This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa.

Min veninde og jeg er nu i fuld gang med at prøve at planlægge vores store rejse efter gymnasie tiden. Vi ville bare prøve at høre om vores planer indtil nu er realistiske. Vores plan ser sådan her ud:

Cambodia 15 dage med Intrepid
    Vietnam 21 dage
    Australien 50 dage
    Kina 23 dage
    New York 12 dage

Derudover kunne vi også godt tænke os at vide hvor mange penge man skal regne med at spare op til Australien. Vi har tænkt os at købe sådan et Greyhound buspas og køre fra Sydney – Cairns. Måske også ind i landet.
    Tak på forhånd.

Malene

Anonym lindhall

så vidt jeg ved er der kun 1 greyhound buspas der går fra sydney til cairns, men det kører noget længere også, helt til darwin og ayers rock og koster 6600 ca. OZ experience har også nogle buspasses. prisen fra sydney til cairns er 495 AUD der er guider med på nogle af turerne så det er lidt mere backpackerrejseformen end greyhound hvor man dog kan stå af og på som man lyster, mens oz har afgangsdage. men ellers søg på google og tjek deres hj.side ud..

AU skal du nok regne med 100 for sovested pr.dag og 100 i mad pr. dag pr. person (ved begge) mad er lidt højt sat hvis man ellers gider leve sølle. det er et ret dyrt land mht. dagligvarer.

mvh Rasmus

Anonym A-May

Var afsted på en 4 måneders tur her i efteråret, hvor jeg bl.a. var i Australien. Jeg tog OZ Experience, hvilket var en rigtig god oplevelse. Guiderne var så hyglige, og man mødte en masse andre unge. Selvom vi dog fandt ud af, at der var billigere busser, som f.eks. greyhound, så fortrød vi ikk vi valgte OZ. Men igen kommer an på, hvad man er til. Forskellen på de to busselskaber er, at man kan betragte Grey som en slags rutebus, hvor OZ gør stopper forskellige steder, for at se og opleve ting. Rigtigt at OZ ofte kun går hver 2. dag, hvor Grey har afgange hver dag – igen hvad man er til og hvor længe man har i landet.

Aus er et dyrt land, og I skal i hvert fald regne med over 100 pr. nat for et 4-8 mands værelse – afhængig af hostels og by. Madvarer er også ret dyrt, og bliver nyttigt at have nogle forskellige nemme, billige pastaretter med hjemmefra 🙂 Der er mange forskellige ture man kan komme på op ad østkysten, bl.a. Fraser Island og Whitsundays. Bestemt en oplevelse, men det koster selvfølgelig også.. Havde knap 7 uger og nåede fra sydney – cairns – alice springs – safari tur også tilbage til sydney, og måtte vælge nogle mindre byer fra, da der ikk var tid..
    Havde 3 uger i Kina, og det synes jeg var rigeligt tid.. men hvad er jeres planer i Kina?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account