This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej Backpackere..

Jeg er ved og planlægge en ferie for min kæreste og jeg. Vi har ca. 4 uger og gøre godt med, derfor vil vores rejse program være lidt presset :).

Efter at have læst en masse, snakket det igennem osv, har vi en grov skitse over hvad vi kunne tænke os at se:

Thailand
    4 dage koh samui
    3 dage koh tao eller pethangang
    2 dage i krabi
    – Har læst mig til at vejret skulle være fint i august omkring koh samui, men der er selvfølge også nogle der siger det modsatte. Er der nogle her der kan fortælle om det er helt galt med vejret?
    Krabi (eller der omkring) har vi tænkt at overnatte en eller 2 dage, både fordi et ser ud til at være flot, samt at vi skal videre fra phuket lufthavn. Vejret her i august har jeg dog ikke læst noget godt om. Men hvordan med udflugter osv, er de lukket i den tid?.

Borneo
    Herefter har vi planlagt at tage til borneo. Om det skal være Sabah eller Sarawak vides ikke endnu. Hvad ville i vælge, og hvorfor? vi har ca. 10 dage at gøre godt med – evt. måske begge dele af øen?

Malaysia/Bali
    Hvad vi skal efter borneo kan vi heller ikke helt finde ud af. Vi har ca. 7 dage at gøre godt med igen. Vi tænker på Malaysia eller Bali. Malaysia lyder tiltrækkende på en lille bounty ø, samt et par dage i Taman Negara og et par andre ture. Eller en afslappende ferie på Bali, samt udflugter til Komodo Island og andet.

Vi er interasseret i at prøve lidt forskelligt, samt bare slappe af på stranden. Nogle af de ting vi kunne tænke os er at snorkle, komme ud at se noget storslået natur (vandfald, jungle, bjerge m.m.), alt med dyr at gøre. Derudover vil turen til malaysia, frem for bali, spare os for endnu mere fly rejse.

Som i kan læse er der en masse vi gerne vil på kort tid, derfor bliver meget af vores rejse med fly. Her til kommer så mit næste spørgsmål:
    Jeg har været inde på airasia.com og kikke lidt. Vælger jeg f.eks. fly one way, d. 17 august 2008, fra Krabi til Kurla Lumpur koster det 175 kr, uden taxes og fees. Det lyder voldsomt billigt, men hvor meget vil taxes og fees så ca. udgøre?

Vil gerne høre jeres mening om. Har vi valgt for mange lande?, skulle vi have valgt nogle andre lande når det er august?, Malaysia eller Bali?

Vi har et budget på ca. 50.000 kr, burde det ikke være nok, taget i betragtning at vi skal flyve en del, og gerne vil bo lidt godt?

Sikke en masse sprøgsmål 😉 Håber i kan hjælpe og svare på nogle af dem.

Stefan..

Anonym Hanne

Har ikke været i malaysia,så på det punkt kan jeg ikke rigtig give dig nogle råd. Thailand er helt sikkert rart, men kunne forestille mig at det er temmelig varmt i August – ( har i tjekket dmi? )
    Jeg tror bestemt i kan klare jer på budgettet.. Jeg rejste rundt i asien i 6 mdr. og brugte rundt regnet 40.000 kr med fly og det hele – og ikke på skrabet budget.. For 50.000 kr. skulle der både være plads til forkælelse, adventure og alm. hygge ved stranden..
    Go’ tur..

/Hanne

Anonym Stefan_kh

Det var godt nok hurtigt der kom svar 🙂

Varmen er jeg ikke så bange for, er mere nervøs om der er for meget regn, eller om det er overskyet det meste af tiden?..

Fly du også indenrigs dernede? kan det passe med de ekstremt lave fly priser, og hvad svarer de taxes og fees ca til?..

Stefan

Anonym Rasmus

har lige tjekket din dato med fly.. I alt bliver det 2034 Bath per person alt incl.. det svarer til små 350 kr.. Budgettet er intet problem.. klarede mig selv 4 mdr incl fly til Europa og levede godt for under 30.000…

Anonym Stefan_kh

Thomas
    Hmm oki.. Tror vi tager chancen med vejret og tager koh samui og koh phangan med.. Er man heldig er der lidt sol, ellers må vi leve uden ;)..

Rasmus
    Mange tak. Når vi har så kort tid som vi har og flypriserne er så lave, så vælger vi vist og flyve mellem stort set alt hehe..

Hvis der er nogle der har input til om vi skal vælge Bali eller Malaysia – og om vi skal vælge Sabah eller Sarawak, og evt. hvorfor, så vil vi være meget glade for at høre fra jer 🙂

Stefan

Anonym Thomas

Jeg var på Koh Samui og Koh Phangan i august 2006. Vi så ikke solen i 8 dage. Der var sådan et tyndt skylag over himlen. Monsunregnen væltede cirka ned en 1 time hver dag. Det er faktisk ret kønt at sidde og kigge på. Jeg har så lige været i Thailand i januar 2008 og solen brænder fra en skyfri himmel. Personligt foretrækker jeg det sidste mest.

Anonym Jesper Jensen

Den bedste thailandske ø i august er Koh Chang … eller en af øerne i området.

Dernæst kommer Samui, Phan Ngan og Tao.

Er der solferie i er efter syntes jeg i stede skal tage til Perhentian Islands i Malaysia, der er højsæson i August.

Krabi og hele vestkysten i Thailand er træls i den danske sommer.

Anonym Anonym

hejsa .. jeg skal til Thailand fra 10 okt. hvor er det bedst med bade/sol ferie der på det tidspunkt?? kan høre at øst er bedst i aug. men hvad med okt?
    skal også tage dykkercertifikat der i okt, hvis muligt med vejret…

Anonym Anonym

Hej Stefan,

Jeg vil også godt anbefale Perhentian Island (Kecil – den lille ø). Det er nemt at kommer derud og fantastisk lækkert i juli/august.

Budgettet er overhovedet ikke et problem. 4 uger vil jeg skyde på kommer til at koste 15 hvis i tænker over hvad i bruger af penge og 20 hvis i lever rigtig luksus pr. mand. inkl. flybilletter.

Og mht. flybilletter – har selv fløjet indenrigs med airasia (kohta bahru – kuala lumpur) og betalte ca. 90 kr. inkl. alle skatter – så ja, det er super billigt og kan godt passe. Skal selv en tur til borneo i juli og fra KL – borneo (kota kinabalu) koster det ca. 100 kr.

MVh.

Karsten

Anonym Kristoffer

Hej stefan.
    Jeg synes i skal overveje, om i ikke får alt for travlt i den måned. Jeg vil foreslå at i skærer lidt ned på destinationerne og så holder jer til få steder i stedet. Det er lidt en skam at komme til et sted, i synes er super fedt, og så være tvunget til at tage videre to dage efter pga en stram rejseplan…

Thailand er jo altid nice. I stedet for at planlægge hvor mange dage, i kunne tænke jer at være hvert sted, så sæt ex. 15 dage af til hele Thailand og så bliv ét sted hvis i synes det er lækkert eller tag videre med det samme.

Har aldrig været på Borneo eller Bali. Hvis i tager til Malaysia skal i helt sikkert tage til Perhentian…

Husk også, at der ofte går det meste af en dag med at rejse mellem de forskellige steder, finde bolig etc. Det vil faktisk sige 5-7 dage, hvilket jo er en betragtelig del af den måned, i skal afsted!

Men under alle omstændigheder skal i nok få en god tur. Asien er wicked.

Kristoffer

Anonym Kristoffer

Hej stefan.
    Jeg synes i skal overveje, om i ikke får alt for travlt i den måned. Jeg vil foreslå at i skærer lidt ned på destinationerne og så holder jer til få steder i stedet. Det er lidt en skam at komme til et sted, i synes er super fedt, og så være tvunget til at tage videre to dage efter pga en stram rejseplan…

Thailand er jo altid nice. I stedet for at planlægge hvor mange dage, i kunne tænke jer at være hvert sted, så sæt ex. 15 dage af til hele Thailand og så bliv ét sted hvis i synes det er lækkert eller tag videre med det samme.

Har aldrig været på Borneo eller Bali. Hvis i tager til Malaysia skal i helt sikkert tage til Perhentian…

Husk også, at der ofte går det meste af en dag med at rejse mellem de forskellige steder, finde bolig etc. Det vil faktisk sige 5-7 dage, hvilket jo er en betragtelig del af den måned, i skal afsted!

Men under alle omstændigheder skal i nok få en god tur. Asien er wicked.

Kristoffer

Anonym Q

Hej
    Jeg kan anbefale dig “Backpacking for begyndere”, som beskriver meget af det du fortæller om i dit indlæg. Lån den eller køb den. Den fortæller fint om rutin fra Bangkok, østthailand, Koh Phagnang, Borneo og Malaysia

Anonym sara

har ikke lige laest ovenstaaende svar, men ville bare lige sige at det ikke er det menneste at bo i krabi hvis i skal flyve fra phuket. Der er rimeligt langt fra phuket til krabi… ca 7 timer i bil. Men der er en lufthavn i krabi. Bare lige et lille logistisk raad.

Anonym Astrid

Jeg er I Malaysia nu, men da jeg foerst lige er ankommet, kan jeg desvaerre ikke fortaelle om Malaysia endnu. Men Borneo er fantastisk. Et af de bedste steder vi har vaeret. Vi var der i 14 dage, i sabah. Det var absolut ikke for lidt tid der. Vi vandrede paa Mount kinabalu, var paa Turtle Island, i Sepilok orangutang rehabiliteringscenter, sejlede paa Kinabatangan River (Vi saa vilde elefanter, orangutanger, naeseaber, krokodiller og meget mere. Helt fantastisk!), raftede, var paa stranden og snorklede. Vi kunne sagtens have brugt flere dage der. Det kan helt klart anbefales! I Sandakan kan jeg anbefale Sandakan Harbour Square bed and breakfast. Et super sted med god service. Jeg ville absolut ikke have undvaeret mine dage paa Borneo. Vi har lige vaeret tre dage i singapore, det var en sjov kontrast i forhold til Asien. Saa det kan ogsaa anbefales. En dag el to er nok der.

Anonym PH

Hejsa, lidt mere input til jeres rejseplanlægning.

På Borneo ville jeg nok foretrække Sabah og her besøge Danum Valley, conservation area samt Sukau Riverlodge ved Kinabatangan-floden. Natur- og wildlifeoplevelser af de store. Som andre allerede har skrevet er også opstigningen på Mnt. Kinabalu et must.
    Mht. Malaysia ellers, så smut til Langkawi i det nordlige og slap fuldstænig af -mens I nyder og nyder. Her findes bl.a noget af verdens ældste regnskov. En helt speciel oplevelse her er canopy gliding med Jürgen. GO for it -og rigtig god fornøjelse.

Varm hilsen
    PH

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account