This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AndreasDL

Hej alle rejselystne!

Jeg er en ung fyr på 20 år – jeg har lige afsluttet gymnasiet og til foråret 2014 planlægger jeg at rejse til Asien i en 2-3 måneders tid. Jeg er ret betaget af tanken om at rejse alene bl.a. på grund af den frihed det giver for at opleve lige det jeg har lyst til i mit eget tempo osv, men jeg er også bange for at jeg vil komme til at savne noget selskab / nogen at dele oplevelserne med.
    Derfor har jeg også overvejet at tage et højskoleophold i Asien evt. med DanskStudieCenter. Her er min frygt så til gengæld at jeg ikke får nok frihed til at opleve det jeg har lyst til, fordi det hele er planlagt på forhånd.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med både at rejse alene samt højskoleophold i udlandet som de vil sætte nogle ord på?? Hvad har været fedest, har i savnet selskab da i rejste alene eller var det træls at skulle følge højskolens fastsatte program??!?

Alle svar kan bruges!!!
    På forhånd tak 🙂

Med venlig hilsen Andreas

Anonym madseventyr

Hej Andreas.

Jeg har erfaringer med både at rejse sammen med en anden, samt at rejse på egen hånd. Jeg vil rigtig hjælpe dig med at træffe den beslutning, som vil være bedst for dig. Jeg har en klar favorit af de to rejsemåder, men der er både positive og negative ting ved begge. Selv rejste jeg i 3 måneder i Sydøst Asien (Thailand, Vietnam, Cambodia, Laos og Malaysia).

Hvis du har lyst kan vi skrive over mail eller Skype? 🙂

Smid mig en mail på: mads@exploredreamdiscover.dk – og så kan vi finde ud af hvad der passer dig bedst 🙂

Ser frem til at høre fra dig.

Mads

Anonym Hovgaard

Der er fordele og ulemper ved begge dele.. Men er det kun manglende selskab som afholder dig fra at gøre det selv – så ta’ roligt rejsen alene, du vil ikke komme til at mangle selskab!

Jeg har dog aldrig rejst med en højskole, men jeg var på 21 dages grupperejse i 2013 efter mange års backpacking på egen hånd.. Og jeg vil aldrig gøre det igen!

Man får SÅ meget mere ud af at rejse alene. Som du selv skriver kan man selv bestemme ruten, man bestemmer selv tempoet, osv. Den kontakt jeg har haft med de lokale på egne rejser fik jeg aldrig på grupperejsen, da vi altid kom en kæmpe folk gående.

Du vil ikke komme til at føle dig alene – og man møder man folk som skal samme vej.. Hvis du så også skal dykke, trekke eller andet er man også en del af en gruppe.

Eller er muligheden også at søge en rejsekammerat? Har aldrig selv haft held med det, men du skal nok finde andre med samme planer og tanker.

Anonym AndreasDL

Tak for svaret Hovgaard. Det var meget brugbart og jeg føler mig allerede så godt som overbevist om at jeg skal udforske Asien på egen hånd. Hvilke lande kan du anbefale jeg rejser til, evt nogle du selv har rejst i? Og hvor meget vil du anbefale, at jeg planlægger på forhånd mht. flybilletter, hotel, planlægning af en rute osv?

Mvh Andreas 🙂

Anonym Hovgaard

Tror det er den rigtige beslutning du har taget 🙂 Er sikker på du bliver glad for det.. Og spare en del penge!
    Du har ikke skrevet så meget om ønsker for rejsen – og synes derfor det er svært at anbefale særlige lande? Men du må have gjort dig lidt overvejelser, når du allerede har udvalgt netop Asien?
    Mit total yndlingsland er dog Nepal, hvor jeg lige har booket 3 billet til 🙂 Der er mulighed for alt det jeg synes om; trekking, rafting, dyreliv, natur, kultur, osv.. Og særligt bjergene er bare WOW! Landet er let at rejse i, hvis du ikke har backpacket før.
    Men læs lidt om de forskellige lande og se, hvilket lande som tilbyder mest af det du lige vil opleve.
    Det er meget forskelligt, hvor meget jeg har planlagt for den enkelte tur, da tiden altid er afgørende. Jeg har dog altid haft bestilt flybilletter, da jeg altid har haft en bestemt hjemkomst dato. Mine korte ture (1 mdr.) har altid været lidt mere planlagt end de lange (4-7 mdr.), hvor jeg bare har taget en dag af gangen. Jeg laver dog aldrig en rute, men jeg læser altid om landet og beslutter, hvad jeg bare MÅ/SKAL se.. Tænk, hvis jeg aldrig skulle komme tilbage 🙂 Hotel booker jeg engang imellem den første overnatning hjemmefra, da jeg ikke altid gider skulle rende rundt og lede efter lang tid rejse. Det plejer ikke at være problemer at finde ture, overnatning, osv selvom det er højsæson i Asien.. Men har f.eks. lige rejst rundt i Kina – og der var vi nær kommet i problemer med togbilletter, da vi ikke havde booket dem på forhånd. Men du skal ikke book noget hjemmefra.. Man kan altid gøre det meget billigere fra selve landet.

Anonym AndreasDL

Haha ja det med pengene er jo bare et ekstra plus ved at rejse alene. 😉 Men er også sikker på det nok skal blive godt!
    Mht ønsker for rejsen så vil jeg rigtig gerne til Thailand og så et par andre lande, og så vil jeg gerne opleve noget flot natur og kultur, så kunne det være fedt at rafte og trekke – både i jungle og bjerge, og så må der gerne være nogle lækre strande hvor man bare kan slappe max af og evt surfe og til sidst skal der også være plads til at feste evt til full moon party 🙂
    Er glad for at høre om dine erfaringer med Ikke at planlægge så meget på forhånd – det er også det jeg er klart mest til, men vidste ikke om det kunne lade sig gøre.
    Hvad med visum – det skal man vel have lavet til de pågældende lande inden man rejser afsted??

Anonym amboye16

Hvis du alligevel er i Thailand, så kan du få de fleste visums i Bangkok super nemt. Der er ingen grund til at gøre en masse ud af det hjemmefra.

Jeg anbefaler også at rejse alene – du vil hele tiden møde andre, som også rejser alene og så kan du beslutte dig for, om du vil følges med dem et stykke ad vejen, eller du vil fortsætte alene.

God tur
    Anne Marie

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hola.
    Jeg bruger altid plan A B eller C. Mine back packer dage rejset jeg også alene, Det med og rejse alene giver en masse frihed,så det er dig der bestemer farten på din rejse,folk skriver at de finder det nemt at rejse alene,jeg vil nu også sige til tider er det hård arbejde,at rejse alene,selvom man möder andre back packer,husker mine seks månder i indien,som hård arbejde alene,selvom du möder mange back packer på din rejse,mine to gange 8 månder i Syd Amerika var også hård arbejde alene, men jeg har nydt det fuldt ud og elsker at rejse alene, men nemt er det ikke altid ,det kommer også an på hvor lang tid man rejser, 3 månder fuld fart på over de tre månder begynder de små kriser at komme,da man rejser meget og du som alene rejsen hele tiden skal söge nye rejse venner og samtalerne mellem de back packer du möder er lidt de samme how are you where are from og så köre bussen, Det er heler ikke alle lande man möder back packer hele tiden, så det har også noget at sige, så tag man en lang back packer rejse alene ud i den store verden er det en uddannelse i sig selv,da vi dansker er meget til trykhed,rigtig god rejse du for en super dejlig oplevelse Amigo.lars

Anonym AndreasDL

Tak for svarene venner!! 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account