This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rejselyst

Hej,
    er der nogen der har informationer om arbejde i sommeren 07 i lande som Indien og Kina? Evt. frivillig arbejde, eller engelskundervisning.
    Tak

Anonym Anonym

Hej Katrine,
    mange tak for dit svar.
    Jeg har været inde på volunteeraid siden, men kan forstå det koster en del penge for at blive frivillig der. Er det ikke muligt at være frivillig, eller undervise i engelsk uden at skulle betale for det?
    På forhånd tak.

Anonym Vounteer Aid

Hejsa.

Der er mange muligheder for at finde frivilligt arbejde. Du kan selv lave reaserch om organisationer som Exis, Ibis, MS og Volunteer Aid. (www.volunteeraid.dk)Sammenlign priser og tilbud og se hvad der passer bedst til dig. Der er stor forskel på “pakkerne” du køber.
    Der er forskel hvor “omfattende” et program du betaler for – Volunteer Aid henvender sig f.eks. til den selvstændigt rejsende – dette afspejler sig I, hvad man får med i prisen.

Hvis du gerne vil på forberedelseskursus og have arrangeret sightseeing, kulturel orientering og sprogundervisning kan det anbefales at rejse med f.eks. Exis. Det er individuelt hvilke behov man har, og hvad ens økonomi er til.

Hvis du derimod ikke har behov for så omfattende et program, hvilket også afspejler sig på prisen, kan du evt henvende sig til Volunteer Aid.
    “Pakken” indeholder følgende:
    * Et formidlet ulønnet arbejdsophold i Indien
    * Information og vejledning inden afrejse
    * Afhentning i lufthavnen i Indien
    * Transport til arbejdssted
    * Gratis bolig under arbejdsopholdet
    * Gode udviklingsmuligheder og gode arbejdsvilkår.
    * Løbende kontakt og evaluering samt udtalelse/anbefaling fra arbejdssted.

Hvor længe vil du være afsted? Gennem Volunteer Aid kan du f.eks. undervise i engelsk på en High school i Indien – du får ikke betaling for dit arbejde, men der stilles tilgengæld gratis bolig tilrådighed under hele dit ophold.

Undersøg hvad der passer bedst til dig. Held og Lykke.

Rejsehilsner

Katrine Ingemann
    http://www.volunteeraid.dk

Anonym Volunteer Aid

Hejsa.

Det er rigtigt at det koster 3500 at få formidlet et arbejdsophold gennem Volunteer Aid. En af grundene til denne pris, er at vore projekter tilbyder gratis bolig, afhentning i lufthavnen og at der er indgået andre aftaler, som er med til at sikre at man som frivillig får et godt og udbytterigt arbejdsophold.

Men har du ikke brug for den ovennævnte service og hvis du vil finde et arbejde som underviser uden at rejse gennem en organisation, må du selv i gang med finde kontakterne og få en aftale i hus. Måske kan du også få dem til at tilbyde dig bolig? Det kræver en del arbejde, men det er formentligt ikke umuligt.
    Så må du i gang med at være opsøgende.

Held og lykke med det og god rejselyst:-)

Mange hilsner

Katrine Ingemann

Anonym Anonym

Hej Rejselyst

Det vil være meget svært for dig at finde en organisation, hvor det er gratis at være frivillig. Jeg var selv i Nepal sidste år og jeg betalte 2400 kr. for 3 måneder på et børnehjem og jeg synes at det er meget billigt.

Børnene var i skole fra kl. 10 til 4 hver dag og for at få tiden til at gå lidt hurtigere, mødte jeg op på en skole hvor nogle af børnene gik på og tilbød mig selv. Det var de meget glade for og jeg underviste der i 2 måneder, 2-4 timer om dagen og 3-4 dage om ugen.

Du kan prøve at gøre det samme, men så bliver du nød til at finde et sted at bo og det er måske muligt at en skole kan hjælpe dig. Men hvis du gør det så kan det også være at du intet finder og så står du der.

Du skal også være klar over at om sommeren er det regntid i Indien og Nepal.

Anonym Anonym

Hej, tak for dit indlæg 🙂
    Jeg synes også 2400 er billigt for 3 mdr. men det jeg har læst om, altså ophold i Indien i 1 mdr til ca. 1½ mdr koster ca. 3500 kr. og det er trods alt noget dyrere.

Anonym Volunteer Aid

Hejsa.
    Blot lige for at præcisere priserne på at få formidlet et arbejdsophold på 4-6 måneder gennem Volunteer Aid. Man betaler 3500 kr for sit arbejdsophold med mulighed for forlængelse uden ekstra omkostninger og incl. i prisen er gratis bolig under hele opholdet.

Held og lykke og god rejselyst.

Katrine Ingemann

Anonym Ea

Jeg kan ikke umiddelbart se noget ophold til indien på en high-school for 3500 kr. på hjemmesiden ?. I hvilket område af indien er det ophold du snakker om ?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account