This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Super Karla

Hej alle glade backpackere 🙂

Jeg har besluttet mig for at tage en tur for mig selv til Asien, hvor det primært er Indien der er målet, hvor jeg gerne vil arbejde frivilligt.
    Men jeg vil gerne afsted til August, og der er vidst rimelig varmt i syd Indien i august. Min plan var alligevel at rejse rundt bagefter, men nu tænker jeg at gøre det før.

Jeg har bare ikke det store kendskab til Asien i backpacker perspektiv. Jeg har rejst i Vietnam med min familie, da jeg var yngre. Og min far har boet i både Malaysia og Kyrgyzstan men hans erfaring giver mig ikke meget i forhold til at rejse alene rundt med sin rygsæk.

Er der nogle der kan anbefale nogle steder, hvor flybilletten fra DK gerne er så billig så muligt, hvor jeg kan starte min rejse?

Jeg tager afsted for at nyde naturen, men også at udvikle mig spirituelt, så vil helt klart foretrække at besøge steder hvor jeg kan komme i kontakt med den lokale spiritualitet.

Håber der er nogle der vil dele ud af deres erfaringer 🙂

Anonym Thaysen

Hej.

Hvis jeg var dig ville jeg nu nærmere bekymre mig om at det bliver for vådt, frem for varmt i syd Indien i august. Især området fra Goa og ned langs Kerala er ramt af monsunen i august.. Monsunen i det område varer fra juni-okt..

Anonym Super Karla

Tak 🙂 Ja det er klart også med i betragtingen.
    Kunne forestille mig at rejse rundt i andre lande til oktober. Nogle foreslag? 🙂

Anonym Thaysen

Der er jo fordele og ulemper ved alle lande i Asien.
    Det mest oplagte land at starte i for en “nybegynder” er nok Thailand, af flere årsager:
    – Bangkok er oftest den billigste metropol at flyve til fra DK.
    – Det er nemt at rejse rundt i landet med bus/tog.
    – Du møder konstant andre der rejser rundt på samme måde.
    Men det udelukker jo bestemt ikke andre lande på de kanter! Ligeledes kommer du nemt til Malaysia, Camdodja, Laos, Vietnam osv osv fra Thailand.

Anonym Anonym

Jeg har også hørt meget godt om New road guesthouse 🙂
    Tak igen!

Anonym Cheesedudle

Hvis du vil opleve noget spirituelt samt natur, ville jeg foreslå sådan noget som Nepal, Cambodia, Laos eller Vietnam.
    Alle lande er super nemme at rejse rundt i, især Vietnam!

I Nepal kan f.eks. tage ude og trekke, hvori du kan besøge flere monastries fyldt med munke.
    Du evt. også overveje sådan noget som Burma.

Indien er også en perfekt mulighed til sådan noget, var der selv i over to måneder og rejste næsten hele Indien rundt og mødte så mange, som var på en spirituel pursuit.

Anonym stepher83

Jeg vil også anbefale dig at starte i Bangkok. Det er nemt at komme rundt i resten af Asien derfra og Thailand er et skønt land at backpacke i. Jeg har selv rejst der alene. Jeg boede også til at starte med på New Road, hvilket gjorde at jeg mødte alle mulige andre, så der vil du helt sikkert finde nogle nye venner, som du kan tage videre med.

Anonym larsson

Hvis du gerne vil lave friilligt arbejde i Asien, kan det varmt anbefales at kontakte Save A Heart – By Committing Yours;

Hjemmeside: http://saveaheart.dk/

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account