This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine01

Hej derude !

Vi har en fandens masse spørgsmål om Asien, så nu fyrer jeg bare løs, og så byd ind ! 🙂

Vi er to (søde) piger som rejser rundt i Asien fra start august til slut december. (dvs. cirka 5 mdr)

Den første mdr. er fastlagt, der tager vi Thailand. Men derefter er intet planlagt. Så har vi 4 mdr tilbage.

Vi har talt om: Indonesien, Cambodja, Vietnam, Laos, filippinerne, Indien, Sri Lanka og måske Nepal eller Tibet.

Jeps, vi har mange jern i ilden.
    Og nu kommer der en masse spørgsmål:

Hvilke lande har mest at byde på? Vi er til fest, adventure, kultur, natur og ellers bare ekstra store oplevelser og ideer.

Det er jo regntid i Asien, og det har vi tænkt os at tage i stiv arm, men mon der er nogen rute der er bedst at tage? Hvor bør vi starte og slutte?

Vi har læst at der er bedst chance for at se Hvalhajer omkring feb-april ved filippinerne. Øv, kan vi ikke fange dem et andet sted når vi er der ude?

Hvad er Mustsee i de lande vi har valgt?

Er der noget land vi bør fravælge?

Er der nogle der har prøvet safari på Sri Lanka, og var det et hit?

Håber i skønne rejseglade sjæle vil hjælpe! På forhånd tak !

Anonym Stine01

Super ! Tusind tak 🙂

Anonym Jens

I kan nå godt rundt omkring på den rum tid I har. Jeg ville starte i Indonesien da der er højsæson og rigtig godt vejr. Evt. flyve ind ved Bali, og så tage vejen Vestpå over Java og så op igennem Malaysia og ind i Thailand.

På den måde følger I vejret og rammer ikke den værste tid nogen steder. Det kan I nok gøre på en måned ca. Og derefter kan I så tage en måneds tid i Thailand. Hvis I kommer Sydfra er det nemt at tage Phuket og de omkringliggende serværdigheder først og derefter krydse hen over regnskoven og ramme Koh tao, samui etc. før I drager nordpå og ser alting på vejen.

Derefter ville jeg nok flyve fra Bangkok til Phnohm Penh i Cambodja hvor I nok skal afsætte et par uger til at se kystbyerne (Sihanoukville, Kampot) og tage nordpå og se templerne i Siem Reap. Det ville være logisk at fortsætte turen nordpå og ind i Laos. Her kan der også bruges et par uger på trekking, tubing etc.

Derefter ville jeg nok ryge til Vietnam en måneds tid, derefter Philipinerne et par uger og så Nepal/Indien resten af tiden…

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Det afhænger helt af hvor meget I vil nå at se af de forskellige lande. Jeg var f.eks. 6 uger i Nepal alene. Derudover var jeg omkring 6-7 uger i Vietnam og jeg planlægger en tur til Indonesien hvor jeg regner med også at være i 6 uger. Altså næsten 5 måneder på 3 lande alene.

I skal regne med at det er nogle store geografiske områder i prøver at dække på kort tid og det kan måske derfor være en idé at begrænse jer til én region, f.eks. sydøstasien, og så gemme Indien, Nepal og Sri Lanka til en anden god gang. Alternativt omvendt.

Fede ting i de lande i nævner (efter min opfattelse)
    NEPAL:
    Himalaya (trekking v. f.eks. Annapurna)
    River rafting (Sun Kosi)
    Canyoning
    VIETNAM:
    Motorcykel tur i højlandet omkring Sapa
    Halong Bay
    Hanoi
    Hoi An er ok hyggelig by og godt sted at købe souvenirs
    CAMBODIA:
    Angkor templerne
    S51 og Killing Fields
    LAOS:
    Gibbon Experience
    Flodbåd fra nordlige Laos ned mod syd
    Muang Ngoi (federe og anderledes end Vang Vieng hvis i spørger mig)
    Vang Vieng (oplagt til fest og farver og happy pizzas – beware)
    INDONESIEN (har ikke selv oplevet disse, men det er på todo listen):
    Komodo NP – islandhopping og dykning
    Vulkan trekking på f.eks. Rinjani

Anonym Anonym

Perry Dahl Christensen

siden du nævner Himalaya (trekking v. f.eks. Annapurna), ved du så tilfældigvis hvad det ville koste hvis jeg bestilte denne trek når jeg er dernede :)?

Anonym Lisbeth Friis

Hvis I booker trekking hos et lokalt, autoriseret bureau i Nepal, skal I regne med at betale mellem 30 og 40 EUR pr dag (inkl. guide, porter, måltider, overnatning samt transport fra Kathmandu til udgangspunktet for trekket).
    Annapurna Sanctuary tager 8-10 dage og bringer jer omkring 4 km højde.
    Annapurna Balcony også 8-10 dage og omkring 2 km højde.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account