This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SJensen

Hej!
    Jeg vil gerne afsted til Asien i 3 ½ måned. Jeg har aldrig været i Asien før og er i tvivl om, hvor meget jeg ca. skal forvente at bruge på flybilletter, overnatninger, mad og lommepenge. Jeg vil gerne rejse low-budget, så der bliver råd til at tage på nogle spændende ture osv.

Jeg skal bo hos en thailandsk familie i 1½ måned og hjælpe på den lokale skole. I den tid skal jeg betale ca. 2500 kr. for kost, logi samt deltagelse i skoleprojektet.

Hilsen S.

Anonym SJensen

Hej Pernille!

Tak for dit svar – det var dejligt at høre, hvad du har af efaringer mht. forbrug i Asien. Det kan jeg helt sikkert bruge i min videre planlægning.

Hilsen S.

Anonym Pernille

Hej. Jeg har været i Asien 2 gange, den ene gang 4 måneder og anden gang 3…. Jeg vil tro at jeg brugte omkring 30000 per gang, men det kommer helt an på hvor meget du bevæger dig rundt, og hvor mange ting du bliver nød til at eje og evt. sende hjem 🙂 Du kan prøve at søge på Asien blandt indlæggene, der er masser af svar, så kan du måske få et godt billede af hvad du skal bruge.

Anonym simon

Hej S

Læste lige dit indlæg, og fand dit arbejde på skole samt logi hos en thailandsk familie ret spændene.
    Hvordan er du kommet i kontakt med denne?

Mvh Simon

Anonym Peter madsen

Hej Min kæreste og jeg skal ud at rejse til sommer. Ca 8-10 månender.
    Vi starter i brazil,Bolivia og Peru. Derefter Borneo,Filippinerne,Vietnam,laos,thailand,Burma, Nepal og til sidst noget af Indien. Synes det er meget svært det med bugdet, men vi spiser og sover de aller billigste steder og da jeg selv er kok vil vi også lave så meget mad selv som muligt.
    Vi har et max bugdet på 250000kr. Flybilletterne er betalt. Hvad siger i derude?

Anonym Tine

Hej Peter

Det med budget er altid svært, men jeg synes bestemt ikke at 250000 lyder som et dårligt budget. I skal jo ikke til så mange dyre lande. Jeg rejser tre måneder i Sydøstasien og kommer nok til til bruge cirka 25000 kr alt inklusiv for de tre måneder. Det er billige lande, der er stadig langt på til 250000 ?

Anonym Mads & Camilla

Hej Peter,
    Vi har lige rejst rundt i et år fra Danmark til Japan – Filippinerne – Vietnam – Thailand – DK – NYC – Mexico – alle lande ned til Panama – Argentina – Chile – Brasilien. På det år har vi brugt omkring 120000 kr i alt med ALT inkluderet, både flybilletter, rejseforsikring og alt derudover. Vi har i den tid også levet billigst ved at bo på hostel, lave mad selv osv. for netop at få råd til alle oplevelserne.
    Nogle af de lande vi har rejst i som bl.a. Chile, Argentina, Japan og NYC er langt dyrere end fx. Nepal, Indien, Bolivia og Peru, så vi skulle mene at 250000 er mere end rigeligt!

Hvis i mangler inspiration til det i kan opleve i nogle af de lande vi også har været i, så har vi det seneste år skrevet om vores oplevelser på vores hjemmeside her: http://www.backpackerne.dk/

Rigtig god tur når i skal afsted!
    Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account