This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym stephanie

Hejsa.

Jeg har rejst med Jysk i Asien og var meget tilfreds. Regner med at bruge dem igen til næste år, når jeg tager endnu en tur derover.

Anonym Mia.Kjær

Hej alle sammen:)

Nogle der har erfaringer med rejseselskaber som JYSK og KILROY?
    Hvem er generelt billigst og bedst?

Et andet spørgsmål er om det er urealistisk at nå nå dette på 3 måneder:

2 måneder i Asien : Thailand, Vietnam og Filippinerne
    1 måned i Aussi: Enten Sydney op til Brisbane, eller fra Brisbane op til Carins? – Hvad anbefaler i’???

Og hvilke forsikringer er gode at købe? Er det okay at købe afbestillingen hos det selskab som vi køber billetter hos? Og dækker de nok? Hos Jysk betaler man eksempelvis 6% af bilettens pris. Er det dyrt? Og nogle der har erfaringer mht. om det er en god nok forsikring?

Tak alle sammen:D

Anonym Mia.Kjær

GLEMETE ET SPØRGSMÅL:)

Hvad skal man regne med i daglig økonimi både i Asien og Aussi?

Vi vil bo på hostels og leve billigt, men ikke på en sten.. Ikke helt i hvert fald;)

Anonym Daizz

Hej

har rejst med både Kilroy og Jysk, og jeg mener ikke, der er en væsentlig prisforskel. Der hvor prisforskellen er stor, er hvis I skal på nogle af deres ture. Jysk har kontorer rundt omkring i verden (incl. Bangkok), som kan arrangere stort set alt til billige penge. Det kan Kilroy ikke rigtigt, da de samarbejde med andre firmaer rundt omkring på kloden.
    Jeg synes, du skal indhente tilbud hos begge selskaber, og så bestil rejsenhos dem, du føler dig mest tryg ved.

Jeg vil mene, at den varighed i har sat af til turen er helt OK, men det er altså ikke voldsomt længe.

Jysks afbestillingsforsikring på 6% er ifølge mine erfaringer billigt nok, og den dækker det den skal. Derudover vil en rejseforsikring hos f.eks. Gouda nok være en god ide.

Mht. til priser, så komme det meget an på præcis hvor i skal hen. Thailand er selvfølgelig forholdsvis billigt, men priserne stiger væsentligt i Bangkok. Her er hvad jeg vil tro I skal regne med at bruge dagligt.
    Thailand: 200 kr.
    Vietnam: 150 kr.
    Fillipinerne: 200 kr.
    Aussie: 300 kr.

Nogen vil sige mere andre mindre. Håber I kunne bruge svarene til noget.

Anonym Rasmus

Hejsa
    Prøv evt. at undersøge Danexplorer, et søster selskab til danski. De er superflikne og leverer rigtigt gode priser 🙂

Mht. rejseforsikring, så vil jeg anbefale at du melder dig ind i de berejstes klub, hvor medlemsskabet kun koster 300 eller 400 pr år. alt efter om man er passivt eller aktivt medlem. Man sparer hele 33% på forsikringen hos Gouda. Har selv lige paret 5.000 på en rejseforsikring for 2 et år hele verden…
    God tur
    Rasmus

Anonym Anonym

Hej:)

Tusinde tak for de gode svar!!!!

Vi har fået en pris på forsikringer fra Gouda. Afbestilling: omkring 900, rejseforsikring : “SUPER” koster ca 1900… Det synes jeg llyder meget fornuftigt.. Ved i om denne såkaldet SUPER ung- forsikring (under 35) dækker det den skal? Eller er der noget som vi har glemt at tænke på?

Og hvad skal man egentlig regne med at bruge på vacciner??

Anonym Anonym

Forresten Daizz, Når du skriver et buget vi skal regne med, er det så inkl lommepenge?

Anonym Daizz

Mht. forsikringen så dækker den ikke såkaldt “farlig sport”. Dvs. hvis I skal skydive, prøve bungejump, surfe, klatre osv. som man ofte gør i Australien, så skal I formentlig suplere jeres rejseforsikring, men ellers dækker forsikringen det, som den nu skal.

Mht. økonomi så kommer det an på, hvad I mener lommepenge er. Det beløb som jeg gav jer, er mit bud på daglige omkostninger på mad, overnatning, transport og lidt sightseeing på budgetniveau. Hvis I vil købe alverdens souvenirs på jeres rejse, så skal i regne med mere.

Prisen på vaccinationer afhænger af hvor præcis I skal hen, men i kan se de normale priser på denne hjemmeside: http://www.vaccination.dk/priser/
    Jeg ved Jysk henviser jer til et sted, hvor I får 10 % rabat(ved ikke med Kilroy), men ellers er der også mange klinikker, som tilbyder studierabat. Spørg Google.
    Nu når I skal til Fillipinerne, så skal I næsten have det hele, så jeg vil skyde på omkring 3000 kr. Japansk Hjernebetændelse er møgdyr.

Håber det var svar nok 🙂

Anonym DeXter

Syntes bare i skal købe en ud og hjem rejse, også bruge rejseselskaber så lidt som muligt. Invester i en lonely planet bog, og køb bus, tog og fly rejser på banegården, rutebilsstationen og lufthavnene, istedet for rejseselskaberne, der er mange penge at spare der.
    I Vietnam syntes jeg dog at i skal købe en open ticket, som er en bus hvor i billigt kan komme fra hanoi til saigon. med 5-6 stop på vejen.

med hensyn til vaccinationer og malarie piller osv. kan i evt. melde en af er ind i synforsikring danmark. Så for i nogle af pengene tilbage.

Har desværrer aldrig været i australien, men har vært i alle de 3 andre lande.
    brugte 2 måneder i Thailand og 1 måned i Vietnam, og syntes sagtens jeg kunne bruge mere tid. også 14 dage på fillipinerne, hvilket også var for lidt.
    Og kan kun forstille mig at en måned i australien er for lidt os.

Med hensyn til budget kan i sagtens gøre det dobbelt så billigt som daizz skriver, men hvis i går ud fra det daizz skriver, så er der os mere råd til at give den gas.

Anonym Mia.Kjær

Den open ticket som du skriver om i Vietnam, hvad koster den? Vi har kun ca lidt over 14 dage i Vietnam, så kan vi nå det på den tid?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account