This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Louise16

Mig og min veninde skal rejse i 6 måneder i Asien. Vi vil gerne til Thailand, Malaysia, Indonesien og Filipinerne.
    Men kan nå det på 6 måneder? Og er der nogle der har nogle fede steder i de pågælende lande der er værd at se? 🙂
    Desuden er andre gode råd velkomne, da det er første gang som bp’er .

Anonym Mads Andersen

Rejste selv rundt i Asien i et år. og er helt enig med alle de gode svar. Og af alle de lande jeg rejste rundt i er også Filippinerne min favorit. Der finder man simpelthen alt. og man får den følelse af at man er den eneste turist som har været på det sted, specielt hvis man begiver sig lidt ud over de mest Turistede steder. Virkelig fantastisk, man føler sig velkommen og de lokale er interesseret i at vide mere om hvem man er og altid klar til at hjælpe, uden at de forventer at man køber noget eller giver drikke penge. Snyd ikke dig selv for dette land. Det er også en af de sidste frontløbere eller ikke Turistede lande og som ikke er direkte farlige at rejse i, men hold dig lidt på afstand af den sydlige del.

På den anden hånd et lande som Thailand, Vietnam, cambodia osv. bare så lette at rejse i, dels køre det hele flydende, og de er vant til at håndtere turister. Hvilket gør det interessant for førstegangs rygsæk rejsende og andre der ikke føler sig helt sikker på egen hånd.

Anonym Mads Andersen

Et lille eksempel på dette: Da jeg selv rejste rundt på Filippinerne, strandede jeg på en lille ø, jeg var kommet der til med en lille båd. Troede selv der ville være en havn på øen som kunne tage mig videre på min rejse. Men nej. Jeg bruge de næste 4 dage på at spørge folk til råds, og fik i min søgen fat på en kaptain på et fragt skib, købte mig en lille plads mellem lasten, og tilbragt de næste 14 timer på dækket mellem 1 tons søgras.

Dette ville aldrig kunne ske i feks. Thailand osv.
    Men det er ture som denne man kun kan ønske om og dem man er mest glad for, man har opblevet, og gør det hele vær.

Hvis du vil se lidt billede fra min tur, eller vide mere præcist hvordan det ser ud. er der billeder på http://www.thildeogmads.dk

Rigtig god tur

Anonym Claus

I har masser af tid. Det er jo et stort område, men hvis I vælger lidt ud fra de enkelte lande, kan det sagtens nås.

Indonesien er et meget billigt land, men det er kæmpe stort, 2 mio km2. Vulkaner på Java, Borbadour templet, Bali og Komodo.

Thailand: Den nordlige del + tropiske sydlige øer.

Filippinerne: Risterrasser, Banaue og Sagada + Visayas øerne i det sydlige.

Malaysia: Borneo

Laos: Luang Prabang, sejltur på Mekong + Si Phan Don i det sydlige.

Vietnam: Hanoi, Halong bay, Hoi An, Saigon og en tur i Mekongdeltaet.

Cambodia: Ankor området, Sihanoukville, Kratie, Kampot.

Der er selvfølgelig masser af andre fede steder, men de steder, jeg her har nævnt, er nok de mest kendte.

mvh

Claus

Anonym Anonym

Jeg vil godt tilføje et par steder til Indonesien. Sumatra er fantastisk, der er næsten ingen turister, det er super billigt, men det kræver også en del tid pga dårlige veje. Ketambe, Berastagi og Danau Toba er rigtig gode steder, men der er masser af oplevelser på den kæmpe ø. Ellers så er Java også fantastisk med Borobudur og Prambanan som de store templer, Bromo, Merapi og Kawa Ijen som de flotte natur oplevelser.
    Bali var jeg ikke meget for, men Ubud er nu hyggelig selvom halvdelen af Europa og Australien ser ud til at være der om sommeren.
    I Malaysia er der et område med fireflies ca. 2 timer fra Kuala Lumpur, som er ret fedt selvom det er en kort fornøjelse.
    Ellers synes jeg at Cambodia og Indonesien er de mest spændende af ovenstående lande.

Anonym Anonym

Med jeres 6 måneder har i god tid, men samtidig er det værd at overveje ikke at lægge et alt for stramt skema. Ud fra egen erfaring vil jeg sige omkring 4 – 5 lande. Jeg vil gerne anbefale Filippinerne, hvilket nok er det bedste sted jeg har rejst i Asien. For det første undgår man en masse turister (i forhold til Thailand, Vietnam, Laos og de kendte steder i Cambodia). Fordet andet er det nok det venligeste folkefærd jeg indtil nu har stødt på….super hjælpsomme. Filippinerne har både bjerge og strande så det er lidt at vælge imellem. Men da landet består af rigtig mange øer kan man sagtens bruge 2 måneder der uden at føle man har set alt!
    God tur!!!

Anonym Louise16

Tusind tak for de gode svar ! vil helt sikekert komme med i vores overvejelser!

Anonym Anonym

Jeg synes ikke, I må snyde jer selv for at tage til Vietnam. Det er et fantastisk land! Der er masser at se, det er billigt, det er nemt at rejse rundt og befolkningen er meget venlig. Jeg tilbragte en måned fra nord til syd, og jeg skal bestemt tilbage:-) Cambodia er abslolut også et besøg værd.

Anonym Martin

Gå ikke glip af Palawan i Filippinerne, dejligt laid back ø hvor masseturismen ikke har slået igennem endnu, El Nido er højdepunktet. Generelt er Filippinerne bare for fedt at rejse rundt i. Men Vietnam må i heller ikke snyde Jer selv for. Tip til billige flybilletter når i er derude er: http://www.airasia.com (Malaysia, Thailand, Indonesien og billetter til og fra Vietnam) og http://www.cebupacificair.com (Filippinerne og også til og fra Filippinerne).
    Husk at booke følgende 3 ting i god tid hvis i slår et smut forbi Malaysisk Borneo: Mt. Kinabalu, Turtle Island og dykning ved Sipadan.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account