This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa !
    Vi er 2, som fra midten af februar til midten af maj rejser 3 måneder til asien. Det eneste der ligger helt fastlagt er at vores første og sidste destination er Bangkok – (vi har købt en tur/retur billet.)
    Vi har dog planer om at rejse fra Thailand til Laos, fra Laos til Cambodja, fra Cambodja til Vietnam, og MÅSKE fra Vietnam til Malaysia, for dermed til sidst at ende i Bangkok igen..!
    Er der nogen der har erfaringer med denne rute, eller noget der ligner? Er der gode muligheder for at komme igennem disse lande på 3 måneder, uden at skulle flyve fra sted til andet ?

Og noget andet – er der nogen der kan anbefale et rimeligt budget for vores tur ?

På forhånd mange tak for hjælpen.
    Måske ses vi…. 🙂

Mange hilsner,
    Charlotte og Troels

Anonym Anonym

Hej Charlotte og Troels

I kan godt nå de beskrevne lande på 3 måneder.(Men Vietnam til Malaysia????)
    Et overslag for budget: Jeg regner som regel 6000 kr. pr måned. Så bor man billigt men spiser godt. (det kan sagtens gøres for 4000 kr. men så bruger man meget tid på at finde det billigste hotel mm.)

Forslag til rejserute:
    Jeg er ikke så god til Vietnam, da det er 5 år siden, jeg var der. Men jeg har været i Thailand, Malaysia, Laos og Cambodia i år.

Jeg ville rejse fra Thailand ind i Cambodia(visum ved grænsen) via den sydligste grænse (byerne er nok ikke stavet korrekt) ved Krong Koh Kong. Videre til Sihanoukville og det øvrige sydlige Cambodia. Så til den nordøstlige provins Ratanakiri via floden. Udforsk området omkring Ban Lung inden I tager over grænsen til Laos (husk visum på forhånd). Se “øerne” og “krukkerne” og tag via Vientiane (spis på “Le Silapa”!!!!) og Luang Prabang op til det nordvest og nordøstlige Laos inden I krydser ind i Vietnam. Husk det nordvestlige hjørne omkring Sapa ved den Vietnam-kinesiske grænse. Tag fra Hanoi (og Halong Bay) via Nin Binh ned igennem landet til Saigon og kryds tilbage ind i Cambodia til Phnom Penh og tag ud af landet via Angkor Wat til Thailand.

I bør selvfølgelig have rejsebøger (Lonely Planet eller lign.) med.
    Det kan blive en fed tur, men læs om det og find selv på. Dette er bare et ruteforslag, så I ikke skal rejse så meget frem og tilbage af samme vej.

God tur.

Raslyng

Anonym Anonym

Hej Raslyng!

Vi takker mange gange for din detaljerede beskrivelse, det har været en stor hjælp. Vi er meget glade for at du gad at bruge din tid på at besvare vores spørgsmål!!

Vi er nu kun halvanden måned fra afrejse, og vi glæder os meget!!

Endnu en gang tak.

Mvh. Troels og Charlotte.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account