This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym susanne2690

Nu har jeg ikk selv været afsted endnu men jeg tager til Sydamerika her d. 1 feb.
    Jeg er blevet advaret så meget imod colombia at jeg ikk tør nærme mig det land, jeg har selv set udsendelser om det og det er meget farligt at rejse der så vil helt sikkert anbefaler jeg at flyve over.
    Skal selv til Bolivia og PEru men ved ikk helt hva vi skal se der ednu udover saltbjerget i bolivia og amazonas i Peru.
    Angående penge så kan jeg anbefale http://www.skandiabanken.dk Det er en netbank hvor der ikke er nogen gebyre på, altså kan du hæve mellem 100-5000 kr om dagen uden det koster noget at hæve, skide smart når man ikk vil rende rundt med for mange kontanter, udover det visakort fra skandibanken tar jeg mit almindelige visakort med så kan jeg altid ringe hjem og få overført penge hvis det andet bliver stjålet eller lign.

Anonym JM

Hej

Vi rejser til Argentina til marts og skal rejse op gennem Bolivia, Peru og Ecuador og ende 3-4 måneder senere i Caracas..

Jeg kunne godt bruge lidt information af den slags man ikke lige kan læse sig til…

er der nogen steder vi bare skal se? (udover de mest kendt steder)

Og hvordan med Colombia? (vi har fået tilbud på flybilletter fra Quito til Caracas for at undgå Colombia, men er det så slemt eller var det bare kilroy der ville score nogen ekstra penge?)

Jeg tænkte også på hvordan det er bedst at have penge med?? (visakort eller?)

Anonym Anonym

Du kan sagtens rejse gennem Columbia – det er sikkert ude ved kysten og meget smukt! Selvfølgelig er det farligt at tage ud i regnskoven, hvor urolighederne og kidnapningerne finder sted, men der er altså områder i Columbia, der er lige så sikre som de andre lande… Men tag ikke dertil hvis I føler jer utrygge ved det – og I har også mere end rigeligt til 3-4 måneder i Argentina, Peru, Bolivia, Ecuador og Venezuela hvis I også vil nå at se lidt mere end de helt store attraktioner i landene – men det er selvfølgelig en prioriteringssag…

Anonym Anonym

Visa-kort kan du bruge i de større byer – hav evt. et mastercard el. med i reserve, men det burde ikke være nødvendigt. Desuden plejer jeg at have et par hundrede dollars med i kontanter i små sedler – de er omgængelige alle steder – og gode at have hvis man lige mangler en pengeautomat.

Der er mange se-værdige steder i landene – hvis I har tid, så stop i Ayacucho i Peru – der er ikke specielt meget at lave der – men det er en hyggelig by og man er væk fra de store tusist-mængder, som man finder mange steder i Peru. Ellers kender du jo nok alle de store attraktioner: Macchu Picchu, Lago Titicaca mv. I Bolivia er min største oplevelse En jeep-tur i Salar de Uyuni og Andesbjergene, hvor man ser saltørkenen, kaktus-øen og en masse flamingoer, farvede søer og llamaer mv. I kan evt. tage turen fra Tupiza, som er en hyggelig by i sydbolivia, hvor der er gode mulighed for ride-ture, cykelture mv. Der er lidt vilde vesten over stedet. Desuden er Tupiza nok den by, som I vil have lettest adgang til fra Argentina. Ellers kan I tage turen fra Uyuni, som dog ellers ikke er værd at skrive hjem om – så jer vil virkelig anbefale jer at tage over Tupiza, nu, hvor I nok alligevel kommer fra Argentina.
    Ellers er den lille by Rurrenabaque i Bolivia værd at besøge – her kan an komme ud på pampasen og se anacondaer, krokodiller og en masse forskellige andre dyr – en stor oplevelse.

Anonym Anonym

Hej
    Jeg er i Columbia lige nu og det er fantastisk!!
    Vi har vaeret her en maaned nu, og ingen problemer haft. Der er en masse politi og militaer langs vejene, i byerne og ved de store attraktioner – og de er alle meget venlige.
    Det er mange lande at naa paa saa kort tid, men jeg syntes helt klart ikke at det er Columbia der skal droppes. Langt de fleste jeg har moedt, som har vaeret i Columbia er enige med mig i at det er et af ynglingslandene i sydamerika.

Hvis i beslutter jer for at tage igennem Columbia, saa tag og brug noget tid i kaffeomraadet – det er virkelig smukt, og knap saa turistet som kysten.
    Ved godt det er en af de store ting, men Galapagos er altsaa perfekt!!! (og pengene vaerd) Men hvis i tager afsted saa tag til oen Isabela (er normalt ikke inkluderet i et cruise) – og brug i det hele taget laengere tid paa Oerne end bare cruiset…
    Jeg blev ogsaa positivt overrasket over Lima i Peru, Laekre strande, flotte bygninger, international atmosfaere i Miraflores og saa meget venlige folk(glemte en bog i en taxi, og chauffoeren brugte en time paa at finde os igen, og aflevere bogen:-))
    Ellers saa lyt til hvad i hoerer paa rejsen, det er tit nemmere… Lad vaer med at planlaegge for meget paa forhaand!

Med hensyn til kort, syntes jeg det har vaeret rart med flere forskellige. Isaer i Ecuador har jeg haft problemer med at bruge visa- ogsaa selvom de skilter med det. Og man kan lige saa godt tage baade VISA og mastercard med.

Ha´en god tur, det kan vaere vi ses herovre…

Anonym sadia

hej jeg har været i colombia det er et fantastisk land. cartagena (og små nærliggende øer) og santa marta er fantastiske steder….

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account