This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Allanontour

Hey everyone !

Turen går til Argentina her til januar, hvilket jeg ser utrolig meget frem til !
    Jeg har nu boet i New Zealand i 10 måneders tid, og har kun fået smag for flere rejseeventyr.
    Derfor tager jeg alene afsted, fokuseret på en intensiv spansk sproglektion og en masse spontane oplevelser på min vej. Mine hovedmål er indtil videre Buenos Aires, San Bernado og Cordoba. Hvis nogen har erfaringer med at rejse alene i Sydamerika (eller Argentina) vil jeg være utrolig taknemmelig for et respons hvordan det var med overnatninger og sprog kendskab osv.
    Også omkring deres valuta sammenlignet til danske kr. om det er et billigt område for os danskere, eller om vi skal have en stor pose guld med derned.

Tusind tak på forhånd.

– Allan Hermansen

Anonym 00pingo

Hej Allan!
    Uha, det lyder jo helt fantastisk! Er godt misundelig!
    Har selv rejst rundt i sydamerika og kom hjem sidste maj.
    Og det er super! Jeg vil dog sige, at et sprogkursus vil være guld værd! I store byer så som Buenos Aires, kan du sagtens tage den på engelsk, men kommer du først lidt ud, kan det være lidt besværligt.
    Samtidigt vil jeg sige at min erfarring siger mig at du får nogle anderledes oplevelser, når du kan kommunikere med folk på deres eget sprog. 🙂 Og det er også ofte billigere, da de ikke prøver at tage røven helt så meget på dig som ellers 🙂
    Ang. overnatninger, så gik det meget fint. Hvad har du tænkt dig? hostel? eller?

Argentina er ikke super billigt, men billigere end Dk.
    MEn hvis du har mod på det, lyst og tid, så tag mod Peru og Bolivia. Fantastisk billigt, dejlig natur og søde mennesker 🙂

Skriv endelig hvis der er noget andet 🙂

Anonym Allanontour

Wauw, det var hurtig respons ! tusind tak !

Jeg har det generelle spansk på plads, studerede 3 i år på HHX.
    Her i NZ har jeg fået masser af argentinske vénner som jeg har hensigt at besøge, muligvis få et job (ikke for pengene) så jeg kan få brugt noget spansk og få den oplevelse med i kufferten ! Jeg kan se hvad du mener med en anden oplevelse når man kan sproget. Så jeg må lige tage et kursus inden rejsen.
    Omkring overnatninger, så er det primært hostels, jeg er ikke så kræsen. Men jeg tænker mere på sikkerheden når man er alene rejsende og render rundt med en stor rygsæk på ryggen.

Peru og Bolivia er helt sikkert en mulighed.
    Hvis du ikke har noget i mod det, vil jeg gerne spørge ind til dit budget, sådan ca. hvor mange penge brugte du pr. måned ?

tusind tak på forhånd 🙂

Anonym Kaspersherman

Hejsa… Jeg bor lige PT i Buenos Aires med min kammerat… Buenos aires er en fed by, men man skal vende sig til den…. Jeg er dog ikke super enig med pingo omkring det med det engelske, min erfaring hernede fra er faktisk de er vildt dårligt til Engelsk i Buenos Aires, men bedre i fx mendoza, cordoba, og puerto madryn…. men ja et sprog kursus er guld værd og så derfor jeg tager et nu da jeg fatter hat af spansk… Well forstår ikke lgie hvad det er du vil san Bernado, ville dog anbefale dig at tage til Puerto Madryn, da det vælter rundt med hvaler(man er virkelig tæt på) pingviner, sæler, søløver og alle mulige slags dyr, men det kommer jo nok an på hvad man er til 😀 Jeg var virkelig tosset med det hvertfald… Ja det er billigt i Argentina, kontra DK,men så billigt er det heller ikke mere hernede, det var virkelig billigt for 3 år siden ,der snakker vi omkring hvertfald halv pris…. Bare lige for at give dig et par eksempler: øl i supermarked, 1 liter 10 KR, god vin 16 Kr, smøger 8 Kr for 20 ( det er super billigt).. Ude at spise, 50-70 Kr for en standard god middag med vin til, metroen omkring 2 kr, overnatning på hostel 50-70 i dorms…. Det er sådan cirka så du har noget at gå efter…. Men jo det er billigt i forhold til DK… Et godt tip til når du kommer herover, kig ned når du går for at undgå en af de masse hundelorte der ligger overalt, Buenos Aires er den by i verden har flest hunde pr Indbygger….

Men skriv endelig hvis du vil vide mere….

Anonym Allanontour

Tusind tak for din meget specificerede besvarelse her Kasper !

Grunden til San Bernado er jeg skal arbejde sammen med en kammerat på en camping plads eller noget i den stil 🙂 . Så det gør jeg lige et par uger.
    Jeg kommer nok til at stå med ca 23-25000 kr. og jeg booker bare en billet til 3 måneders tid. Jeg vil utrolig gerne finde et job i enten Buenos Aires eller Cordoba, ikke for pengene, men for kulturen og sproget. Hvor længe har i været i Buenos Aires, og bor i i lejlighed? tænker på om det er dyrt at leje sig ind???
    og hvad er jeres oplevelse af Argentina ? 🙂

håber du svarer det vil være stor hjælp !!!! 😀 .

– Allan

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account