This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym BellaPV

Hej alle,

jeg overvejer at studere brasilianske studier på universitetet næste år men kunne godt tænke mig at komme til brasilien og arbejde/bo i et halvt års tid.

Er der nogen der kan hjælpe mig med processen – jeg mener, hvordan søger jeg arbejde?? Hjemmefra eller rejser jeg bare direkte dertil og søger? (og hvis dette er tilfældet – er chancen så stor for jeg får noget??)

Og hvordan er det mht. økonomien – skal man have en guldgruppe for at komme afsted???

Kort sagt – bare genrel hjælp til at bo i brasilien og blive super til sproget 🙂

Håber på svar 🙂

Knus Bella

Anonym Claus

Hvis du bare kommer til Brasilien og gerne vil finde et arbejde uden at have en uddanelse, er nok den bedste løsning at søge arbejde på en af de mange sprogskoler, der findes.

Du kan også godt søge arbejde som tjener, alm forefaldende arbejde på hostels, cafeer men du skal ikke regne med nogen form for guldgruppe. Allerhøjst kan du få dine omkostninger dækket.

Men de private skoler er hele tiden på udkig efter kvalificeret arbejdskraft til at undervise de rige og fedes brasilianeres børn i engelsk. Og de betaler godt. Specielt i Sao Paulo og Rio de Janeiro. Minus er, at det ikke er gratis at bo i de to byer.

Desværre for dig foretrækker mange af skolerne lærere fra engelsk talende lande, men derfor skal du selvfølgelig ikke give op.

De englændere, jeg har mødt i Brasilien havde lavet en kontrakt på forhånd via e-mail. De var tilknyttet et bureau, som tilbød dem job overalt på kloden som engelsk lærer. En anden dansker jeg mødte engang troppede simpelthen op på en skole, og spurgte om arbejde, og han fik det.

Så hvis du har lidt gå-på-mod så spring ud i det.

Brasilien er et fantastisk land.

Arbejds – og opholdstilladelse: Du får 90 dage ved indrejse, som du kan forlænge til yderligere 90 dage ved henv til det lokale Policía Federal. Det er sådan mange udlændinge opholder sig i Brasilien. En egenlig arbejdstilladelse tager en krig, en masse buraukrati og en bunke penge.

Mvh Claus

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account