This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym JanneM

Vi er to piger, som har fået lyst til, at være lidt impulsive, vi har tænkt os at tage afsted med de penge som vi nu kan få skravet sammen og når de er brugt op vil vi finde os et arbejde. Kan det lade sig gøre at få arbejdstilladelse? og kan man overhovedet få noget arbejde med skole-spansk som åbenbart er MEGET forskelligt fra sydamerikansk spansk
    På forhånd tak for hjælpen

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej JanneM

Først og fremmest skal i finde ud af, om i allerede hjemmefra vil finde arbejdet, eller om i vil rejse derned og finde et arbejde.

Under begge omstændigheder bliver det svært at finde et job, hvor i kan samle penge sammen til videre rejse. Langt de fleste jobs man får i den del af verden er frivilligt arbejde, hvor man arbejder for mad og husly.

Til gengæld er arbejdet ofte givende på andre måder, da man kan arbejde med naturbeskyttelse og naturbevarelse eller måske med børn.

Det er muligt, at i kan finde et job som engelsklærere, men det kræver selvfølgelig at i snakker flydende engelsk.

Der er selvfølgelig også den mulighed, at i er uddannet indenfor et fag, som der er mangel på i det enkelte land. Ligesom der også findes danske virksomheder med kontorer i Sydamerika – men disse vil ofte udbyde mere permanente jobs.

Afslutningsvis – jeg aner ikke om Arbejdsfirmidlingen kan hjælpe jer. Men tjek det da ud – måske kan de give jer navnene på organisationer, som i kan kontakte…

Hav en god rejse..

Anonym sophiekongsbak

Hejsa!
    Fed ide! Jeg står faktisk selv og gerne vil derned og finde arbejde, har været 3 mdr i Ecuadori foråret 2003, og kender derfor en del mennesker dernede. Jeg regner med at vende tilbage snarest muligt!
    Med hensyn til arbejde, ihvertfald i Ecuador, så er de ret large med hensyn til arbejdstilladelse, på mange cafeer, restuaranter osv kan man godt få arbejde, men det svære er at tjene nok penge, så det ikke bare går til alm overlevelse. lønningerne i Sydamerika er ret laver i servicefaget! Men igen, hvis man taler godt spansk er ens muligheder store for at finde noget og gider man knokle betaler det sig også. Jeg foreslår jer at søge arbejde når I først kommer derned, for ellers bliver det frivilligt arbejde som mange danske organisationer formidler…
    Rigtig god fornøjelse og held og lykke!

Anonym Maria

Hej !
    I skolen har jeg om arbejdsmuligheder, og det skal være i Sydamerika. Jeg ved ikke ret meget om det, så jeg ville lige spørge dig :D.. øhm ? Jeg ved ik ret meget om det, og skal fremlægge om det.. :s så derfor spørger jeg dig, om hvad man kan have af arbejde dernede – fx. i Peru.. osv !
    – Håber du vil svare, hurtigst muligt !

Mvh Maria Johansen – Mail: Maria_Johansen2003@yahoo.dk

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account