This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MarieNielsen

Hej med dig 🙂

Jeg er en frisk pige på 16 år, der lige nu går i 10. klasse på en efterskole på Fyn.
    Efter det vil jeg gerne rejse til England eller andre engelsktalende lande for at forbedre/lære engelsk rigtig godt, så jeg er klar til gymnasiet.
    Derudover vil jeg også kunne bruge sproget til en videregående uddannelse, når jeg når så langt.

Jeg kunne godt tænke mig at arbejde, gå i skole eller begge dele i det land jeg rejser til. (Dog ikke arbejde som au pair)
    For mig er det mest vigtigt, at jeg er sammen med andre unge mennesker (gerne på min alder), og at jeg lærer engelsk rigtig godt.

Jeg interesserer mig meget for det samfund og de mennesker, der lever omkring mig. Især politik og psykologi interesserer mig meget.

Hvis DU kender et job, skole, bolig eller andet jeg kunne være interesset i, så må du meget gerne skrive til mig her på backpackerplanet 🙂

Marie Nielsen

Anonym KSM

Hej
    Hvis du tager HHX inden du rejser ud er der mulighed for at få elevplads i bl.a. england. Nu kommer det jo an på hvor du gerne vil bo – hvis det er London så glem alt om billigt – det er DYRT at bo i London.
    Min datter har taget sin kontor uddannelse i London og har lært super meget engelsk. Hun har et møbleret værelse ved en kvinde – 540 £ om mdr. Hvis du får en elevplads gennem PIU får du tilskud til at flytte, indskud og husleje samt flybillet betalt når du skal hjem på skoleophold. Og ikke mindst så er du lidt ældre inden du flyver ud 😀
    Hilsen Karin

Anonym HP_DK

Jeg var selv på et 3-måneders sprogskoleophold me EF i Sydengland i kystbyen Bournemouth. Det var en rigtig god oplevelse. Jeg boede på et kollegie med andre unge fra hele verden. Heldigvis var jeg den eneste dansker, hvilket gjorde, at jeg forbedrede mit engelsk rigtig hurtigt. Man lærer klart sproget bedst ved at bo derovre og ved at rejse alene. Spørg endelig, hvis du vil vide mere. 🙂 Jeg har været i UK 7-8 gange, så jeg føler, jeg kender det hele ret godt. 😉 Det er virkeligt et dejligt land, og folk er meget flinke og imødekommende. 🙂
    VH Henriette

Anonym MarieNielsen

Hej Henriette. Tak for svaret 🙂 Jeg overvejer lige nu EF, men jeg synes, det virker forvirrende med alle de tilbud de har. Hvilket et valgte du? Og havde du et arbejde samtidig?

KH Marie

Anonym HP_DK

Hej Marie!

Jeg tog EF Alment Kursus i Bournemouth, og så boede jeg som sagt på kollegium. Jeg havde kun 26 timer om ugen og stort set ingen lektier, så der var masser af fritid, hvor vi tog ture ud til de andre byer eller bare fjollede rundt i Bournemouth, der er en skøn og livlig strandby. 😉 EF organiserer også en masse udflugter. Jeg havde ikke arbejde, men hvis du tager at Alment Kursus er der masser af tid til det. Det er kun, hvis du vælger at tage et TOFL- eller IELTS-kursus, du får en del at se til. 😉 Hvilken by og hvor lang tid regner du med at være væk? Jeg kan virkelig også anbefale Manchester! Det er en dejlig ung by med masser af kultur og koncerter. 🙂 Og så er den ikke så hektisk og forurenet som f.eks. London.

Anonym Louise

Jeg var på sprogskole i Cambridge mellem 1. og 2. g i sommerferien, det var super fedt. Kan jeg klart anbefale! Min søster tager derover i sommerferien før 1. g, det giver egentlig rigtig god mening. Det kan være en lille smule pricy men også en rigtig god måde at møde folk fra hele verden på. Flere jeg mødte dengang har jeg stadig kontakt med.
    Jeg husker desværre ikke hvilken skole det var med, men der er 2-3 skoler ligesom EF så du kan jo surfe lidt på nettet.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account