This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DeXter

Hej.
    Med hensyn til budget, kommer det jo an på hvor primitivt du vil leve ?

Har ikke rejst i indonesien før. Men har i de 3 andre lande.
    Syntes du skal starte i Bangkok, Thailand. Være der i et par dage. Se templerne osv.
    Besøg evt. den hellige by Ayutthaya, der ligger nogle gamle ruiner og bygningsværker som er super interessante.
    Tag til Mae Sot i det nordlige og besøg Nam Tok Thilawsu, som er Thailands største vandfald, det er super smukt..
    Et besøg i Khao Yai nationalpark er næsten os et krav, tag evt en overnatning eller to..

Chiang Mai, er en fantastisk by i det nordlige thailand hvor der er massere af gode ting og sager. Men tager man lidt mere nord på ligger Chiang Rai, som er en turist by os, tag bussen fra chiang mai der til, men hop af i Mae Suay. Tag der fra videre med en sawngthaew til Ban Huai Sai. Der er godt nok ikke nogle guest houses, hoteller eller noget. Så du skal lave et home stay.. Men Ban Huai Sai skulle være sindsygt smukt og unikt, og der kan du opleve det rigtige Thailand..
    Har desværrer ikke været der selv, kun hørt gode historier der fra.
    Besøg evt. en eller anden form for hilltribe & education center (Der er et i chiang Rai, ved jeg) for at hører om de forskellige stammer…
    Med hensyn til dykning skal du tag syd på og besøge øen Koh tao eller similan øerne. Super god dykning begge steder..

Cambodija. Brugte desværrer ikke så lang tid i cambodija, men af det jeg oplevet var det et fantastisk land. Tag evt. en slapper på de lækre strande i byen Sihanoukville. Super dejligt sted.
    Du skal selvfølgeligt os til hovedstaden Phnom penh, besøg The killingfield, Tuel sleng (S21), Det Kongelige Palads og Sølvpagoden..
    Tag til Siem Reap og besøg Angkor Wat templerne, der kan man godt bruge et par dage his man er vild med ruiner..

Vietnam.
    Start i Hanoi i nord eller Ho Chi Minh city i syd. og køb en open ticket. Det er et bus system hvor man kan kører fra nord til syd med stop under vejs. jo flere stop jo dyre bliver det så, (de koster omkring 35$ med 6 stop, mener jeg). Man skal bare ringe eller få hotellet til at ringe til bus selskabet dagen før du vil med til næste stop også hopper du bare på bussen dagen efter og kører afsted.
    Vietnam er et helt fantastisk land. Du skal helt sikkert besøge nogle stammer i det nordlige Sapa. Halong bay kommer man heller ikke uden om, tag evt en båd tur på 2 dage. hvor man så overnatter på båden.
    I Hanoi er der massere af se omkring krigen og Ho Chi Minh.. besøg os konge byen Hué, hoi an. Tag fra Hoi An ud til My son, som er nogle ruiner det er super flot.
    Dalat og strandbyen Nha trang er helt sikkert os et besøg værd..
    I Ho chi minh city (Saigon), er der os massere af se, og husk ikke at snyde dig selv for at tag et smut til Mekong delta.. Fantastisk..

God tur.

Anonym sonnynielsen

TUSIND TAK deXter !!
    dette hjælper sku på det 😀

– Jamen går faktisk efter at leve billigst muligt, dog uden at sove med rotter og diverse. da jeg mener det er en del af turen at leve billigt og bare leve som de nu gør 🙂
    – så hvad vil du mene det koster, skal rejse med en ven så vi bor jo på værelse sammen, ved ikk om det hjælper?:)

Anonym DeXter

så lidt.. 🙂
    Altså hvis i har 5-7000 kr. hver pr måned. er i dækket rigtig, rigtig godt ind. Det er både for mad, drikke, værelse, turer osv. osv. 😀

Anonym sonnynielsen

tusind tak 🙂
    os ca det jeg havde regnet med 😀
    kan være jeg skriver til dig igen på et tidspunkt hvis jeg er i tvivl om noget 🙂
    ihvertfald tusind tak !

Anonym Jannie

Jeg kender ikke til Cambodja og Vietnam… men har rejst rundt i Asien to gange… senest her i sommer…
    Jeg ville også starte i Bangkok – bare i 3-4 dages tid…

I Chiang Mai brugte vi en uge… og kunne nemt have brugt mere… der er så mange fede ture at tage på… jeg kan anbefales Julies Guesthouse… både som overnatning (super fedt backpackersted) og som tur-arrangør… det er billigt, og de er super søde og hjælpsomme.
    Vi bestilte alt i Chiang Mai gennem dem.

Phi Phi er bestemt også et besøg værd… der SKAL jeg simpelthen hen igen… elsker det sted!!!

Har I overvejet Borneo??? Udflugter/ture er godt nok dyrere der, men der er virkelig mange fantastiske naturoplevelser.. fx. Orangutan-centeret.. Kinabatangan River i regnskoven, enestående dykning ved Mabul/Sipadan osv…. Vi bookede det meste gennem Sandakan Backpackers…

MVH Jannie

Anonym DanielJohansen

Kan se du har fået masser af gode kommentarer til de fleste af landene. Indonesien er bestemt også værd, at besøge og i mine øjne det mest fantastiske land af nævnte.. men det er selvfølgelig an på hvad man er til. Prismæssigt kan Indonesien nogle gange blive en lille smule dyrere.. Grunden til det er at der i den overvejende del af byerne ikke findes hostels, men kun guest houses, home stays m.fl., alle titler der i bund og grund dækker over et mere eller mindre basalt hotelværelse, det er selvfølgelig afgjort af prisen. Det kan naturligvis gøres til rimelige penge men i og med du betaler pr rum og ikke pr person i rummet vil det alt andet lige være en smule dyrere. Dertil kommer at Indonesien er opdelt i en masse øer hvorfor du måske vil være nød til at sejle et par gange og måske flyve, men det er selvfølgelig helt an på hvor du vælger at tage hen. Jeg brugte omkring 7000 kr på en måned i Indonesien her for et par måneder siden, hvoraf omkring 1000-1500 kr er gået til dykning.

Finder du ud af du vil dertil og mangler inspiration må du selvfølgelig meget gerne skrive igen:)

Anonym Anonym

Læste din indlæg igen og faldt og kan se du nævnte dykning, hvilket slet ikke er besvaret så det vil jeg gerne knytte et par kommentarer til.. I den sydlige del af de steder du nævner er du i et mekka for dykkere.

Jeg kan varmt anbefale det når du nu er et sted hvor mulighederne er så oplagte og du kan gøre det til rimelige priser. Det billigste sted at tage et certifikat af de steder du selv nævner er sandsynligvis på Koh Tao, på Thailands østkyst. Den lille ø oser langt væk af backpackere der ikke laver andet end at dykke om dagen, slappe af på stranden når de kommer hjem og drikker et par øl om aftenen.. det skal tilføjes at der heller ikke er så meget andet at foretage sig der. Dykningen er enestående, hvis du ikke har erfaring eller kun har prøvet det i de nordiske farvande, men relativt middelmådig i forhold til hvor i verden du befindeªr dig.

Der kan argumenteres for begge dele, men mener at dykningen ved Phi Phi øerne er lidt bedre og hvis du tager et certifikat er der masser af chance for at se et par havskildpadder, leopard sharks eller blacktipped reef sharks. Phi Phi er all about drinking, men det er et sjovt sted og omgivelserne er unikke og helt enig med Jannie i, at det bestemt er et besøg værd hvis du er i området. Det er selvfølgelig lidt dyrere fordi du er på en ø, og at den udelukkende består af turisme (omend det stort set kun er backpackere).

Det suverænt bedste sted er de mange dive sites ud for Similan øerne. Stedet består af ni øer og er som taget ud af et postkort – det gælder på øerne og marinelivet omkring dem. East of Eden ved ø nummer seks betegnes gerne som værende blandt de ti bedste sites i verden. Korallerne er utroligt farverige og det er det sted jeg har set med flest fisk..der er simpelthen fisk overalt! Derudover er der rigtig gode chancer for at se havskildpadder og manta rays. Øerne selv har de smukkeste strande jeg til dato har set noget som helst sted i verden.. Det er ikke billigt, men jeg ville til enhver tid gøre det igen.

Indonesien har endnu mere fantastisk liv under vandet.. og har med undtagelse af Similan øerne mere at byde på generelt set, i forhold til Thailand. Der er så mange steder at nævnte i landet så du må lige nøjes med hvad der ligger mest til højrebenet.. Kommer du til Indonesien er Bali for de flestes vedkommende (og med god grund) et uundgåeligt stop. Øst for Bali ligger en lille ø ved navn Nusa Penida. Sigtbarheden er ganske vidst ikke lige så god og korallerne ikke helt så smukke som mange steder omkring det.. tilgengæld er der næsten garanti for at se Manta Rays og Mola Molaer (Balinese sunfish), som begge er en kæmpe oplevelse.

Fra Labuanbajo i det sydøstlige Indonesien kan du kommer til, hvad der måske er den bedste dykning der findes på vores planet.. Ja ja, jeg ved godt der er nogle der nu vil sige at de er uenige og selvfølgelig er det en helt subjektiv ting. Fra Labuanbajo er der små tre timers sejlads til Komodo National Park hvor revene ligger. Når du hopper i er det som taget ud af en National Geographic optagelse, variationen og mængden af farver og liv er ubeskrivelig og uanset om du er til macro eller eagle rays og hajer går du ikke skuffet derfra. Hvad der gør det endnu mere unikt er, at når først du kommer op af vandet er du med i en ny udsendelse..for øerne omkring dig (Rinca, Flores og Komodo Island) er de eneste sted i verden hvor der lever komodo varaner..

Det skal sige det bare var nogle ideer.. Mangler du mere inspiration så se på Manado, Banda Aceh, Sipadan, Layang Layang eller Raja Ampat. Jeg har garnateret glemt en masse steder..men de nævnte er bestemt blandt de bedste..

Anonym DanielJohansen

Læste din indlæg igen og faldt og kan se du nævnte dykning, hvilket slet ikke er besvaret så det vil jeg gerne knytte et par kommentarer til.. I den sydlige del af de steder du nævner er du i et mekka for dykkere.

Jeg kan varmt anbefale det når du nu er et sted hvor mulighederne er så oplagte og du kan gøre det til rimelige priser. Det billigste sted at tage et certifikat af de steder du selv nævner er sandsynligvis på Koh Tao, på Thailands østkyst. Den lille ø oser langt væk af backpackere der ikke laver andet end at dykke om dagen, slappe af på stranden når de kommer hjem og drikker et par øl om aftenen.. det skal tilføjes at der heller ikke er så meget andet at foretage sig der. Dykningen er enestående, hvis du ikke har erfaring eller kun har prøvet det i de nordiske farvande, men relativt middelmådig i forhold til hvor i verden du befindeªr dig.

Der kan argumenteres for begge dele, men mener at dykningen ved Phi Phi øerne er lidt bedre og hvis du tager et certifikat er der masser af chance for at se et par havskildpadder, leopard sharks eller blacktipped reef sharks. Phi Phi er all about drinking, men det er et sjovt sted og omgivelserne er unikke og helt enig med Jannie i, at det bestemt er et besøg værd hvis du er i området. Det er selvfølgelig lidt dyrere fordi du er på en ø, og at den udelukkende består af turisme (omend det stort set kun er backpackere).

Det suverænt bedste sted er de mange dive sites ud for Similan øerne. Stedet består af ni øer og er som taget ud af et postkort – det gælder på øerne og marinelivet omkring dem. East of Eden ved ø nummer seks betegnes gerne som værende blandt de ti bedste sites i verden. Korallerne er utroligt farverige og det er det sted jeg har set med flest fisk..der er simpelthen fisk overalt! Derudover er der rigtig gode chancer for at se havskildpadder og manta rays. Øerne selv har de smukkeste strande jeg til dato har set noget som helst sted i verden.. Det er ikke billigt, men jeg ville til enhver tid gøre det igen.

Indonesien har endnu mere fantastisk liv under vandet.. og har med undtagelse af Similan øerne mere at byde på generelt set, i forhold til Thailand. Der er så mange steder at nævnte i landet så du må lige nøjes med hvad der ligger mest til højrebenet.. Kommer du til Indonesien er Bali for de flestes vedkommende (og med god grund) et uundgåeligt stop. Øst for Bali ligger en lille ø ved navn Nusa Penida. Sigtbarheden er ganske vidst ikke lige så god og korallerne ikke helt så smukke som mange steder omkring det.. tilgengæld er der næsten garanti for at se Manta Rays og Mola Molaer (Balinese sunfish), som begge er en kæmpe oplevelse.

Fra Labuanbajo i det sydøstlige Indonesien kan du kommer til, hvad der måske er den bedste dykning der findes på vores planet.. Ja ja, jeg ved godt der er nogle der nu vil sige at de er uenige og selvfølgelig er det en helt subjektiv ting. Fra Labuanbajo er der små tre timers sejlads til Komodo National Park hvor revene ligger. Når du hopper i er det som taget ud af en National Geographic optagelse, variationen og mængden af farver og liv er ubeskrivelig og uanset om du er til macro eller eagle rays og hajer går du ikke skuffet derfra. Hvad der gør det endnu mere unikt er, at når først du kommer op af vandet er du med i en ny udsendelse..for øerne omkring dig (Rinca, Flores og Komodo Island) er de eneste sted i verden hvor der lever komodo varaner..

Det skal sige det bare var nogle ideer.. Mangler du mere inspiration så se på Manado, Banda Aceh, Sipadan, Layang Layang eller Raja Ampat. Jeg har garnateret glemt en masse steder..men de nævnte er bestemt blandt de bedste..

Anonym sonnynielsen

hey allesammen 🙂

– kan læse at der er rigtig mange her med en masse gode erfaringer, så håber os at i lig vil hjælpe mig (:

jeg regner med at tage afsted til Thailand 1 marts omkring og så hjem igen ca 1 juni, altså 3 måneder..

jeg vil meget gerne opleve Thailand, Cambodja, Vietnam og muligvis indonesien..

mine interreser er klart
    – Dykning
    – Trekking
    – Kultur
    – Safari
    – Jungle
    er ikke så meget for at gøre det til en druktur..

er der nogle der har en god idé om hvor jeg skal starte og den bedste måde at komme rundt på, vil meget gerne prøve tog, da jeg mener det er en del af oplevelsen 🙂
    og så nogle ting jeg bar skal se/opleve i disse lande ?

og hvad mener i ca jeg skal spare op alt i alt til denne tur:)?
    på forhånd tak for hjælpen…

Anonym Marie_bb

Sikke mange dejlige besvarelser du har fået.. Men vil da også lige ligge et godt ord ind for Indonesien.
    Det er som sagt klart det mest fantastiske land af de nævnte, lidt subjektivitet igen 😉
    Udover det der allerede er blevet nævnt, vil jeg da også lige sige: Java, som er “hovedøen” med hovedstaden Jakarta, Pulau Seribu (De Tusinde øer) fantastisk getaway, Borobudur Tempel i Yogyakarta og Bromo Mountain, som er virkelig smuk ved solopgang, jeg har nogle billeder på min profil som bevis:)

Håber helt sikkert du også lige svinger forbi Indonesien.
    Rigtig god tur

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account