This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KristianMarc

Hej alle,

Har et spørgsmål til jer backpackers..

Vi står i et lille dilemma pt. vores problem er at vi skal til at planlægge vores backpacker tur MEN hvor skal vi tage hen Asien eller Sydamerika vi har afsat 4 måneder ca. til dette.
    Lige nu står det 50/50..

Har i nogen erfaringer – for/imod hvorfor vi lige netop skal vælge det ene frem for det andet?

(Det eneste vi ved er at vi vil afslutte med 1 måneds roadtrip i USA ergo 4 måneder asien eller sydamerika og 1 måned USA)

Det er vores første tur så vi er ret “grønne” håber på at i kan komme med noget godt feedback.

Mvh
    Kristian og Marc

Anonym Tine

ja, der er meget for/mod at tage til de to kontinenter. Så det kommer meget an på hvad I er til. Jeg elsker asien, det var også der jeg havde min første store tur, men jeg elsker mad og udfordringerne fra asiens sprogbarriere (nogen steder som malaysia taler de dog godt engelsk). Jeg synes dog at de lokale generelt var mere glade/smilende og imødekommende ift sydamerika, men det kan jo også bare være mig 🙂 men ja, taler spansk, så det er nok ikke det…

Anonym Claus

Hvad er højest? Rundetårn eller et tordenskrald?

Der er fordele og ulemper ved begge områder. SØ-Asien har mange turister, det er billigt og madoplevelsen er fantatisk, det er relativt sikkert at rejse rundt, billigt at komme dertil, en kultur, der er meget langt fra den europæiske

Sydamerika har god musik, det er muligt at komme til at tale med de lokale på deres eget sprog, større mulighed for at se dyreliv, flere forskellige klimabælter, store afstande, leveomkostninger større end SØ-Asien.

På 4 mdr vil I kunne opleve store dele af SØ-Asien til billige penge, herunder fly.

Sydamerika er det dyere at flyve, afstandene er store, I vil komme til at tilbringe meget tid i en bus. Som er gode, men ikke superbillige som i SØ-Asien.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Man kan jo klare östen og mellem Amerika på en rejse.
    Hvis i köber en billige jordomrejse,ved godt at fire maander ikke lyder af meget naar vi snakker jordomrejse,men det kan lad sige göre og er sikker på i kan få nogen billige billetter hos jysk og hvis i skal rejse fire månder er jeg sikker på at i kan spare sammen til 5 månder, snak med jysk om en jordomrejse eller kilroy,Da i ville rejse i USA kan jeg anbefalde world trip,i ville få en fed oplevlse og så for i det hele med, men husk 5 månder,lars

Anonym Daizz

Nu skriver du ikke noget om, hvornår I skal afsted, men hvis det var mig, der skulle vælge, så ville jeg undersøge, hvornår regntiden falder i de enkelte lande.

Anonym Tine

Som Lars skriver, så kan det godt lade sig gøre, men hvis det var mig så ville jeg vælge mellem de to kontinenter. Med 4 måneder kan I nå i dybten med en del lande. 2-2,5 måneder i Sydamerika synes jeg ikke er lang tid, I kommer til at bruge lang tid på transport og kommer nok til at have en stram tidsplan. Med 4 måneder på et kontinent har I mulighed for at ændre mening/plan og tage til steder I måske ikke havde regnet med at besøge. Så jeg synes at det er rigtigt hvis I holder jer til et kontinent. I behøver jo ikke at skulle nå det hele, dette er jo nok ikke jeres sidste tur 🙂

Anonym Anonym

Hej alle.

Efter vi nu har været inde og snakke med kilroy har vi besluttet os for at tage til Asien i slutningen af december. Vores plan er at starte i indien så Nepal, Thailand, Vietnam, cambodia og Laos. Hvis nogle har nogle “must go to” i de omkringliggende lande er i meget velkomne til at komme med inputs 🙂

Nu kommer så de næste store spørgsmål…??

Er der noget som er værd at se som man ikke lige finder på diverse rejseguids og er der noget man bare skal holde sig langt væk fra – som alle andre rejsebureauer er de selvfølgelig opsatte på at sælge os ture til alt muligt, hvilket er forståligt nok, men da vi vil prøve at rejse på et minimums budget, er vi ikke så interesseret i at smide 10-15000 efter noget som “alle” andre unge også bliver tilbudt…

Vi kunne godt tænke os at trekke på mount everest og har også kigget priser på det, men er der nogle der har erfaring med dette, og kan der svare sig at booke turen der nede??
    Vi blev også tilbudt et bus pas til Thailand, Vietnam og Cambodia. Dette kostede ca. 700 dollar hvilket er en del, men er der nogle der har prøvet dette og er det penge som er godt givet ud?

Og lige et sidste spørgsmål. Vi kunne godt tænke os at dykke men da det er længe siden nogle af os har gjort det tænker vi at vi hellere må starte forfra. Vi ville godt har gjordt det så tidlig på turen som muligt og derfor ville det være optimalt at gøre det i Indien. Men hvordan er forholdene til dette i Indien og er der ordenlige PADI centre at gøre dette hos??

MVH.

Kristian og Marc

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account