This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym zannezanne

Hej
    Min kæreste og jeg var på backpacker tur i marts og april sidste år i Malaysia og vi kunne godt tænke os en tur igen til næste år nogenlunde sammen tid og længde. Vi havde overvejet Vietnam men har hørt det ikke er det bedste land at rejse i da der er meget larm og mange tiggere.
    Vi vil gerne have natur oplevelser, gerne med bjergbestigning (noget i samme stil som Mt. KinaBolu) også mulighed for at snorkle i flotte omgivelser. Er der nogle der har nogle foreslag til hvor i Asinen vi kan få disse oplevelser?
    Vi har været i Thailand dog kun i 16 dage hvor vi var i Bangkok og Krabi

Anonym Jannie

Nu skriver du ikke, hvor I allerede har været…

Men da jeg var afsted her i sommer, dykkede jeg følgende steder:
    – Koh Phi Phi (Thailand)
    – Perhentian Islands (Malaysia)
    – Mabul og Sipadan (Borneo)

Anonym DanielJohansen

Du har masser af muligheder i det centrale Indonesien (det østlige Java til centralt Nusa Tenggara). Jeg er ikke helt sikker på hvor længe i vil være afsted..men hvis tiden er knap er der en del muligheder for at trekke på Bali. Alternativt – og i mine øjne mere anbefalelsesværdigt – er det nærliggende Gunung Rinjani. Det er et lidt længere og mindre turistet trek end Mt Kinabalu men fantastisk smukt og prisbilligt. Fire dage på bjerget er meget tilpas hvis i vil have det hele med, uden at komme til at kede jer og stadig blive udfordret.. Det kan gøres for omkring 700 kr inkl. alt (og evt. accommodation natten før). Det er et af de bedste treks jeg har været på nogle steder i verden..måske kun lige toppet af Inkastien op til Machu Picchu. Alternativt er der selvfølgelig de to vulkaner på Bali og Gunung Bromo vest for Bali. I øvrigt kan Rinjani ses fra Bali, mens du på toppen af Rinjani kigger ned af bjergsiden, hvor du først ser ned på skytæppet, lidt længere væk havet og så Bali. Det er utrolig flot.

Der er ufattelig meget god snorkling (og dykning hvis i er til det), i hele området. Jeg tror du vil få den største og mest anderledes snorkeloplevelse omkring Padang Bai på Bali, da du med lidt held kan se både Manta Rays og Mola Molaer fra overfladen. Det er knap så flot hvad det gælder farver og koraler ift. områdets standarder, men som sagt får du muligheden for at se lidt anderledes ting. Alternativt spørger du bare når du er der, for alm. snorkling er der absolut rigeligt med steder omkring Gili øerne og Bali.

Anonym Anonym

Tak for Jeres svar.
    Vi skal være afsted ca. 6 til 8 uger regner vi med.
    I Malaysia har vi været i Kota kinabalu, Sandakan, Sepilok, Miri,kinabalu national park, Mulu, (Singapore), Tioman og Perhentian Islands og sluttede kuala lumpur. Kender I noget til Vietnam ? Og der er så slemt som vi har fået fortalt

Anonym DanielJohansen

Det er slet slet ikke slemt, men i mine øjne heller ikke samme fantastiske folkefærd som du finder i de fire andre nævnte lande.. Jeg vil egentligt ikke sige mere om dem end det, for synes selv du skal danne en mening hvis du vælger at tage dertil. Vil du gerne kombinere bjerge med at snorkle mener jeg Indonesien er mest oplagt når nu du har set så meget på Borneo allerede, og så er Rinjani i øvrigt sydøstasiens højeste bjerg.

Noget andet der varmt kan anbefales er bagefter at fortsætte mod øst og se Rinca eller Komodo Island, se varanerne og dykke i de omkringliggende vande, der i mine øjne har de måske bedste dive sites på kloden. Fortsætter du længere mod øst finder du desuden Kelimutu med de tre farvede søer i vulkan kraterne. En rigtig god måde at komme dertil fra Rinjani er at tage en båd fra den anden side af Flores (samme ø som Rinjani ligger på). Jeg tog selv en af de længste ture, det var fire dage, hvor vi besøgte en masse helt øde strande og øer, hvor vi nød omgivelserne og snorklede i det uspolerede azurblå vand. Vi sov og spiste naturligvis på båden i de fire dage, hvorfra vi også besøgte Rinca og Komodo Island. Alle fire dage stod mig i mindre end 1.000 kr (det inkludere alt mad, overnatning, drikkepenge, entrance fees til Komodo Island, Rinca osv.)..

Anonym DanielJohansen

og så er Vietnam ikke mindst utrolig smukt og billigt ikke at forglemme:) Gå med din mavefornemmelse

Anonym zannezanne

Tak for dit svar, det lyder jo helt fantastisk. Hvis vi nu beslutter os for at tage til Indonesien, hvilket tidspunkt ville du anbefale os at rejse på? Har læst at det er bedst fra maj til okt. og ville jo helst i okt. da vejret jo ikke er det bedste herhjemme på det tidspunkt.
    Hvor mange penge skal vi regne med at bruge på ca. 6 uger.

Anonym DanielJohansen

Det er dejlig varmt hele året, men der falder mindst regn fra maj til oktober, hvoraf juli og august måske er de nok mest besøgte. Fordelen ved at tage afsted juli og august er, at du (sandsynligvis) får det bedste vejr i den periode. Omvendt er der flest turister i den periode, hvilket kan gøre det lidt sværere at finde accommodation de mest besøgte steder og får priserne til at stige. Det skal du vurdere..der er plusser og minuser ved alting..

Hvor meget du bruger kommer an på hvordan du lever. Kan kun sige, hvad jeg selv brugte. Mener månedsbudgettet hed omkring 8000 kr/md, det inkluderer alting. Herunder også dykning der vidst har beløbet sig i 1500 kr., og et enkelt lokalt fly til små 500 kr. Jeg boede konsekvent blandt de billige steder (ikke nødvendigvis billigst) og pruttede om prisen på alt. Husk du sagtens kan prutte prisen på en bus, hotelværelse og dykning..alting. Har du brug for nogle amatørbilleder (ikke de der vanvittige helikopterbilleder man ser på google:P) for inspiration skal du gerne sige til.. Ellers så rigtig god tur

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account