This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thea&Jeppe

Vi er et kærestepar, begge på 20 år, der har planer om at rejse til Asien, specielt Indien og Thailand, i 3-4 måneder.
    Vi har aldrig været ude at rejse som backpacker før, så vi vil gerne høre gode råd fra andre der har rejst i Asien. Er der noget man SKAL se og opleve? og hvordan rejser man billigst; budget? – osv.
    Vi er meget fokuseret på at vi vil leve så billigt som muligt.
    Vi har sat 50.000kr. af hver til rejsen, er det nok?
    Vi er begge meget aktive, så det skal ikke være en dase ferie.
    Er der andre der har erfaring med at rejse som kærestepar, vil vi også meget gerne høre om det.

M.V.H Thea og Jeppe.

Anonym Anonym

Jeg synes, I skulle besøge Vietnam også – det er et fantastisk land at rejse i. Befolkningen er meget venlig, det er billigt, det er nemt at komme rundt, og der er meget at se. Thailand er også super – besøg de små øer – I vil elske det. Jeg har ikke været i Indien, men I kommer ikke til at mangle penge. God tur:-)

Anonym Bryder

Helt klart Cambodia.Har selv rejst dertil sidste år og det er meget anbefalesværdigt.Det er latterligt billigt at leve der og så er det ikke ødelagt af turister endnu.
    Har også været i Indien som må siges at være et must .Der er tilgengælg en del turister ,men du mærker det ikke da landet og befolkningen er så stor.Heller ikke der skal i være nervøse for at pengene slipper op.
    God tur.

Anonym Jens

Jeg vil tilslutte mig koret af Cambodja-supporters.

Var selv i Thailand og Cambodja i foråret og sidstenævnte er helt fantastisk. Du lever ekstremt billigt, de indfødte taler bedre engelsk og er mere flinke end deres naboer og der er masser at se.

Vi var næsten hele vejen rundt i landet og kan klart anbefale Siem Reap, Sihanoukville og Kampot.

Vi var afsted i 2,5 mdr, boede på øvre klasse guesthouses (vi skulle bruge wifi til arb), var på mange ture, tog 3 dykkerkurser og drak næsten hver dag (hvilket koster mere end man lige tror). Vi brugte 30.000 inkl. fly – så jeres 50k skal fint slå til. Især hvis I holder jer til lokal mad, dorms, nøjes med et par byturer om ugen – så skulle I kunne tage denne tur for 30k.

Anonym mariannefj

Jeg er lige hjemvendt fra en rundrejse i cambodia, som jeg klart vil anbefale jer at besøge. Det er et virkelig smukt land, og også billigt at leve i.
    Vil bl.a. anbefale jer at besøge Ankor Wat templerne, en silkefarm hvor i kan se hvordan silken bliver til, en trekkingtur på elefant ryg, rog bare tage rundt i landsbyerne og opleve lokal befolkningens daglige arbejde. Det er vildt spændende!

Og eftersom i er et aktivt par, kunne det måske være noget for jer med river rafting, svævebaner over klipper og lignende. Dog har jeg ikke selv oplevet det i cambodia, men det er der sikkert rig mulighed for i nogle af de andre lande i skal besøge.

I må have en fantastisk god tur. 🙂

Anonym Anonym

med jeres ønsker om en aktiv og billig tur, så kan jeg kun anbefale Indonesien på det kraftigste, specielt Sumatra.
    Med undtagelse af Bali, så er der færre turister og dermed ofte billigere men heller ikke helt den samme infrastruktur. Der er rig mulighed for jungle trekking, vulkan bestigning og dykning.
    Vi (kærestepar på 29 og 27) rejste 7 uger på Sumatra og Java og det er absolut vores favorit sted i Asien. Vi har tidligere rejst i Indien, Thailand, Malaysia, Vietnam og Cambodia

Anonym Thea&Jeppe

Hej Alle!

Tusind tak for de mange gode og hjælpsomme svar!
    I har virkelig været til stor hjælp.
    Vi vil helt klart tjekke Cambodia ud, det lyder rigtig fedt! 🙂

Vi havde faktisk også tænkt på at melde os til noget frivilligt arbejde, så det er rigtig fedt med tippet om EXIS! tak

Lige et spørgsmål til:
    Vi har tænkt os at tage afsted fra oktober-januar(februar). Er der nogle der ved hvad man kan forvente rent vejrmæssigt? Vi har læst at Monsunen vist skulle være ovre i oktober, men det er altid rart at høre hvad andre har oplevet, eller ved.

Endnu engang tak!
    Hilsen Thea og Jeppe 🙂

Anonym Danu Overdal

Hej Thea og Jeppe.

Hvis man gerne vil have nogle andre oplevelser med hjem, er det altid en mulighed at melde sig som frivillig på forskellige humanitære projekter.
    EXIS har flere forskellige projekter i både Thailand, Indien, Vietnam, Nepal, Sri Lanka og Cambodia..

Prøv at tjekke det ud på http://www.exis.dk

Hilsen fra Danu 🙂

Anonym Anders bryder

Nu kan jeg kun svarer for vejret i Indien og Cambodia som jeg har besøgt i December mdr.
    Der har vejret været rigtig fint uden nogen former for uvejr, med 36 grader i Indien og 30 grader i Cambodia.Men så vidt jeg husker ligger regntiden for disse lande fra Maj til oktober så hvis i ellers undgår disse måneder så skulle i være sikret godt vejr.
    God tur.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account