This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kasper23

Hej alle rejseglade mennesker, håber I kan hjælpe mig med et problem.

Min kæreste og jeg planlægger en rejse fra 1. sep – 25 jan. ca. Og vi vil gerne besøge Thailand, Borneo, Cambodja, Australien og New Zealand. Så er mit spørgsmål: Hvilken rækkefølge skal man tage stederne i for at få det optimale ud af vejrforholdene. Vi vil selvfølgelig gerne have det bedste vejr muligt og hører meget dårligt om monsunregn og -vinde osv.

Vores oprindelige plan var Asien fra 1. sep til 24. okt og så Australien i 5 uger for at slutte i NZ fra 4. jan. til 24. jan.! Men nu er jeg kommet i tvivl om det ville være mere optimalt den anden vej rundt. Nogen der har erfaren fra stederne i de nævnte perioder???

Mange tak, Kasper

comeawaywithme

Jeg ville nok gøre det omvendt, hvis jeg var dig. Starte i Australien eller NZ og så sute i Asien. Så får du bedst vejr i Asien og vejret i Aus. og NZ skulle også være fint i Sept og frem.

Anonym Kasper23

Ja, os det jeg kommer frem til efter at have nærstuderet en masse tørre tal, men altid bedre med lidt virkelig erfaren. Mener forresten 24. nov. og ikke 24. okt. at vi skulle tage videre til Australien. Altså 11 uger i Asien og 8 uger i Australien og NZ:)

Håber på flere erfaringer, men mange tak comeawaywithme:)

comeawaywithme

Synes at 8 uger er meget lidt tid til både Australien og NZ, hvis jeg var dig ville jeg nok vælge et afstederne. Jeg rejste selv rundt 2 måneder i Aus, hvilket ikke var lang nok tid og 1 måned i NZ, hvilket jeg også synes var for lidt. Efter efterhånden mange rejser er jeg kommet til at sætte rigtig meget pris på at opleve et land ordntligt, før jeg tager videre i stedet for bare at “rushe” gennem. Så vil ma ofte ærge sig over alle de ting man ikke nåede. Bare min erfaring, selvom jeg godt ved at når man skal afsted første gang vil man bare det hele.

Anonym Kasper23

Ja, det er rigtig trist ikke at have nok tid i hvert af landene, det giver jeg jer fuldt ud ret i. Men når vi ikke har mere tid vil gerne se så meget så muligt. Så kan vi altid vende tilbage hvis stedet tiltaler os. Ville rigtig gerne med meget tid hvert sted, men hellere lidt tid end ingen tid. Tak for jeres råd, men det er slet ikke det I skal svare på her!

comeawaywithme

Det var jo så heller ikke ment som andet end et godt råd, absolut givet i en god mening. Men skal da ikke ske for fremtiden…

Anonym dorte

Har fået at vide af en af mine venner som er fra Australien, at den bedste tid at rejse på, er deres forår, dvs. sep-okt hvis man vil både syd og nord på. i deres vinter der lidt kedeligt/koldt vejr syd på og fra nov/dec og frem er der for varmt nord på, samt monsun regn, og man kan ikke altid svømme ved Great Barrier Reef fordi der er sindsygt mange brandmænd… har ikke selv været i Australien, men planlægger at tage der til om ca. 1½ år og har derfor lige spurgt ham min Aussieven om hvad som var bedst…
    Håber I får en fantastisk tur 🙂

Anonym Kasper23

Kan godt se jeg kom til at virke sur. Var ikke meningen at snerpe af dig. Jeg er meget taknemmelig for at der er nogen der vil dele sine erfaringer med mig.

Anonym globetrotten

Jeg er enig!
    Australien er jo gigantisk i forhold til de sydøstasiatiske lande, også selvom du kun holder dig til vestkysten. Som hovedregel vil jeg sige 1 md pr land i Sydøstasien (Cambodia og Laos kan måske tages på 5-6 uger tilsammen) men 2mdr minumun pr hhv Australien og New Zealand. Du vil ikke fortryde at have udforsket landene ordentligt! Hvis man flyver igennem, lærer man kun de turistede områder at kende, og det er en skam.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account