This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym snowman

Jeg har en nogle spørgsmål vedr. Asien.

Hvis man ønsker at rejse rundt i Asien ( 3-4 mrd ), hvor meget skal man så spare op ?. Og hvad med vaccinationer ? 🙂

Anonym jacob

asien generelt 10000 pr måned i lommepenge, lidt mere for thailand da det er turistet
    vaccinationer løber nok op i omkring 3000-3500 kr kommer lidt anpå om du vil have hjernehindebetændelse med.
    har lige været 11 måneder i thailand, og tog den ikke.

så har du til en god tur hvor du ikke behøver spare.

http://www.agoda.com er god til hotel og hostels i asien.

Anonym Hovgaard

Du kan godt få en fed tur for 7500 kr pr mdr… og mindre kan helt sikkert også gøre det, men du vil så have lidt ekstra, hvis du pludselig skulle få brug for lidt luksus. Det er billigt at bo, spise og rejse i asien, men vil du trekke, dykke, osv. koster det..! Det kommer meget an på din rejseform -og der er stor forskel på prisniveauet om du vil til Indien eller til Kina!?
    Hvis du ikke har nogen vaccinationer koster det ret meget – og særligt, hvis du også vil rejse i lande, hvor du skal have malariapiller med. Men ja, tjek forskellige steder.. Tit er egen læge dyrest.

Anonym snowman

Hvad kan i anbefale man ser i Asien ?

Jeg tænker meget på at se Tibet/Nepal/Mongoliet. Nogle der er evt har erfaringer med det ? 🙂

Anonym Claus

Generelt er 10.000 liige i overkanten. Men igen det kommer an på, hvad du vil.

Du kan finde overnatning til under 10 usd, du kan købe gademad til 1-2 usd, men du kan også vælge at bruge meget mere.

Tag med den lokale bus istedet for overturistede khao san road busser. Du kan finde billige flybilletter på airasia.com, Bangkokairways osv.

Bongiejump, elefantture osv koster jo lidt. Men du skal vel heller ikke købe aktiviteter hele tiden?

30 usd/dag er muligt at leve for dagligt.

Ring rundt til forskellige læger, vaccinationskliniker ang priser. Der kan være stor forskel.

mvh
    Claus

Anonym Hovgaard

Tror du bliver nød til at dele lidt af dine tanker og planer.. Er du til natur. kultur, strand, trekking eller……!? Det er meget svært at rådgive en, når man famler i blinde. Jeg kan også vende det om og spørge, hvorfor vil DU til asien og ikke f.eks Australien, Afrika eller USA?

Jeg har selv rejst 4 mdr i Nepal – og kan klart anbefale det.. Mit absolut yndlings sted i hele verden! Det er sådan et fantastisk land, hvor man opleve lidt af det hele som trekking, national parker, rafting, osv.
    Tibet kræver du rejser i en gruppe på min 4 personer, da man ellers ikke kan få visum. Jeg var på overland tour fra Kathmandu til Lhasa. Det en dyr fornøjelse at komme dertil – og derfor skal du lige overveje dine tanker bag det.

Anonym Christian

Jeg kan varmt anbefale at rejse i Kina, gerne flere måneder af flere grunde.

1. Kina har kun en valuta og en ret god infrastruktur. Det betyder at det er nemt at komme rundt i landet og du ikke hele tiden skal veksle penge. De kinesiske tog tilbyder som regel tre forskellige klasser (sæde, billig seng, dyr seng), så det er altid muligt at komme til din destination.

2. Kina er også et land med enorm variation, så du kan se en masse nyt og en masse gammelt, storby og naturparker osv.

3. Men nok det vigtigste er at Kina har en rigtig fin og veludviklet backpacker-kultur, så der er gode hostels hvor du kan få hjælp på engelsk, og generelt er kvaliteten også ret god. Desuden tilbyder de fleste hostels en masse arrangementer på stedet, så der er god mulighed for at lære andre backpackere at kende og finde nye venner på turen.

Anonym snowman

Det var virkelig noget af noget brugbart info det der Christian. Hvilke ting vil du sige man skal se i Kina ? Og hvor langtid er nok i Kina altså at rejse rundt i ?

Tak for en super info der !

Anonym Christian

Jeg vil anbefale at starte i Beijing, da den største

lufthavn er der, og dermed også den by de fleste starter

i. Hvis du ikke har nogen større plan om hvilken vej du

vil rejse, så kan du eventuelt blive på et hostel lidt

tid, og snakke med andre om en destination. Jeg kan

anbefale at bo på Far East Youth hostel, da de har mange

forskellige værelser, og var anbefalet i Lonely Planet.

Og apropos Lonely Planet så vil jeg faktisk ikke

anbefale at du køber den. Jeg har rejst rundt i Kina tre

gange og har altid bare brugt flyers på hostels og

wikitravel, det er mere end nok.

Hvis du godt kunne tænke dig en rute vil jeg meget gerne

give mit bud på to ruter du kan tage, alt afhængigt af

hvad du har lyst til at se.

1 (Den klassiske Z rute)
    Ruten her tager dig gennem nogle af de mest kendte steder i Kina, både for lokale og udenlandske turister.
    Beijing:
    Start i Beijing og spis and, se muren og pladsen+den forbudte by. Eventuelt sommerpaladset hvis man er til det.
    #Pro-tip: Oplev livet blandt udvekslingsstudenter i det koreansk inspirerede universitetsområde WuDaoKou.

Xian:
    Tag toget fra Beijing til Xian. Se bymuren (lej en cykel og cykel rundt – 15km). Tag ud at se Terracotta hæren (se salene i omvendt rækkefølge da nr.1 er den bedste). Se et lysshow med musik.
    #Pro-tip: Tag ind og se moskeen i det muslimske kvarter.

Chengdu:
    Tag toget til Chengdu. Spise autentisk Sichuan mad, tag ud at se pandabjørne og drik øl i en af de mange kinesiske beer gardens.

ChongQing:
    Tag bussen til ChongQing. Spis deres hotpot og book et Yangzi cruise ned til Yichang.
    #Pro-tip: Spis på en roterende restaurant i centrum (det eneste store tårn).

Yichang:
    Sejl til Yichang, og se en af verdens største vandkraftanlæg.

Wuhan:
    Tag bussen til Wuhan fra Yichang samme dag, og fly til Shanghai (pudong airport).

Shanghai:
    Flyv til Shanghai fra Wuhanog prøv verdens eneste fungerende Maglev togbane fra Pudong lufthavn (450km/t). Se “The Bund” og tag en undervandstunnel over til den anden side. Oplev shopping-madness på Nanjing road.

Xiamen:
    Tag toget til Xiamen. Besøg GuLangYu, en bilfri turistø. Se noget nyt og noget gammelt.

Hong Kong:
    Slut turen i Hong Kong, husk at det, i visum forstand, ikke er Kina mere, så du er udrejst når du tager til Hong Kong, her kan man dog få et nyt visum.

2)
    Alternativet er at du kan tage fra ChongQing og ned til Guilin hvor man kan rejse på en bambusbåd ned til en hyggelig lille turistby der hedder Yangshuo. Derfra kan man eventuelt arbejde sig sydvest på ned mod Vietnam, eller Laos.

Turens længde kommer jo meget an på hvor meget du gerne vil se. Første gang jeg tog afsted tog det lidt under to måneder, men jeg blev også meget hængende i nogle områder.

Anonym snowman

Jeg siger mange tak Christian, det har jeg noteret.

Anonym Christianbill

Jeg tager afsted med en kammerat i starten af august, og vores plan er at arbejde os gennem Kina og sydpå efter det gode vejr. Måske kan du fange os derude et sted.

Anonym Kr@ft

Min kæreste og jeg tager osse til Kina til September, men skal nu til at søge visum, og der vil de kende hele vores rejseplan, hvor vi skal bo, samt udrejse billet osv…
    Det virker ikke særligt backpacker venligt….. hvordan skal man bære sig ad mht. visumet?

Anonym Hovgaard

Jeg fik mit visum til Kina i juni 2013. Jeg ringede og spurgte dem ift hotel-booking, da vi ogsaa ville rejse frit rundt samt ikke havde mulighed for at book togbilletter inden.. De sagde den forste hotelbooking var nok. Vi lavede en ca. rejseplan for turen.. Vi folger den paa inden maade! Jeg tror det vigtigste er at have en udrejsebillet… Det er jo muligt i bestiller en billig flybillet som I kan aflyse efterfolgende.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account