This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lauragamborg

Hej 🙂

Min kæreste og jeg vil gerne et år til Sydamerika, men vi har kun omkring 15-20.000 kr. hver. Vi vil gerne arbejde for kost og logi og især gerne have med mennesker eller dyr at gøre (wwoofing i et helt år bliver måske lidt ensartet). Min kæreste er snart færdig som folkeskolelærer, og jeg læser spansk på universitetet og er den primære grund til, at vi skal ud. Vi er næsten ligeglade med, hvilke(t) land(e), vi kommer til – bare helst ikke de berygtede steder i Mexico, Nicaragua og Columbia osv. Men gerne Argentina, Costa Rica, Den Dominikanske Republik, Chile eller lignende.

Kender I noget til at arbejde for kost og logi?

Mange tak.

Mvh. Laura og Michael

Anonym Claus

Berygtede???

Alle de lande, du har nævnt, rummer da en fantastisk venlig og imødekommende befolkning. Det er klart, at opsøger du de dårlige sider af landene, så søger du også problemer.

Mexico har problemer med narko, ja, det har Nicaragua også. Men også en fantastisk historie, strand, bjerge osv.

Tag afsted, og I vil opdage, at verden ser noget anderledes ud, end fra forsiden af en avis. Selvfølgelig skal du passe på, ikke mindst fordi at der er stor forskel på rig og fattig. Men det kan I jo nemt gøre ved at følge de uskrevne rejseregler.

Hvis I kun vil se europæiske efterkommere som i Chile og Argentina, så er det jo der I skal søge hen. Men selv der kan i komme i problemer, verden er ikke altid sort/hvid.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Landene har problemer med narko, men hvis du ikke ønsker at være en del af det, så kan du nemt undgå det.

Mexico, Nicaragua, Columbia modtager stadigvæk masser af turister.

Man skal selvfølgelig være forberedt på at skulle opføre sig på en lidt anden måde, end i DK. Der er jo masser af vandrehjem/hoteller, der LEVER af turister. Der kun er interesseret i, at deres gæster har det godt.

Der er jo ikke undtagelsestilstand i nogle af landene. Se på um.dk, hvad de fortæller.

Du mener, at landene er berygtede, men tag derned og dan dig dit eget indtryk. Du vil blive overrasket. Men det kræver jo også, at du har lyst til at udfordre din nysgerrighed. Mexico er jo trods alt et rimeligt stort land.

På hostels er det tit, at de søger efter rygsæksturister, der har lyst til at arbejde for logi og kost. Hvis I er rimelig ok til engelsk, er det også muligt at arbejde som engelsklærere som privatundervisere.

mvh
    Claus

Anonym Lauragamborg

Hej Claus.
    Det var sådan set ikke det, jeg ville have svar på 🙂
    På diverse rejsehjemmesider råder de én til ikke at tage dertil, fordi fattigdommen og kriminaliteten er så stor, og fordi bander åbenbart nærmest styrer landet.
    Jeg har ingen problemer med efterkommere af europæere..
    Jeg vil gerne finde ud af, om der er mulighed for at arbejde for kost og logi – ved du noget om det?

Mvh. Laura

Anonym Tine

Jeg kan godt forstå hvorfor man måske ikke finder det betryggende at rejse i “berygtede” lande, hvis man nu ikke er så rejsevant eller ikke før har været i Latinamerika. 15-20.000 kr er dog ikke meget, heller ikke hvis man arbejder, det er jo ikke sikkert at I får arbejde fra starten eller at jeres løn ikke dækker alle udgifter…når det er sagt, så er det da en oplagt mulighed for at blive bedre til spansk, der er mange muligheder for arbejde. I kunne undervise i engelsk eller prøv helpx eller workabroad eller lignende, der er masser af muligheder, held og lykke!

Anonym Claus

Hvis man bruger sin sunde fornuft kommer man langt. Også selv om man rejser ud for 1. gang. Man skal have lyst og ikke lade sig skræmme. For virkeligheden er jo en anden, end hvad forsiden på en avis fortæller.

Langt, langt de fleste mennesker i Latinamerika vil kun en det godt.

Landene, der har hovedsagtligt europæisk efterkommere,har også kriminalitet. At opholde sig her er bare noget dyrere. Bolivia er i den billige ende og her vil 15-20000 række et pænt stykke.

Der er muligheder. Det er bare om at gribe dem.

mvh
    Claus

Anonym Laura

Ih, mange tak for jeres svar!
    Vi har fundet en hjemmeside Workaway, hvor der er masser af fine hostels, der søger arbejdere til alt mulig, hvor man kan arbejde for (nogle gange delvis) kost og logi. Så jeg tror, vi springer ud i det, hvis vi bare kan få et job. Ellers må vi lave WWOOFING det første stykke tid, indtil vi får nogle kontakter.

Jeg har hørt noget, hvor jeg ikke ved, om det er en and, eller hvad der er, men det kan være, I ved det: Jeg har hørt, at det er billigere at få én derovre til at købe flybilletterne, fordi rejseselskaberne bruger noget lidt á la cookies, så det er dyrere at købe billetter for vestlige folk, end for folk i fattigere lande – kan det passe? :p
    Tak for jeres svar!

Anonym EllenMarie

Prøv workaway.info
    Jeg har prøvet det i Europa med meget gode erfaringer, enormt godt koncept.

Anonym Laura

Tak!
    Jeg er i øvrigt blevet anbefalet disse vaccinationer af min læge:
    1. Difteri og stivkrampe (1 stik)
    2. Hepatitis A & B (1 stik, man skal have 2 vaccinationer med 1 mds interval før afrejse + en 3. vaccination 6-12 mdr. efter afrejse)
    3. Gul feber (Hvis vi skal til kun til Panama)
    4. Tyfus (gives som kapsler, 3 stk).

Derudover kan der blive tale om piller mod malaria og mod evt rejsediarre.

Er vaccination imod hepatitis B f.eks. relevant, hvis man ikke skal have sex, tattoveringer eller har tiltro til, at hospitaler i Mellemamerika bruger nye nåle ved injektioner samt screener for hepatitis B ved bloddonorer, HVIS man nu skulle komme på hospitalet derovre?

Mange tak for alle rådene 🙂

Anonym Tine

Vi må egentlig ikke rådgive om vaccinationer når vi ikke er læger. Malariamedicin må man max tage et par måneder, da det er rimelig giftigt. Jeg synes ikke at I skal vælge hepatitis B fra, I kan nok godt forvente at nålene er nye på hospitalerne, men det er jo ikke ligefrem at hepatitis B er så dyr igen og der er nok en grund til at lægen anbefaler den, I kunne jo være uheldige…Jeg ved ikke om de screener blod nær så godt som i Danmark, men mon ikke at de gør?
    Jeg tænker lidt på vaccinationer som en slags forsikring, det er træls at bruge så mange penge på det, men hvis man skulle være uheldig, så er man nok meget glad for de penge som man har lagt ud 🙂

Ift det med flybilletter, så ved jeg ikke noget om det er dyrere for europærer at købe selv…

Anonym Claus

Du kan ikke sammenligne forsikringer med vaccinationer.

1: Der er ikke nogen garanti for at vaccinationerne virker i modsætning til forsikring. Som jo gerne skulle virke hvis ellers du har læst det med småt
    2: Måske kan du slet ikke tåle at blive vaccineret

3: Det vil afhænge meget af, hvad du skal foretage dig og hvor, om du skal have den eller anden vaccination. Modsat forsikring, som du jo skal have tegnet inden afrejse.

Det er fuldt legalt at komme med sine egne erfaringer i forhold til at bruge vaccination. Det er jo det, der er hele formålet med denne side: At andre kan drage fordel af de erfaringer, som andre har gjort. At man max må indtage malariamedicin i et par mdr er i hvert fald lodret forkert.
    Man kan sagtens indtage malariamedicin i flere mdr uden at der sker noget ved det. Læs hvad rejsedoktor skriver om det.

mvh
    Claus

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account