This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Helle Knudsen

Hej.
    Jeg har et par spørgsmål vedr. rundrejse i Asien.
    skal man have en sovepose ect. med eller er der tæpper el. lign på div hostels – indien,nepal,laos,vietnam

må man have malariepiller og mavepiller med ind i disse lande

hvordan er mobildækningen i nepal og laos

er der ellers noger man skal være meget opmæksom på når man rejser dertil

Anonym Magnus

Du får ikke brug for en sovepose. I Indien kan det være rart at have en lagenpose med, fordi der tit er snavset, men du kan sagtens klare dig uden. En sarong kan også bruges til at lægge oven på lagenet, og den har flere anvendelsesmuligheder end en lagenpose.

Der burde ikke være problemer i at tage malariapiller med, men overvej om du overhovedet har brug for dem. Hvis du har rejseforsikring, bliver evt. behandling af malaria alligevel betalt af den. Brug hellere pengene på myggespray. Jeg ved ikke lige, hvad du mener med mavepiller…

Anonym Anonym

mavepillerne er formentlig antibiotika i form af ciprofloxacin, det er klart det bedste og der er ingen problemer med at tage det med.

Jeg må nok indrømme, at jeg er meget imod indstillingen med, at malaria behandlingen naturligvis er dækket af forsikringen. Det er stadig en livsfarlig parasit, som man skal have den fornødne respekt omkring. Jeg er fuldt ud enig i, at man skal overveje hvorvidt malaria piller er nødvendige, men det skal stadig tages mere alvorligt. Og nu ender det sikkert med en kæmpe diskussion som så mange gange før

Anonym theis.jorgensen

Hej Helle
    Der findes en masse udemærket piller mod maveonde på apotekerne i Asien, så ingen grund til at tag dem med hjemme fra. Malaria piller er et must at tag med, du behøver ikke at tage dem konstant og ofte er det ikke nødvendigt men grunden til at jeg altid har dem på mig er at de virker som helbredere hvis du skulle begynde at få malaria ligende symptomer, du kan faktisk helbrede det helt ved at sluge et par stykker, ellers er det bare at holde øje med myggestik under rejsen.
    Ha en super tur.

Anonym michelle h

Hej Helle

Jeg har desværre kun rejst i Laos og Vietnam men dem kan jeg godt hjælpe dig med.!

Når du har dine malarie piller med er det godt og opbevare dem i deres orginale embalage så der intet og komme efter der 🙂 samme med alt andet medicin.

Kommer an på hvilket selskab du har, jeg rejste rundt i sydøstasien og havde dækning næsten hele tiden, jeg har telia.

Ha en fantastisk tur, gid det var mig !:D

Anonym Anonym

Det er en sandhed med modifikationer, at du kan helbrede malaria helt ved malaria piller. Der findes flere forskellige typer af malaria parasitter, som kan være resistente over for et givent præparat, men selvfølgelig kan nogle også helbredes ved det givne præparat. Derfor opsøg altid en læge ved malaria lignende symptomer.
    Ciprofloxacin er klart det bedste all round præparat mod rejsediarre og koster næsten intet herhjemme, så jeg ville klart have det med hjemmefra

Anonym Lisbeth Friis

Afhængig af på hvilket budget du vil rejse, kan det være en god idé at have sin egen sovepose med. Hvis du vil overnatte billigt, er der ikke altid helt rent. Så er det rart, at have sin egen sovepose.
    Mobildækning i Nepal er OK i de større byer og til tider også i mere afsides egne. Men man kan ikke være 100 % sikker på at der er dækning. Hvis du vil kunne ringe billigt, kan det ofte betale sig at købe taletidskort lokalt…I Nepal f.eks. Mero Mobile. Men du skal have en lokal til at købe kortet for dig aht. registrering.
    I Nepal er der masser af Internet-caféer; og det koster ‘ingen penge’ at ringe derfra.
    Malarie-piller er en kilde til evig diskussion! De er dyre, at købe i Danmark. Men hvis du køber dem i udlandet, kan du ikke være sikker på kvaliteten. Det er dit liv og helbred; og afhængig af områderne du skal rejse i, er det mere eller mindre relevant at tage malarie-piller forebyggende.
    Kontakt Udlandsvaccinationen…de ved, hvad de snakker om.
    God rejse!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account