This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stephanie

Hej alle.

Jeg håber i vil hjælpe mig!
    Min kæreste og jeg vil gerne rejse rundt i asien i 2 måneder, henholdsvis januar og februar.
    Vi vil gerne have varme og selvfølgelig et minimum af nedbør.
    På vores rejse kunne vi rigtig godt tænke os at se noget flot natur og dyreliv. Derudover vil vi rigtig gerne have en rute, hvor der er nogle steder/stop, hvor man også bare kan slappe af og holde ferie. Der skal selvfølgelig også være noget kulturelt, men det er der jo mere eller mindre alle vegne, og det er ikke det der ligger allerhøjest på listen.
    Er der nogle der har nogle forslag til hvor turen kunne gå hen? Vi har selv tænkt på Fillipinerne, Borneo og Vietnam. Men vil gerne høre hvad i tænker! 🙂

KH. Stephanie

Anonym Tine

Man kan sagtens rejse i alle tre lande på den tid af året. Det er godt nok regnsæson på Borneo i januar/februar. Jeg rejste dog selv rundt på øen i februar og oplevede kun regn 3 gange – 15 min en dag, 0,5 time en anden dag og så næsten en hel dag med regn, så man kan også være heldig ikke at opleve meget regn 🙂 Men Borneo har masser af smuk natur, specielt i Sabah – fx Kota Kinabalu, Kinabatangan river og Sipadan marine national park! Der er virkelig mange smukke strande og mange kan man have for sig selv, fx hvis man tager til Mabul, hvor de fleste bruger dagen på at dykke 🙂

I Vietnam skulle det være koldt i de nordlige egne, hvor Halong Bay, Sapa m.m. ligger, men det skulle også være et skønt land! 🙂

Filippinerne skulle jo virkelig have de smukke strande! Men det er også muligt at se smukke rismarker, bestige bjerge/vulkaner, snorkle/dykke, hvalhajer og andre fede dyr 🙂

Men jeg har endnu ikke været i Filippinerne eller Vietnam, så der kan jeg ikke lige hjælpe jer så meget 🙂 Hvis det skal være i Sydøstasien, så kan jeg varmt anbefale Cambodja! Det var virkelig et land jeg faldt for med det samme! Der er masser af jungle og trekkingture, men I kan også besøge Mekong deltaet, ligge på paradisstrande på fx Koh Rong! og så kan I få noget kultur ved Angkor Wat. I kunne jo evt kombinere Cambodja med Vietnam, Filippinerne eller noget helt tredje 🙂

Anonym Mads & Camilla

Hej Stephanie,

Der er massere at opleve i både Filippinerne og Vietnam. Vi var der for et år siden, og kan klart anbefale de lande.
    Vi rejste der i Oktober/November måned, men der er forskel på hvornår det er lavsæson og højsæson i de lande. Fra December måned starter højsæsonen i Filippinerne, hvor vandet bliver flot og lækkert, og der er ingen regn. Så du kommer lidt midt i højsæsonen hvor vejret er rigtig fint!
    I Vietnam er der forskel på om du er i nord eller i syd fordi det er et langt land. Vi var i den nordlige del i slut oktober måned, hvor temperaturerne i Hanoi var omkring 22 grader, men SaPa i bjergene var omkring 10 grader fordi det er omkring vintermånederne (November-Februar). I det centrale og sydlige Vietnam kommer i til tørsæsonen, hvor der ikke er noget regn.

Vi har skrevet om vores oplevelser i de to lande, så hvis du mangler inspiration til hvad man kan opleve, kan du læse mere her:

Filippinerne: http://www.backpackerne.dk/category/filippinerne/
    Vietnam: http://www.backpackerne.dk/category/vietnam/

Håber du kan bruge svaret, og bliver inspireret!

Bedste rejsehilsner
    Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account