This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Natasha_Dsouza

Hej allesammen

Jeg er i Nepal fra ca. d. 6. – 19. april og jeg vil rigtig gerne nå at til Annapurna Base Camp på den tid. Jeg har googlet mig frem til at det godt kan lade sig gøre på 10 dage. Er der nogle, der har nogle erfaringer med det og/eller som kender til et godt trekking bureau? Hvor meget skal man forvente at betale for sådan en tur og sætter bureauerne nogle grupper sammen? Jeg vil gerne have nogle at følges med..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig 🙂

Anonym Anonym

Hej.
    Jeg var afsted på Annapurna Base Camp sidste år – og vi gik den på 8 dage. Antal af dage afhænger meget af, hvilken rute du vælger at tage. Hvis du f.eks. vil over Poon Hill tager det længere tid. Jeg tog selv Poon Hill Trekket i 2011 – og tog derfor “bare” den korte rute til ABC. Fantastisk trek, men føj med trapper 🙂
    Jeg har brugt “LN Treks & Expedition” til alle mine trek (Poon Hill, Round Annapurna, Kultur trek og ABC) og kan virkelig varmt anbefale det selskab. De kan findes på facebook (LN Treks) og ellers på Lake Side i Pokhara (Gå efter det store guleskilt :-)).
    Jeg kan ikke lige huske, hvor meget jeg gav for turen. Men normalt koster en guide 30 dollers pr dag, hvis du går alene med ham/hende, hvor du så selv skal betale mad og bolig. Og ellers kan man købe hele pakken, hvor du betaler alt til selskabet og intet på vejen. Jeg har gået mine trek alene med en guide – og mødt rigtig mange mennesker ved overnatningsstederne og spisepauserne. I den periode skulle du være uheldig, hvis du ikke kan finde andre at gå med.. Det er et ret populært trek!
    God fornøjelse 🙂 Jeg gik ABC i juli mdr – og havde desværre rigtig dårligt vejr med Base Camp (og våde trekking støvler i 7 dage).. Så nyd det flotte syn for mig også 🙂

Anonym LisbethFriis

Hej Natasha
    Du kan sagtens nå, at trekke Annapurna Basecamp med den tid du har til rådighed. Og april er et super tidspunkt, at være i Nepal på.

De gange vi har været i Nepal har vi brugt Nepal Azimuth Treks. Bureauet er drevet af Kal Bahadur Tamang (Kalu), som vi har kendt siden han startede som porter/bærer som 16 årig. Han blev autoriseret guide i 2003 og startede sit eget bureau i 2009.

Han er meget behagelig, taler og skriver godt engelsk og er kompetent. Og han sætter en stor ære i, at det staff han sender ud på treks, hvis han ikke selv kan tage med, er tilsvarende kompetente.

Selve prisen kan jeg kun give det et praj om, idet du typisk sparer ca. halvdelen af det et trek koster, hvis du booker hos et dansk bureau.

Hvis du booker direkte hos et dansk bureau, kommer du typisk afsted på et gruppe trek. Der er også flere nepalesiske bureauer, som annoncerer gruppe ture. Men de aflyser også med kort varsel, hvis de ikke synes, at der er nok tilmeldte.

Det er nu ikke grunden til, at jeg vil anbefale dig ikke at booke et gruppe trek, men at tage afsted med din egen guide og porter.

Ved at være uafhængig af andre, kan du selv sætte tempoet og f.eks. i forhold til evt. højdesyge eller andre gener, er det en god ting. Du har tid til, at tage billeder, når du synes og nyde udsigten, så længe det passer dig. Men det giver dig også mulighed for, at komme meget mere i kontakt med lokal kultur og skik og komme ind under huden på Nepal. Du vil stadig møde masser af andre trekkere på ruten og i te-husene/guesthusene, hvor du holder pauser og overnatter.

Hvis du ikke har trekket i Nepal før, vil det være mest overskueligt hvis du booker en pakke (guide, porter, overnatning, mad, transport). Du kan også blot booke guide og porter og selv klare resten, men det kræver lidt mere overblik, synes jeg.

Hvis du har lyst, at kontakte Kalu og høre om hans pris, kan du fange ham på nattreks@gmail.com

Nyd turen…

Lisbeth 🙂

Anonym Anonym

Super! Tak for jeres svar 🙂 Glaeder mig til at opleve Nepal!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account