigt!

Anonym tine surel

mht til malaysia og Thailand kommer det også an på hvor lang tid du er der. Thailand kan være lidt tricky fordi de gerne lusker sig til flere penge mht transport rundt omrking hvor de i malaysia er meget reelle. transporten kan i hvert fald koste mange penge hvis man gerne vil se mange steder og har mange stop på rejsen ned gennem thailand. Men ellers tror jeg det kommer til at være helt fint. Malaysia er i hvert fald rigtigt dejligt billigt!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account